بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
یک وکیل داگستری با بیان اینکه فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی برای همیشه و به‌طور کامل غیرممکن است و صدمات زیادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: تا زمانی که جامعه به فرهنگ استفاده از فضای مجازی نرسیده و تا زمانی که ساز و کارهای نظارتی قوی برای استفاده از آن به وجود نیامده است برای حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحریک و تهییج اخلاقی و امنیتی، فیلترینگ فضای مجازی به نفع منافع و امنیت عمومی جامعه است.

تدبیر24»منصور پورنوری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فضای مجازی پدیده نوظهوری است که هم تسهیلات و هم مشکلات فراوانی را به وجود آورده است، گفت: از فضای مجازی در ابعاد گوناگونی مانند علمی، فرهنگی، اجتماعی و تبادل اطلاعات می توان استفاده کرد. با توجه به گسترش ارتباطات جهانی استفاده از فضای مجازی اجتناب ناپذیر است و علاوه بر آن از بعد تبادل اطلاعات، اطلاع رسانی و آگاه سازی انسان جزء حقوق اجتماعی و بشری او محسوب می شود.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: بنابراین فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی برای همیشه و به‌طور کامل غیرممکن است و صدمات زیادی را به دنبال خواهد داشت و موجب انزوا و انفکاک جامعه خواهد شد، اما از آنجایی که فرهنگ استفاده از فضای مجازی مقوله ای است که در بسیاری از جوامع هنوز ایجاد نشده و یا کامل نشده است تا این فرهنگ و آگاهی بوجود نیاید با موضوع فیلترینگ و کنترل مواجه هستیم.

وی افزود: فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی لاجرم باید در مقاطعی برای حفظ و تامین امنیت داخلی، خارجی، اخلاقی و فرهنگی جامعه بطور مقطعی و موردی اعمال شود. به ویژه زمانی که از ضعف های اجتماعی و سیاسی جامعه در جهت تخریب اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در فضای مجازی استفاده می کنند. به اعتقاد من فیلترینگ دائمی و کامل غیرممکن است زیرا در مقابل آن فیلترشکن ها به وجود می آید. باید از فرصت فیلترینگ نسبت به آگاهی سازی و آگاهی‌دهی ماهیت تخریبی فضای مجازی اقداماتی صورت گیرد تا مردم به فرهنگ و قدرت تشخیص عوامل مخرب از عوامل سازنده مجهز شوند؛ سپس ساز و کارهای نظارتی بر فعالیت فضاها را بوجود آورند.

پورنوری در پایان با بیان اینکه جوامع پیشرفته که در آنها به ظاهر آزادی کامل فضای مجازی وجود دارد از ساز و کارهای نظارتی قوی استفاده می شود و به موقع با عوامل ناسازگار برخورد می نمایند، اظهار کرد: در نتیجه به اعتقاد من تا زمانی که جامعه به فرهنگ استفاده از فضای مجازی نرسیده و تا زمانی که ساز و کارهای نظارتی قوی برای استفاده از فضای مجازی به وجود نیامده برای حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحریک و تهییج اخلاقی و امنیتی، فیلترینگ به نفع منافع و امنیت عمومی جامعه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها