کد خبر: ۱۲۱۴۰۸
تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
چرا حال صنعت گردشگری ایران خوب نیست؟
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: صنعت توریسم از اوضاع مطلوبی برخوردار نیست چرا که بازدهی سرمایه‌گذاری ها در صنعت گردشگری جواب منطقی به سرمایه‌گذارها نمی­دهد و این صنعت دارای یک سیستم منسجم نیست.
تدبیر24»علیرضا عظیمی پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت پرشین گلف با بیان اینکه اقتصاد ملی ما همواره وابسته به نفت بوده و این امر موجب شده که مسوولان به فکر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت باشند، اظهار کرد:صنعت توریسم و گردشگری به عنوان یکی از بخش­های مهم اقتصادی در دوران معاصر مورد توجه اقتصادهای ملی است اما متاسفانه در حال حاضر با توجه به اثرات بیماری کووید ۱۹ (کرونا) ، بیشترین آسیب را صنعت گردشگری و توریسم متحمل شده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با طرح این سوال که چرا در ایران حال صنعت گردشگری خوب نیست؟ تصریح کرد:به نظر می­ رسد علیرغم اینکه رویکرد دولت در چند سال اخیر از طریق بازنگری در ضوابط و قوانین، توجه بیشتر به بوم­گردی ، احیای بافت­های تاریخی و ارتقا و بهبود زیرساخت­های صنعت گردشگری جهت افزایش سرمایه­ گذاری در این صنعت بوده است و از سوی دیگر با وجود اینکه دولت اصرار به کوچک شدن دارد وزارت گردشگری ایجاد می­شود و این موضوع نشان دهنده این امر است که صنعت گردشگری مورد توجه حاکمیت است.

عظیمی پور با بیان اینکه صنعت گردشگری جزء فعالیت­های اقتصادی لوکس محسوب می­ شود گفت: این صنعت نسبت به سایر صنایع دارای متقاضیانی است که هدفشان داشتن حال بهتر است، در واقع می‌خواهند بخشی از درآمد خود را هزینه نیازی کنند که جزء نیاز ضروری آن­ها محسوب نمی­شود ولی با این وجود به نظر می­رسد برآیند این صنعت از اوضاع مطلوبی برخوردار نیست که دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد اولاً: که بازدهی سرمایه‌گذاری ها در صنعت گردشگری جواب منطقی به سرمایه‌گذارها نمی ­دهد. دوماً:این صنعت دارای یک سیستم منسجم نیست. سیستم نه به معنای دارا بودن امکانات فیزیکی مانند هتل و هتل سازی و مالکیت هتل، در واقع مسئله اصلی نبود هم­افزایی ، جزیره­ای بودن عوامل و دست اندرکاران این صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی، صنعتی که سود نداشته باشد کم کم کوچک شده وتحلیل می­ رود و یکی از مشکلات صنعت گردشگری و توریسم افزایش هزینه سرمایه­ گذاری و بازدهی کم در این صنعت است و که موجب می شود سرمایه گذاری در آن کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان این که ماموریت ما حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سهامداران که بازنشستگان عزیز هستند است،اظهار داشت: متاسفانه شرکت های حوزه گردشگری هلدینگ آتیه صبا تاکنون بازدهی خوبی به نسبت سرمایه ای که گذاشته ایم ندارند ولی باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا راندمان سرمایه ­گذاری و بازدهی افزایش پیدا کند.بر همین اساس تصمیم گرفتیم که یکی از شرکت‌های حوزه گردشگری را به عنوان شرکت مادر تخصصی حوزه گردشگری انتخاب کنیم و با توجه به قدمت ۵۰ ساله شرکت پرشین گلف در صنعت گردشگری ، این شرکت را به عنوان متولی این موضوع در حوزه گردشگری انتخاب کردیم و از این پس نظارت بر شرکت آرین پارسه کیش و شرکت آبدرمانی محلات نیز با شرکت پرشین گلف است.

وی ادامه داد: به همین منظور با توجه به پایان ماموریت آقای خلیلی در پرشین گلف با بررسی تمام گزینه­ ها به آقای خادم الرضا رسیدیم که سوابق خوبی در حوزه گردشگری دارد و هم دارای روحیه­ توسعه­ گرا هستند و امیدوارم بتوانند انتظارات هلدینگ را برآورده کنند و بازدهی شرکت های حوزه گردشگری ما را بالا ببرند.

عظیمی پور در پایان اظهار کرد: هیچ افتخاری بالاتر از این نخواهد بود که بازنشستگان با عزت زندگی کنند و این بستگی به عملکرد ما در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی دارد چرا که اگر عملکرد ما خوب باشد بازنشستگان در این وضعیت بد اقتصادی می­توانند با آرامش و رفاه زندگی کنند .

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در این مراسم ضمن تشکر از خدمات آقای بهبود خلیلی در طول مدت فعالیت در شرکت پرشین گلف ،رضا خادم الرضا را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کرد.