کد خبر: ۸۷۴۶۶
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
امین‌زاده:
بدون بودجه مأموریت‌هایم را به سرانجام رساندم
دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: زنان اگر بخواهند بدون هیچ امکاناتی می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و من در مدت حضور خود در دولت یازدهم سعی کردم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهم.
تدبیر24»الهام امین‌زاده در مراسم تکریم خود و معارفه شهیندخت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در دولت یازدهم دو پست مهم معاونت رئیس‌جمهور و دستیاری ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی را داشتم و تلاش‌های زیادی را در این بخش‌ها به انجام رساندم.

وی ادامه داد: وضعیت پلاک ثبتی املاک دولت را بهبود بخشیدم و بیمارستان‌ها، مدارس و ورزشگاه‌ها و غیره که عدم پلاک ثبتی آنها باعث ایجاد زمین‌ خالی‌هایی می‌شد، بهبود داده شد. این در حالی است که در راستای عدم تطبیق مصوبات دولت با قوانین کشور نیز اقدامات جدی‌ای انجام دادم.

امین‌زاده همچنین به افزایش تعامل با دو قوه، بهبود فضای کسب و کار، حذف قوانین مزاحم از فعالان بخش خصوصی و اقتصادی، حل و فصل پرونده‌های حقوقی، نظارت بر اجرای قانون اساسی، حل رایگان اختلافات دستگاه‌ها و تلاش برای قضازدایی، تهیه و تدوین حقوق شهروندی، نگارش و تدوین برنامه حقوق شهروندی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سند حقوق شهروندی براساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی برای ارتقاء کرامت انسانی تدوین و به هیات وزیران ارائه شد تا در کنار ساماندهی امور حقوقی مباحث حقوق شهروندی را پیگیری کند که در این راستا اولین ماموریت ما نهایی شدن این منشور بود.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه به همایش، کارگروه و بسته فرهنگی اکتفا نکردم، گفت: از شعار و سیاست‌زدگی فاصله گرفتم و عملگرایی را سرلوحه کار خود قرار دادم.

امین‌زاده در ادامه با تاکید بر آنکه بدون یک نفر نیرو و بدون هیچ ساختار و بدون هیچ بودجه فعالیت‌های خود را در دولت به سرانجام رساندم، گفت: بدون نهاد ریاست‌جمهوری فربه کنم و بدون هیچ ساختار و بودجه‌ای این ساختار غیررسمی را در نهاد ریاست‌جمهوری و جامعه تشکیل دادم.

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی همچنین خبر داد: مباحث حقوق شهروندی از مهرماه سال جاری در قالب دو واحد درسی برای دانشجویان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی آثار فاخر سینمایی، بسته حقوق شهروندی برای دانش‌آموزان، تدوین و تالیف مجموعه حقوق شهروندی و... از برنامه‌های امور حقوق شهروندی بود که برخی از آنها اجرایی شد و البته برخی دیگر فرصت اجرا پیدا نکردند.

امین‌زاده در پایان گفت: زنان اگر بخواهند بدون هیچ امکاناتی می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و من در مدت حضور خود در دولت یازدهم سعی کردم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهم.