کد خبر: ۱۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کاشت مو | همه چیز در مورد آن (روش ها ، مضرات و...)

کاشت مو

 تدبیر24»داشتن ظاهری زیبا و جذاب باعث افزایش اعتماد به ‌نفس و عزت نفس افراد می‌شود. داشتن موهای پرپشت و زیبا یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگزار در جذابیت افراد است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف موهای کم‌پشت دارند یا طاس هستند. اگر دچار کم پشتی مو یا طاسی شده اید دیگر نگران نباشید، کاشت مو یا پیوند مو یا (زراعة العشر) یکی از بهترین را‌های رفع طاسی است.

کاشت  مو

دلایل ریزش مو و انجام عمل کاشت مو

قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنید یا بدنبال قیمت کاشت مو باشید، بهتر است دلایل ریزش موهایتان را بدانید. ساختار موی انسان از دو فاز رشد و استراحت تشکیل شده است. در سنین پایین‌تر چرخه استراحت معمولا کوتاه تر است و به همین دلیل بوده که در کودکی کمتر با این مشکل درگیر هستیم.

با افزایش سن، با اینکه دوره استراحت مو افزایش یافته اما طول چرخه رشد همچنان ثابت می‌ماند و به تدریج با معظلی به اسم ریزش مو مواجه می‌شویم. علاوه بر آن ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بسته به آن‌ها شدت ریزش مو متفاوت خواهد بود.

قیمت کاشت هر تار مو (قیمت کاشت هر گرافت مو)

کلینیک ها با توجه به عوامل مختلف تعرفه های متفاوتی را برای عمل کاشت مو در نظر می گیرند. قیمت کاشت هر گرافت مو کاملا تابع مهارت پزشک، تجهیزات کلینیک و روش های مختلف برای کاشت هر گرافت است. با این حال بعضی قیمت های نجومی و عجیب و غریب نیز منطقی نبوده و بی دلیل بالاست.

در حال حاضر بعضی از مراکز ارائه دهنده خدمات کاشت مو، قیمت های پایینی را برای خدمات زیبایی خود در نظر می گیرند. معمولا با حضور در آنجا متوجه کیفیت پایین کار و مشکلات دیگر خواهید شد.

نکته ای که در تعیین هزینه ترمیم مو یا قیمت کاشت هر گرافت مو وجود دارد. همپوشانی روش کاشت و تعداد گرافت است. به این معنی که تعداد گرافت های کاشته شده را با تعیین روش کاشت آن می توان قیمت گذاری کرد. به عنوان مثال کاشت 2000 گرافت مو با روش FUT قیمت متفاوتی با کاشت همین تعداد گرافت اما با روش FIT دارد.

اما بطور میانگین کمترین هزینه کاشت مو برای هر گرافت را می توان ۲۵۰۰ تومان درنظر گرفت.

کمترین هزینه کاشت مو

احتمالا شما هم با بنرهای تبلیغاتی کمترین هزینه کاشت مو مواجه شده اید. در حال حاضر بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات آرایشی ادعا می کنند که هزینه ترمیم مو یا کاشت آن را به حداقل رسانده و با ترفندهای مختلف اقدام به جذب مخاطبین می کنند. اگر به صورت منطقی هزینه های جاری یک کلینیک مانند مکان، تجهیزات و پرسنل را محاسبه کنید. متوجه می شوید که یک جای کار می لنگد و چنین قیمت های پایینی منطقی بنظر نمی رسد.

در واقعیت نیز همین است! اکثر این مراکز بدون وجود حتی یک متخصص یا جراح، تنها با بهره گیری از مدارک غیرمعتبر و پرسنل بی تجربه اقدام به کاشت مو با قیمت های پایین می کنند. البته قیمت بالای ارائه خدمات نیز نمی تواند دلیل محکمی بر کیفیت مناسب باشد. اما قطعا بعضی از قیمت ها غیرمنطقی و غیر واقعی هستند. بنابراین در انتخاب کلینیک مورد نظر دقت کرده و بدانید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست!

کاشت مو به منظور درمان طاسی سر می‌تواند برای افراد زیر مناسب باشد

طاسی سر دلایل متفاوتی دارد و هم زنان و هم مردان ممکن است با آن مواجه شوند. از مهمترین این دلایل می‌توان به تغذیه نامناسب، مشکلات ژنتیکی، عدم رعایت بهداشت پوست و مو و دلایل فیزیکی مثل سوختگی و … اشاره کرد. در مجموع طاسی سر را می‌توان به ۴ نوع کلی دسته بندی کرد :

  1. طاسی سر مردانه
  2. طاسی سر زنانه
  3. طاسی سکه‌ای
  4. طاسی آلوپسی اسکارپ

عوامل اصلی کم پشتی یا طاسی:

قبل از اینکه در مورد کاشت مو صحبت کنیم لازم است کمی هم در مورد عوامل کم پشتی موها صحبت کنیم. ویژگی های ژنتیکی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو است ، اما ممکن است در اثر پیری، صدمات آسیب زا یا اختلالات مختلف پزشکی نیز رخ دهد.

