کد خبر: ۱۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
راهنمای سفر به ترکیه با تور سفر باتو

تدبیر24»شهر استانبول از لحاظ جغرافیایی بین سواحل اژه و مدیترانه قرار گرفته است ، پس میتوان حدس زد که دارای چه مناظر باشکوه و زیبایی است . این شهر از یک سو به رشته‌ کوه‌ های مرتفع و سرسبز و از سوی دیگر به دریا منتهی می گردد و طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع از جمله امتیازات منحصر بفرد این شهر بندری است .

تاریخ سکونت در شهر استانبول به پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد و همواره امپراتوری های بزرگی بر این شهر سیطره داشتند که هر کدام یادگاری از خود به جا گذاشته اند . بنابراین بازدید از اماکن و آثار تاریخی این شهر را در الویت برنامه های خود قرار دهید و اینگونه با تمدن و تاریخ چند هزار ساله این سرزمین آشنا شوید . این شهر در زمره شهرهای پربازدید کشور ترکیه قرار دارد. یکی از دلایلی که این شهر را معروف کرده است سواحل دریای اژه و مدیترانه ای است که در این منطقه قرار دارد، از همین رو همین دریاها سبب شده اند تا جهت استانبول در طول قرون تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار بگیرد . در شهر استانبول با آثار به جا مانده از تمدن های کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور، پرس، رومیان ، بیزانس ها ، سلجوقیان و عثمانیان روبرو خواهید شد .همچنین تور کیش را در سفر باتو ببینید.

آب و هوای شهر استانبول

شهر استانبول و تور استانبول دارای آب و هوای مدیترانه ای و بسیار لطیف است . این شهر دارای تابستان هایی گرم و مرطوب است که اتفاقا این دما برای رفتن به آب و لذت از تفریحات آبی ایده ال است و آفتاب گرم تابستانی برای حمام آفتاب و برنزه کردن واقعا مناسب است و تابستان ها فصل سفر به این شهر است . استانبول زمستان هایی پر باران و سرد دارد و در این زمان شهر سوت و کور و خالی از مسافر است . دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است و در این زمان هنوز آب ها گرمای تابستانی خود را حفظ کرده اند .

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از زیباترین سواحل این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید :

1. ساحل اوربان – ترکیه (Marmaris Urban Beach)

استانبول بواسطه داشتن سواحل زیبا و شگفت انگیز به شهرت رسیده است . شن های طلائی رنگ در کنار آبهای زلال و فیروزه ای منظره ای حیرت انگیز را خلق نموده اند و اغلب گردشگران از سراسر دنیا برای لذت از این همه زیبایی راهی این شهر می شوند .

در ابتدا به سراغ ساحل اوربان می رویم که نزدیک ترین ساحل به مرکز شهر استانبول است و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی بوده و همچنین ورود به آن رایگان است . در طول سال برنامه ها و رویداد های مختلفی توسط شهرداری در این ساحل برگزار می شود که سبب شهرت بیشتر این ساحل شده است . و در طول فصل بهار و تابستان تمامی تخت ها و صندلی ها مملو از گردشگر می شود و جای خالی بندرت دیده می شود . با تور کیش سفر کنید.

2. ساحل لانگ بیچ یا (Uzunyali) (Marmaris Long Beach)

ساحل لانگ بیچ ، طولانی ترین خط ساحلی این شهر است ، و در حدود ده کیلومتر طول دارد و در نزدیکی ساحل اوربان واقع شده است . این ساحل نیز دارای چشم اندازی زیباست و ماسه های طلائی رنگ و آبهای فیروزه ای دل هر گردشگری را می برد . اگر پا به آب بگذارید تا عماق آن را می بینید و ماهیان زیبا از کنارتان می گذرند . در این ساحل رستوران ها ، کافه ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارند که گشت و گذار یکروزه شما را تکمیل می کنند و هر آنچه را بخواهید در اختیارتان قرار می دهند .

بیشتر بخوانید:

حمل و نقل عمومی در دبی و کیش

3. ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر یکی از محبوب ترین سواحل این شهر است که در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و در غرب آن واقع است . ساحل ایچملر علاوه بر داشتن چشم انداز بسیار زیبا دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است و بازار تفریحات و ورزش های آبی در این منطقه حسابی گرم است . بنابراین می توانید تجربه غواصی ، جت اسکی ، اسکی روی آب و قایق سواری و ... را داشته باشید . سفر به کیش را از دست ندهید. با تور کیش پیشنهادی تورانلاین خریداری کنید.

ساحل ایچمیلر حدود شش کیلومتر طول دارد و معمولا مملو از گردشگر است اما همواره تمییز و پاکیزه است .

4. ساحل تورونچ (Turunc Beach)

ساحل تورونچ یکی از زیباترین و البته پر طرفدارترین سواحل این شهر است که در غرب شهر قرار دارد و موفق به دریافت پرچم آبی شده است . این عنوان از سوی اتحادیه اروپا به سواحلی که دارای امکانات منحصر بفرد و آبهای پاکیزه هستند ، داده می شود . این ساحل از یک سو به کوهستان ها و جنگل های سبز و از سوی دیگر به سواحل و آبهای زلال منتهی می گردد .