کد خبر: ۱۲۱۲۳۷
تاریخ انتشار:۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
رد صلاحیت دکتر یزدانیان و چند نکته
 تدبیر24»دکتر حمید یزدانیان که در سابقه اجرایی خود، دانش آموختگی دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان دانشگاهی که هدف خود را تربیت مدیران راهبردی برای کشور می داند، خدمت 8 ساله در نقاط مرزی و پرخطر سیستان و بلوچستان، مدیر کل حراست در وزارت کشور ، مدیر کل حراست در شهرداری تهران ، مدیر کل حراست در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، ، اعزام به عنوان مدافع حرم، چندین سال فعالیت در عرصه حساس و مهم جذب نخبگان و متخصصین ایرانی مقیم خارج  و چندین عنوان پرطمطراق دیگر را در پرونده دارد ، در عین ناباوری و خارج از معادلات معمول انتخاباتی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شد. و شوک بزرگی نه تنها به ایشان، بلکه به خانواده، دوستان و آشنایان و کلیه کسانی که تا حدودی با روحیات و منش وی آشنا بودند، وارد کرد.

توجه به برخی نکات قابل توجه در رفتار و گفتار چند ماهه اخیر یزدانیان، شگفتی مردم خراسان جنوبی و مطلعین از موضوع ردصلاحیت را چند برابر کرد.
-    یزدانیان بر خلاف بسیاری از مقامات که استفاده از حمل و نقل عمومی را کسر شان خود می دانند، در این چند ماهه بارها با اتوبوس، قطارو حتی با تریلی مسافرت کرد و از افشای آن نیز  باکی نداشت.

-    در سطح شهر، اغلب با تاکسی و آژانس ، تردد می کرد و بسیاری از رانندگان طبس در این چند ماهه با وی آشنا و دوست شده بودند.  حتی وقتی یکی از رانندگان، تصادف می کند، شبانه به دیدارش می رود و از وی عیادت می کند.

-    کاندیداها در ملاقات ها و دیدارهای غیر رسمی قبل از انتخابات، معمولا تلاش دارند با همراه بردن اطرافیان و بزرگان، ابهتی برای خود ایجاد نمایند، در حالی که یزدانیان دراین ماه ها، در بسیاری از خیابان های شهر تنها و یا حداکثر با یک نفر دیده شده است.

-    سادگی و بی آلایشی یزدانیان، آنجایی بیشتر نمود پیدا می کرد که خودش کنار خیابان می ایستاد و از ناهنجاری ها مثلا انبوه زباله های وسط بلوار و کنار دیوارها عکس و فیلم می گرفت و در اینستاگرام منتشر و مدیران را به چالش می کشید.

-    به کت پوشیدن مدیران در هوای گرم تابستان گیر داد و با ذکر مثالی از مدیریت ژاپنی، توانست کت را در هوای به شدت گرم تابستان از تن برخی مدیران درآورد.

-    یزدانیان در این چندماهه، مناطق محروم، مستضعف نشین و حاشیه ای شهر را اولویت کاری خود دانسته و حتی در سفرهای موردی خود به منطقه با اجاره سوئیت در پایین محله و شهرک ولیعصر و ...از نزدیک با مردم به گفتگو می پرداخت و دلسوزانه به فکر حل مشکل این مناطق بود. 

-    از عکس گرفتن با بقال، راننده، کارگر، کشاورز و مردم عادی کوچه و خیابان ابایی نداشت و وقتی علی خستکی معروف هم کنارش ایستاد با او عکس گرفت و منتشر کرد.

-    کاربران و به ویژه قشر محروم و مستضعف در فضای مجازی کم کم مجذوب رفتار این مدیر ارشد کشوری شده بودند و پیام های گاه و بیگاه آنان در فضای مجازی گویای این محبوبیت بود.

-     جالب تر اینکه هیچ پیامی را هم بدون پاسخ نمی گذاشت و به ندرت کسی را می توان یافت که در اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و موبایل به وی پیام داده باشد ولی پاسخ نگرفته باشد.

-    از آن سو، از اغلب واحدهای تولیدی، معادن، کارگاه های کوچک و بزرگ بازدید کرده بود و در هر بازدید هم، تولیدکننده را به یک مجموعه بزرگ کشوری برای رونق تولیداتش معرفی کرده بود. که برای بسیاری از همشهریان جذاب و خوشایند جلوه کرد.

-    ایده هایی مطرح کرد که بعضا از سوی کاربران مورد تمسخر قرار گرفت. گفت: چرا محل سقوط هواپیماهای آمریکایی در صحرای طبس، تبدیل به شهر بزرگ توریستی با دهها موزه و هتل و... نشده است. موزه های معجزه شناسی، تاریخ اسلام، تاریخ انقلاب، کویرشناسی، ایران شناسی، سوانح هوایی، جنگ ، دفاع مقدس، شهدا و... برای محدوده سقوط هواپیماها و جذب گردشگر از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از این منطقه را مطرح کرد که کاربران در فضای مجازی آن را خیلی بلندپروازانه و غیر قابل اجرا می دانستند. حتی خودش رفت از محدوده فیلم گرفت و در اینستاگرامش منتشر کرد.

-    از مشکلات زمین و مسکن نوشت و حتی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی را با شوخی و خنده تهدید کرد که اگر مشکل حل نشود دست به اقدامات جدی تری خواهد زد و اسکرین شات مذاکراتش را هم منتشر کرد.