پیوند مو بدون در نظر گرفتن علت ریزش مو برای همه افرادی که مقدار کافی فولیکول مو دارند، می‌تواند با موفقیت انجام شود. روش پیوند مو موفقیت آمیز می تواند نه تنها در موی سر، بلکه در مورد کم پشتی موجود در سایر قسمت های بدن مانند ابرو، سبیل و ریش نیز انجام شود. کم پشتی موها معمولا سه عامل اصلی دارد:

وراثت: وراثت نیز می‌تواند یکی از عوامل کم پشتی مو یا طاسی در افراد باشد.

سن: بعضی از افراد با افزایش سن دچارریزش مو و طاسی می‌شوند.

هورمون‌ها: گاهی افراد به دلیل مشکلات هورمونی دچار کم پشتی مو  یا طاسی می‌شوند.

بانک مو

به قسمت هایی از بدن و سر که بافت موی مقاوم و بدون ریزشی دارند، بانک مو گفته می‌شود که برای کاشت مو از موهای موجود در بانک مو استفاده می‌کنند

کارایی بانک مو چیست؟

در واقع بانک مو می تواند هر قسمتی از بدن فرد باشد که شرایط زیر را داراست:

  • تراکم موها در آن ناحیه زیاد است.
  • گرافت های موی موجود در آن ناحیه از نظر ضخامت و مقاومت در شرایط مناسبی قرار دارند و دچار ریزش نمی شوند.

پزشک با مراجعه به بانک مو می تواند گرافت های لازم برای نواحی از سر که دچار ریزش یا طاسی شده اند را تامین کند. از این رو که این ناحیه متشکل از موهای مناسب و مقاوم است به آن بانک مو می گویند. جایگاه بانک مو در هر فرد می تواند نسبت به افراد دیگر متفاوت باشد. بعضا حتی مراجعه کنندگانی وجود دارند که بانک مو به دلایل مختلف در سر و بدن آن ها یافت نمی شود یا بانک موی ضعیف دارند.

اما بطور کلی معمولا نواحی پشت سر یا بین دو گوش، اولین جایی است که برای چک کردن بانک مو به آن مراجعه می کنند. موهای این ناحیه بافت مقاوم تری دارند. تجربه ثابت کرده است که می توانند گزینه خوبی برای پیوند مو به سایر نواحی سر باشند.

در روش های مختلف کاشت مو، گرافت های مو را از ناحیه اهدا کننده برداشت کرده و به ناحیه گیرنده انتقال می دهند. به این ترتیب گرافت های مو در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند.

پیوند مو

کاشت مو عوارض دارد؟

با پیشرفت و بهبود انواع روش های کاشت مو خوشبختانه عوارض آن به حداقل رسیده و پیوند مو را به یکی از بی خطرترین جراحی ها تبدیل کرده است. با این حال هستند مواردی که با مراجعه به پزشکان بی تجربه یا کلینیک های نامعتبر بدلیل پایین بودن قیمت این عمل، ریسک بالایی را متحمل می‌شوند. از مهمترین عوارض کاشت مو می‌توان به  حساسیت به داروها ، التهاب، عفونت پوست در ناحیه سر اشاره کرد. البته این موارد بسیار نادر است و در بیشتر موارد به راحتی قابل درمان است.

اما به هر حال کاشت مو نیز مانند سایر روش‌های زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد و این در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه شما را از برخی از عوارض کاشت مو آگاه می‌کنیم:

  • خونریزی
  • تورم پس از جراحی
  • التهاب فولیکول مو
  • نازک شدن تار مو
  • خارش
  • بی حسی
  • کیست‌ها در محل کاشت مو
  • زخم‌های برآمده در محل کاشت مو
  • طبیعی نبودن خط رویش مو و نمای مصنوعی داشتن

 

سخن آخر

کلینیک نوین ایرانا با همکاری پزشکان متخصص پوست و مو و فوق تخصص جراحی پلاستیک مرکزی متفاوت را برای انتخاب شما در ایران آماده نموده است.

شعار ما: میهمان ایرانا همانند خانواده ماست.

نکته مهم: از کلینیک بخواهید که نمونه کاشت های خود را به شما نشان دهد. یا شما میتوانید در قسمت گالری سایت کلینیک نوین ایرانا بیش از ۵۰ نمونه کاشت موفق ایرانا را ببینید.

در این مطلب سعی کردیم تمامی مطالب مفید و کاربردی در مورد کاشت مو را برای شما عزیزان بیان کنیم. با آگاهی از این اطلاعات می ‌توانید به‌راحتی و با خیالی راحت برای اقدام به کاشت مو تصمیم بگیرید و با یک پیوند موی طبیعی چند برابر جذاب شوید .