کد خبر: ۱۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس/
دیگر همانند گذشته در زمینه کالاهای اساسی مردم کمبود احساس نمی شود/تنظیم بازار، نظارت و کنترل قیمت و سامانه اینترنتی از مهم ترین اقدامات ساداتی نژاد است
عضو کمیسیون کشاورزی معتقد است؛ تعامل خیلی خوبی میان وزارتخانه مربوطه با مجلس بویژه کمیسیون کشاورزی وجود دارد و این تعامل از وقتی صورت گرفت که ساداتی نژاد در وزارتخانه مشغول به کار شده است.
نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی اقدامات اخیر وزرات جهاد کشاورزی را در رابطه با تنظیم بازار و نظارت و کنترل قیمت و مهمتر از همه راه اندازی سامانه اینترنتی را قابل توجه می دانند و از تعامل مطلوب این وزارتخانه با نمایندگان سخن می گویند.

جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در گفت وگو با روزپلاس از بهتر شدن وضعیت بازار به نسبت گذشته خبر داد و گفت: اکنون شاهدیم که وزرات جهاد کشاورزی اقداماتی را در زمینه ی نهادهای کشاورزی و تنظیم بازار انجام داده که نتیجه ی این حرکات نسبت به دولت قبل محسوس است چرا که به هرحال تغییراتی دیده می شود. سامانه ای که پیش از این وجود داشت ایرادات اساسی به آن وارد بود از نحوه خرید تا توزیع نهاده های دامی مشکلاتی وجود داشت اما الان با حضور آقای ساداتی نژاد بعنوان وزیر جهاد کشاورزی اکثر مشکلات در این حوزه برطرف شده است.

وی تاکید کرد: الان سیستم توزیع اینترنتی راه اندازی شده و دریافت کالا از جانب مردم نسبت به گذشته نیز بهتر شده است.

جلال زاده به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و بسیج جهت نظارت بیشتر بر روند کار تاکید کرد و گفت: این اقدام را می توان مثبت ارزیابی کرد چرا که الان صفر تا صد کار به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: یک قانونی در مجلس دهم نوشتیم که وظیفه ی بازاریابی و نظارت بر توزیع بدست جهاد کشاورزی است و در واقع مسئولیت از وزارت صمت گرفته شده است.  اکنون در دولت جدید قانون انتظار که مجلس دهم نوشته بود به اجرا درآمد و وظیفه ی بازاریابی و بحث نظارت بر محصولات کشاورزی و نهادها در اختیار وزارت جهاد قرار گرفت.

 اکنون ارزیابی ها بهتر صورت می گیرد و کنترل بهتر است پیش از این دو وزارتخانه درگیر این مسائل بودند ولی اکنون موضوع یک کاسه شده و مسئولیت به عهده وزارت کشاورزی است و تا اینجا هم بدرستی وظیفه اش را انجام داده است.

محمود زاده در رابطه با روند ادامه کار گفت:همین قانونی که در مجلس دهم نوشتند باید ادامه پیدا کند اینکه وظیفه ی امور از تولید به مصرف در اختیار وزارتخانه کشاورزی قرار گرفته و صفر تا صد کار دست این وزارتخانه است خیلی قانون خیلی خوب است و باید این رویکرد تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نهاده گیر نمی آمد و قیمتشان مدام بالا می رفت وزرات جهاد کشاورزی وزارت صمت را مقصر می دانست و وزارت صمت نیز جهاد کشاورزی را مقصر می خواند اما بعد از قانون انتظار که مسئولیت یک کاسه شد این موضوع نظارت و اجرا بهتر صورت گرفت انشالله از این به بعد نیز بهتر خواهد شد.

 این نماینده گفت: وظایف و مسئولیت ها در وزارت جهاد کشاورزی مشخص است و نظارت هایی که وزارت بصورت موردی و گسترده انجام می دهد در تامین کالاهای اساسی و نهاده های دامی تاثیر گذار است و باید یادآوری کرد که پیش از این در کالاهای اساسی مردم کمبود ایجاد میشد ولی الان شرایط بهتر شده است.

وی در پایان به تعامل وزارت جهاد کشاورزی با مجلس اشاره کرد و گفت: تعامل خیلی خوبی میان وزارتخانه مربوطه با مجلس بویژه کمیسیون کشاورزی وجود دارد و این تعامل از وقتی صورت گرفت که آقای ساداتی نژاد در وزارتخانه مشغول بکار شده است.

منبع: روزپلاس