بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی همواره به عنوان شخصیت چندوجهی خود، مورد احترام اقشار مختلف جامعه قرار می‌گرفت.
تدبیر24»چه در آن روزهایی که برای پیروزی انقلاب می‌جنگید و از فعالیت سرباز نمی‌زد و چه در دوران پس از انقلاب که به دنبال نهادسازی و سامان‌دهی جریان بود. درواقع از ایشان می‌توان به عنوان یک شخصیت منحصربفرد و موسس نام برد. مرحوم هاشمی چه در بحث بیمه همگانی، چه در بخش ساخت مترو و چه در بخش‌های دیگر همیشه مبارزه می‌کرد و با وجود مخالفت‌های فراوان، راه درست را انتخاب می‌کرد و آن را صبورانه ادامه می‌داد. ایشان حتی در دوران جنگ هم در پذیرفتن قطعنامه، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عناصر کلیدی به‌حساب می‌آید. از طرفی آیت‌ا... هاشمی در جریان سازندگی نیز صبورانه پیش می‌رفت و اقداماتی در زمینه درمان صدمات ناشی از جنگ از دل شهرها انجام داد. مورد قابل توجه این بود که ایشان برخلاف اقتدار مدیریتی که داشت بسیار رئوف بود و با وقوع کوچکترین مشکلی در جامعه متاثر می‌شد و این خود نشان ‌دهنده قلب لطیف و رقیق ایشان بود. نکته بارز شخصیتی آیت‌ا... این بود که ایشان چه در دوران قبل از انقلاب و چه در زمان پیروزی و بعد از آن تا اواخر عمر خود، همواره با همان نیروی همیشگی خود به ایران خدمت کرد و از هیچ‌چیز حتی جان خود دریغ نکرد و همین باعث می‌شد که کینه و خشم بسیاری را به خود جذب کند. تاقبل از انقلاب، دشمنان فکری ایشان و بعد از انقلاب و در دوران جنگ هم بسیاری دیگر با ایشان به‌طور جدی مخالفت می‌کردند. بیست سال‌ اخیر عمرشان هم که اوج مظلومیت بود، چراکه از سوی کسانی مورد تهاجم قرار گرفت که از نظر حیثیت، شان و مرتبه اجتماعی، اقتصادی، همچنین شغل و موقعیت به آیت‌ا... مدیون بودند. باید اظهار داشت که بحث صبر آیت‌ا... شاید بسیار جدی‌تر از صلابت و شجاعتشان بود. آیت‌ا... هاشمی به عبارتی صبر را خسته و شرمنده کرد. در سال‌های اخیر و بعد از 88 ایشان مورد شدیدترین هجمه‌ها و توهین‌ها از جانب هرکسی و با هرسطح فکری قرار گرفت. مصادف شدن روز ارتحال ایشان با روز شهادت امیرکبیر شاید به‌عبارتی پاداش ایشان از جانب خداوند رحمان بود، به‌جبران بیش از نیم‌قرن تلاش بی‌وقفه برای انقلاب و ایران. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از جمله بانیان انقلاب بودند که شاید ایران تا صدها سال نتواند نمونه ایشان را به‌خود ببیند. انتظار خانواده و دلسوزان آیت‌ا... این بود که مراسم سالگرد ایشان به‌لحاظ جمعیتی بسیار باشکوه‌تر از این برگزار می‌شد و شاید حتی انتظار می‌رفت شخص رئیس‌جمهور در این مراسم شرکت می‌کردند. به هرحال شاید به دلیل شرایط شغلی و مشکلاتی که امروز با آن درگیر هستند، نتوانسته‌اند در مراسم حاضر شوند. بنده از جانب خودم از جناب آقای اسحاق جهانگیری، معاون دکتر حسن روحانی صمیمانه تشکر می‌کنم و باید اعتراف کنم امروز ایشان بخش‌هایی از زندگی تاریخی و سیاسی آیت‌ا... را به زبان آورد که کمتر بیان شده بود. امید برآن است که ایران همواره لایق سرمایه انسانی و انقلابی مثل آیت‌ا... هاشمی باشد و در تجلیل معنوی هرچه بهتر مقام ایشان تلاش کند. آیت‌ا... هاشمی می‌تواند الگوی خوبی برای افرادی باشد که قصدشان سرافراز نگه داشتن میهن و مردم است.



غلامرضا انصاری؛عضو سابق شورای شهر تهران
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها