بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
یک شرکت آمریکایی ادعا می‌کند اندازه‌گیری سطح اکسیژن عضله با ردیاب تناسب اندام ممکن خواهد شد.
تدبیر24»بازار ردیاب‌های تناسب اندام در یک دوره‌ اشباع به سر می‌برد.

به‌رغم سخت‌گیری‌های سال 2017 و بررسی‌های عمده ای که دقت این ابزار را زیر سوال برد، تخمین زده شده که بازار این دستگاههای پوشیدنی در طول چند سال آینده تقریبا دو برابر خواهد شد.

شرکت آمریکایی "Humon" که دستگاه پوشیدنی تناسب اندام آن موسوم به "هکس" (Hex) می‌تواند چگونگی استفاده عضلات یک ورزشکار از اکسیژن را در زمان حقیقی اندازه‌گیری کند، بدنبال بدست آوردن بخشی از بازار این دستگاهها است.

با اینکه فناوری دستگاههای پوشیدنی، مجموعه گسترده‌ای از داده‌های بیولوژیکی را در زمان حقیقی ارائه می‌دهند، جا دارد که درباره چگونگی ارتباط بسیاری از این اطلاعات با یک شخص معمولی پرسیده شود.

گروهی در شرکت "Humon" تصمیم گرفتند که نوع جدیدی از دستگاههای پوشیدنی را برای کسانی که سود بیشتری از این اطلاعات می‌برند یعنی ورزشکاران استقامتی تولید کنند.

"آلساندرو بابینی"، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Humon می‌گوید: بازار ابزار پوشیدنی برای ورزشکاران، تا به امروز به اندازه‌گیری ضربان قلب محدود بوده که شاخص محدودی از خستگی و شدت تمرین است. ورزشکاران با اندازه‌گیری مقدار اکسیژنی که مورد استفاده مجموعه‌ای از عضلات است، می‌توانند بدون فراتر رفتن از محدودیت‌هایشان، به سطح شدت تمرین مطلوب خود برسند.

هکس مانند حسگر ضخیم‌تر Moxy ، از LEDها برای انتشار نور اینفرارد نزدیک در بافت‌های یک شخص استفاده می‌کند تا اشباع هموگلوبین عضله را اندازه بگیرد.

اکسیژن کلی عضله (SmO2) را می‌توان با فراهم کردن امکان اندازه‌گیری سطح فعالیت آن، محاسبه کرد.

شرکت Humon که در ابتدا در قالب یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه "ام‌آی‌تی" (MIT) آغاز به کار کرد، ادعا کرد که هکس، نخستین ابزار پوشیدنی معتبر بالینی برای استفاده از حسگرهای چشمی است تا به صورت غیرتهاجمی، سطح اکسیژن عضله را بررسی کند.

هکس، در ابتدا برای پوشیدن روی ران طراحی شده بود زیرا quad عضله اصلی است که به حرکات دویدن و دوچرخه‌سواری قدرت می‌بخشد.

این موضوع، هکس را برای ورزشکاران استقامتی جدی کارآمد می‌سازد اما به گفته سازندگان آن، برخی ورزشکاران با موفقیت این ابزار پوشیدنی را روی عضلات دیگر مورد استفاده قرار می‌دهند؛ مثلا وزنه برداران از آن روی عضلات دو سر بازو استفاده می‌کنند.

هکس، در زمان حقیقی، تبادل اطلاعات خود را از طریق بلوتوث هم با اپلیکیشن‌های iPhone یا Android  و هم با یک ساعت هوشمند مناسب   Garminانجام می‌دهد.

قیمت این ردیاب، 275 دلار آمریکاست و قرار است در پایان ماه فوریه به بازار عرضه شود
برچسب ها: تدبیر24 ، سطح اکسیژن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها