کد خبر: ۱۲۳۲۴۰
تاریخ انتشار:۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
شاه میگو پفکی چینی


تدبیر24»در دنیای امروز آنچه که در رژیم غذایی هر خانواده اهمیت بسزایی دارد، مصرف میگو و به ویژه شاه میگو پفکی می باشد. باید توجه داشت که مصرف غذاهایی با منشا دریایی به دلیل وجود مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی مواد مورد نیاز بدن، برای حفط سلامتی در دراز مدت تعیین کننده است. پیش از آنکه به تشریح انواع شاه میگو آکواریومی بزرگ پفکی تمپورا بپردازیم، بهتر است که با فواید خانواده آبزیان سخت پوست و یا مضرات احتمالی آن بیشتر آشنا شویم

.

در ادامه مطلب فوق سعی بر آن است که به مهمترین آنها اشاره کرده و مطالب را به نحوی که خواننده بتواند بیشترین بهره برداری لازم را از آنها ببرد توضیح دهیم و برای بررسی این غذاهای خوشمزه دریایی نیز سری به سایت آراد برندینگ می زنیم تا با خواص آنها آشنا شویم و به سوالات و ابهامات احتمالی درباره شاه میگو پفکی بزرگ پاسخ مناسبی داده شود ارائه کنیم.

 

 انواع میگو و به ویژه انواع شاه میگو یکی از سخت پوستان دریایی بسیار خوشمزه و مغذی می باشد که به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار دریایی در سراسر جهان و منبعی سرشار از منابع عظیمی از کلسیم، ید و پروتئین است

 

شاه میگو چینی

همان طور که میدانید یکی از بهترین غذاهایی که می توان تحت عنوان دریایی به مصرف رساند شاه میگو می باشد.

 

در آبهایی که این آبزیان زندگی می کنند و حتی تغذیه ای که دارند املاح بهتری وجود دارد که باعث می شود نسبت به نمونه های مشابه از کیفیت بیشتری  برخوردار باشند و چون میگو نسبت به ماهی ارزش غذایی بیشتری دارد، از بازار صادراتی خوبی هم برخوردار است. به دلیل اینکه شاه میگو حاوی مقدار زیادی امگا 3 است که برای کودکان و سالمندان بسیار مناسب و بابت بهبود عملکرد مغز می شود. در کشورهای اروپایی جایگاه خوبی دارد.

 

 

در کشور چین مانند ایران شاه میگو چینی جزء خوراکهای گران محصوب می شود. و در رستورانهای گران قیمت، از غذاهای مجلسی و گران است. اما با این و جود کسانی که به غذاهای دریایی علاقه دارند، سفارش می دهند.

در کشور های مختلف نحوه درست کردن غذاهای دریایی متفاوت است. مثلا درایران بیشتر ترجیح داده می شود غذا حسابی پخته و به قول قدیمی ها جا افتاده باشد. اما درکشور چین و تقریبا آسیای شرقی به صورت نیم پز یا بخار پز شده استفاده میشود. و سعی میشود با ادویه جات مزه و طعم غذاها را تغیر داده و شکل ظاهری آن حفظ شود.

البته مطمئنن این نوع غذاها برای ما ایرانی ها سازگار نیست چون از کودکی عادت به خوردن غذاهای نیم پز شده و بخار پز نداریم و کاری به درست بودن یا نبودن آن هم نداریم.

 

شاه میگو پفکی

پیش از اینکه به معرفی شاه میگو پفکی پرداخته شود، باید به خواص شاه میگو در سطح وسیع تری اشاره کنیم. مواد مغذی موجود درشاه میگو بسیار زیاد است و مصرف شاه  میگو می تواند در منظم شدن  فشار خون و بسیاری از بیماری هایی ناشی از آن و درموارد بسیاری توسط پزشکان و به افرادی که می خواهند بهبود آنها تسریع شود،  توصیه می شود. مواد مغذی میگو آن قدر زیاداست که با مصرف شاه میگو به صورت هفته ای یک بار می تواند بسیاری از بیماری ها را کنترل و حتی به درمان آن بینجامد. با مصرف این ماده غذایی به جای گوشت قرمز،می توانیدشرایط بدنی بسیار مناسبی داشته باشید.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، گوشت شاه میگو پفکی بسیار شیرین و لذیذ است که می تواند در طبخ محصولاتی نظیر شاه میگو پفکی و در مصارف خانگی و رستورانی مورداستفاده قرار گیرد. شاه میگو پفکی که از شاه میگو اعلا تهیه می شود، دارای مقادیر بسیار بالایی پروتئین و درعین حال چربی بسیار کم و مقدار باور نکردنی سلنیوم درگوشت آن است.

شاه میگو پفکی از ترکیب شاه میگو، تخم مرغ، ماست، آرد، بکینگ پودر، مقادیری آبلیمو، پیاز،  زعفران با نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه تهیه می شود؛ شاه میگو پفکی را برای خوشمزه تر شدن باید در مقدار زیادی سس گوجه خوابانده شود.در تحقیقات امروز ثابت شده است که  وجود موادی که پیشتر به آن اشاره کردیم، باعث بهبود  سیستم دفاعی بدن و بهبود در عملکرد عضلات دیواره های روده و معده و هضم بهتر غذاها می شود. شاه میگو پفکی باید از انواعی تهیه شود که شاه میگو مورد استفاده در آبی پرورش پیدا کرده باشد که از فیلتر های ماسه ای و کیسه فیلتری 1 میکرونی عبور داده شده و هوادهی منظمی در آن صورت گیرد.