کد خبر: ۱۱۲۴۷۳
تاریخ انتشار:۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
تفاوت حقوق فرهنگیان با سایر کارمندان

تدبیر24»حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سختی کار معلمان گفت: معلمان سختی‌های بسیار زیادی برای آموزش دانش‌آموزان کشیده و این قشر پس از بازنشستگی دچار آسیب‌های روحی و روانی زیادی می‌شوند اما متأسفانه این‌ها دیده نشده است.

وی با بیان اینکه تفاوت حقوقی میان این قشر با دیگر ادارات وجود دارد، افزود: یعنی اینکه ادارات دیگر معیاری‌های حقوقی اعم از کارانه، اضافه پرداخت و حق مأموریت دریافت می‌کنند اما معلمان این گزینه ها را هم ندارند.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان کرد: مجلس این مهم را تصویب کرد که مشاغل سخت و زیان‌آور امتیاز اتحاد داشته باشند اما تعیین مصادیق بر عهده دولت بوده، از نظر قانونی امور افزایش و کاهش بار مالی در دست قوه مجریه است و علی‌رغم اینکه مجلس مایل است ورود کند اما دستش بسته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی صادر شد  اما به صورت ناقص به حال خودش رها و متوقف شده است، ظاهرا دولت اراده‌ای جدی برای اجرای این طرح ندارد، قول‌هایی را داده اما امروز و فردا می‌کند و متأسفانه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.