-    بارها استاندار را که از دوستان قدیمی اش است در فضای مجازی مورد خطاب قرار دارد و از برخی تصمیمات در مورد طبس مثل واگذاری ذغال سنگ به صدرتامین، عدم همکاری با کارخانه کک ، عدم پرداخت دو درصد و... به صراحت انتقاد کرد.  در یکی از جلسات گفته بود به استناد ماده 32 قانون احزاب، درخواست تجمع مردمی برای حل این معضل خواهم کرد.

-    گفته بود، نماینده پر سر و صدا، منتقد، نترس و شجاع می تواند مشکل منطقه را حل کند و به نظر می رسید اگر مسیر برای نماینده شدنش هموار می شد، چنین نماینده ای داشتیم. دوستی به کنایه به یزدانیان گفته بود: می خواهی قاضی پور ارومیه شوی؟ یا رسایی؟ یا کریمی قدوسی؟ یا کواکبیان؟ و معتقد بود چنین نماینده ای می تواند مشکلات منطقه محروم خراسان جنوبی را مرتفع نماید.
-     و...

امام خمینی (ره) فرمودند ، حفظ نظام از اوجب واجبات است .. گاهی برای  حفظ و حراست از نظام اسلامی ، واجبی را می توان تعطیل کرد.. مثلا تعطیل نمودن حج !!  در جای دیگر فرمودند ، اگر اسلام در ایران سیلی بخورد ، به راحتی سر بلند نخواهد کرد!  مقام معظم رهبری در اینباره سخنان و سفارشات بسیاری دارند که چند مورد ذکر می شود : بزرگ‌ترین معروفها در درجه‌ی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است .یا در جای دیگری .امروز سرنوشت روحانیت و سرنوشت اسلام در این سرزمین، وابسته و گره خورده‌ی به سرنوشت نظام اسلامی است.


 چه کسی مسئول حفظ نظام است؟
 آنهایی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمایشات امام خمینی و رهبری اعتقاد دارند. چه مردم و چه مسئولین !  مردم  با اطاعت از فرامین رهبری ، نظام اسلامی را تقویت می کنند . اما وظیفه مسئولین صد برابر است .
خصوصا مسئولانی که در نهادهای انقلابی و ولایی خدمت میکنند . مسئولان نماینده نظام اسلامی هستند و گاهی مردم به اشتباه ، خطای مسئولی را به پای کلیت نظام می گذارند.  لذا باید مسئولان تلاش کنند که حرف یا عملشان موجب تضعیف نظام نشود که گناهیست نابخشودنی !  افرادی که خود را ولایتمدار معرفی می کنند نیز مسئولیتشان در برابر امام و رهبری و خون شهدا کم نیست. چون خود را نماینده تفکر انقلابی معرفی نموده اند.

 خطاهای انسانی یا فردیست و یا اجتماعی.. یا حق الله است و یا حق الناس  !! اگر خطایی در خلوت باشد ، عدالت را از انسان ساقط نمی کند ..  ولی وقتی  انسانی از مرحله گناه در خلوت عبور کند و در جلوت و انظار عموم گناه کند ، عدالتش ساقط است. مثلا در جمعی غیبت کند یا تهمت بزند ! و یا سخنی بگوید که سبب بدبینی جامعه به اشخاصی شود .. اینجا علاوه بر توبه به درگاه خدا از شخص مورد نظر هم باید طلب حلالیت کند.. مسئول  و یا شخص انقلابی باید عدالت خود را حفظ نماید.. شاید بی عدالتی اش به پای نظام نوشته شود  و امید هزاران نفر را نا امید کند.

 حسن ختام سخن گهربار امام علی (ع) به فرماندار بصره عبدالله بن عباس است.. امام فرمودند ای ابا العباس، که رحمت خدا بر تو، مراقب آنچه از خیر و شر بر زبان و دستت جاری می‌شود باش که من و تو در (مسئولیت) آن شریک هستیم. یعنی امام خود را مسئول گفتار و کردار کارگزارانشان  می دانند.

دکتر یزدانیان، سند ردصلاحیت خود را شجاعانه منتشر کرده و در پیگیری های بعدی و در پاسخ به سوالات کاربران در فضای مجازی گفته است که انگ لیبرال و غرب زده به او زده اند. مرور مواضع سال های اخیر یزدانیان در فضای مجازی که در پیج اینستا و کانال تلگرامی 5 ساله او هویداست، گویای این واقعیت است که او نه تنها لیبرال و غرب زده نیست بلکه در پی بهسازی و بازسازی فرهنگ اصیل دینی است. توصیه های مستمر یزدانیان به رعایت اوامر و نواهی اخلاقی، عدم دشنام و ناسزا به مقامات کشوری، پرهیز از تندگویی و تندخویی به مذاق برخی دوستان حزب الهی که اکثرا هم در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای رقیب مشغولند و برخی نیز با هیات نظارت شورای نگهبان همکاری می نماند  خوش نیامده و ظاهرا این خوش نیامدن منشاء گزارشات و تحلیل هایی شده که منطقه را از وجود نماینده ای امیدبخش برای آینده منطقه و کشور محروم کرده است.

امیداست تا در فرصت باقی مانده، با بازنگری و تدبیر بیشتر، ایشان نیز به جمع کاندیداهای محدود منطقه برگردد و شور و نشاطی ایجاد و مشارکتی که مدنظر رهبری است، تا حدودی محقق شود.