کد خبر: ۱۲۱۴۹۴
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟


تدبیر24»مهاجرت به کانادا با چه میزان هزینه امکان پذیر می شود؟ بدیهی است که پیش از اقدام به مهاجرت، متقاضیان با چنین سوالی مواجه شوند. موضوع حائز اهمیتی که وجود فاکتورهای بسیاری تعیین کننده آن هستند.

وقتی که با تصمیم قطعی خود پا در مسیر مهاجرت به کانادا می گذارید، باید بدانید که این پروسه از ابتدای امر تا انتهای دستیابی به هدف، هزینه های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. هزینه هایی از قبیل درخواست ویزا، انگشت نگاری، وکیل، هزینه های دولتی و گذران زندگی در کانادا، که پرداخت آنها از جانب همه متقاضیان در همه روش های مهاجرتی، به نوعی از شرایط لازم و ضروری برای مهاجرت به کانادا بشمار می رود.

1- هزینه درخواست ویزای کانادا (هزینه دولتی)

با در سر داشتن برنامه مهاجرت به کانادا است که درخواست اخذ ویزای کانادا لازم می شود. درخواستی که با کسر هزینه ای برابر 1000 دلار کانادا از متقاضیان، ثبت و در مرحله بررسی قرار می گیرد. در کنار این هزینه که با عنوان هزینه دولتی نیز مطرح می شود برای هر نوع ویزای کانادا اعم از ویزای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و... هزینه ای متمایز دیگر هم در نظر گرفته شده است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

2- هزینه انگشت نگاری و عکسبرداری

پروسه مهاجرت به کانادا با طی کردن مراحل بیومتریک و عکسبرداری تکمیل می شود. این فرآیند که در دفاتر وک صورت میگیرد، از سوی کنسولگری کانادا، به ازای هر فرد مبلغ 85 دلار را در نظر گرفته است. حال آنکه این هزینه را برای خانواده های دو نفره و یا سه نفره به ترتیب به مبالغ 170 و 225 دلار می رساند.

3- هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

باید اذعان نمود که مراجعه به وکلای مهاجرتی جهت مشاوره و تحت نظر داشتن وضعیت متقاضیان، هزینه هایی را به لیست هزینه های مهاجرت به کانادا می افزاید که میزان آن، طبق تعرفه های مشخص شده و برحسب کار صورت گرفته مشخص می شود.

4- هزینه زندگی در کانادا

جدا از هزینه هایی که لازمه سپری کردن روند مهاجرت به کانادا میشود، گذران زندگی در کانادا نیز به همراه داشتن میزان سرمایه اولیه را می طلبد. سرمایه ای که در زمان ثبت درخواست، با ارائه اسناد و مدارک بانکی باید اثبات گر توانایی تامین مخارج زندگی به ماموران مهاجرتی باشد. میزان برآیند هزینه برای مخارج زندگی در کانادا، بطور سالیانه چیزی در حدود 10000 الی 40000 دلار می باشد.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

با توجه به این موضوع که قشر جوان و کمبود نیروی کار در کانادا بیداد می کند، دولت با مهیا ساختن موقعیت های شغلی متعدد، به مقصدی جاذب برای نیروی کار خارجی در آمده است. دلیلی که سالیانه متقاضیان را با کمک اسکیل ورکر و سیستم اکسپرس اینتری به سوی مهاجرت کاری و ورود به بازار کار کانادا سوق می دهد. این سیستم با مورد هدف قرار دادن معیارهایی نظیر سن، تحصیلات، تجربه کار و... در دو مرحله، بنا به امتیاز دریافت شده، برای متقاضیان ویزای کار کانادا صادر می کند. به همین دلیل است که مهاجرت به کانادا از طریق کار، درکنار پرداخت تمامی هزینه های نامبرده شده در بالا (هزینه درخواست، انگشت نگاری و...) هزینه ای برای روند اکسپرس اینتری نیز تعیین نموده. که این هزینه در مجموع مبلغی بین 150 تا 550 دلار کانادا را در برمیگیرد.

با این اوصاف، در دست داشتن دارایی 13 هزار دلاری نیز به منظور نمایش توانایی مالی از جانب هر فرد الزامی می باشد. دارایی که برای متقاضیان متاهل به 16200 دلار و در صورت همراهی هر فرزند به میزان 3500 دلار افزایش می یابد.


هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان تحصیل در همه مقاطع را برای متقاضیان خارجی فراهم می سازد. درست است که اقدام به تحصیل در کانادا نیازمند پرداخت هزینه ای می باشد ولی در قیاس با تحصیل در سایر کشورهای برتر دنیا، میزان مبلغ کمتری را دریافت می کند. حال برای پی بردن به این موضوع که میزان هزینه مهاجرت تحصیلی چقدر است، باید مقطع تحصیلی خود را مشخص نمایید. مقاطع تحصیلی است میزان هزینه های پرداختی را برای متقاضیان تعیین می کند.

مدارس: مقطع دبستان که دانش آموزان دارای صلاحیت را پس از ارائه مدارک تحصیلی قبلی و ریز نمرات پذیرش میکند، میانگین هزینه 30 تا 50 هزار دلار را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

دانشگاه و کالج: با اخذ ویزای تحصیلی کانادا، تحصیل در مقاطع دانشگاهی هم با پرداخت مبلغی مابین 15 الی 30 هزار دلار بطور سالیانه برای دانشجویان دارای مدرک تحصیلی معتبر و مدرک آیلتس زبان و... میسر می شود. این در حالی است که دانشجویان با دارا بودن از تمامی این شرایط برای تحصیل در کالج های کانادا، موظف به پرداخت 18 تا 25 هزار دلار در طول یکسال تحصیلی می باشند.

تمامی این مبالغ جزء شهریه موسسات آموزشی کانادا محسوب می شوند. بدین سبب علاوه بر این موارد، پرداخت 150 دلار هزینه انگشت نگاری و درخواست ویزا را نیز میتوان در لیست هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل قرار داد.

هزینه مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

سرمایه گذاری در کانادا همراه با هزینه های اخذ ویزا و پروسه مهاجرتی، هزینه ای هم برای شروع سپرده گذاری در کانادا برای افراد در نظر گرفته. از آنجایی که مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، توسط روش های گوناگونی از قبیل ثبت شرکت، خرید ملک، برنامه استانی و... به پیش برده می شود، پس میزان هزینه آن نیز وابسته به انتخاب روش سرمایه گذاری می باشد. برنامه های استانی از جمله مواردی هستند که امروزه برای مهاجرت به کانادا جهت سرمایه گذاری با استقبال شدیدی مواجه شده اند. هزینه مهاجرت توسط این برنامه برای هر استان متفاوت می باشد.

برنامه سرمایه گذاری استان کبک: سرمایه گذاری در استان کبک خود بر دو شیوه در جریان است. در روش نخست هر فرد با دارایی 2 میلیون دلاری، می بایست به میزان 1 میلیون 200 هزار دلار آن را بعنوان سرمایه در اختیار دولت قرار دهد. سرمایه ای که بدون سود پس از گذر 5 سال، مجددا به افراد بازگردانده می شود.

اما روش دوم، نیازمند سرمایه گذاری دارایی به میزان 350 دلار می باشد. این میزان دارایی باید در قبال تامین میزان سرمایه لازم جهت سپرده گذاری در کانادا به موسسات حمایت کننده و کارگذاری پرداخت شود. هزینه ای که حتی با گذشت زمان نیز به افراد بازگردانده نمی شوند.

برناه سرمایه گذاری استان بریتیش کلمبیا: از بین دیگر استان های کانادا، استان بریتیش کلمبیا با کمترین ریسک، مسیر سرمایه گذاری را برای متقاضیان به جریان می اندازد. سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا نیز به دو روش سپرده گذاری 100 هزار دلاری و 200 هزار دلاری اتفاق می افتد.

متقاضیانی که از دارایی 600 هزار دلاری در حساب بانکی خود برخوردارند، میتوانند با پرداخت 200 هزار دلار آن به دولت، در کانادا سرمایه گذاری نمایند. با این تفاوت که سپرده گذاری 100 هزار دلاری نیازمند در دست داشتن سرمایه مالی 300 هزار دلاری می باشد. در اینصورت است که متقاضیان می توانند براحتی مراحل مهاجرتی خود را از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا طی نمایند.

شاید به نظر رسد که مهاجرت به کانادا کمی هزینه بر است ولی باید بدانید که این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان با تعیین میزان هزینه های کمتر و فرصت های ایده آل، توانسته در لیست پرمتقاضی ترین کشورهای مهاجرتی، جایگاه برتری را بدست آورد.