بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست تعدادی از نمایندگان انگلیس برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به بهانه سرکوب معترضان در ایران را مضحک خواند و گفت: این ادعا در حالی مطرح شده است که سپاه به موضوعات اعتراضات اخیر ورود نکرده است.

تدبیر24»سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به درخواست جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس به وزیر کشور این کشور برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران با ادعای سرکوب معترضان در کشور، گفت: تضعیف منابع اقتدار و پایداری جمهوری اسلامی ایران یکی از موضوعاتی است که در دستور کار معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران قرار دارد. آنها همانطور که نهادهایی همچون رهبری، شورای نگهبان و قوه قضاییه را مورد هجمه قرار می‌دهند سپاه را به عنوان یکی از منابع پایدار نظام جمهوری اسلامی همواره مورد هجمه قرار می‌دهند.

به گفته وی، سپاه پاسداران همواره از سوی قدرت‌های سلطه‌گر از جمله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و حتی منطقه‌ای که در راستای سیاست‌های آمریکا و غرب حرکت می‌کنند مورد هجمه قرار گرفته است، همواره تلاش می‌کنند که سپاه را تضعیف و تحریم کرده و علیه آن فضای تبلیغاتی درست کنند و حتی دست به اتهامات تروریستی زنند، این همان کاری است که چندی پیش آمریکایی‌ها انجام دادند.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت:‌ آنها می‌دانند سپاه از منابع پایداری نظام جمهوری اسلامی است و همچون سایر نیروهای نظامی یعنی ارتش و نیروی انتظامی با وفاداری به نظام از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کند. آنها با همین آگاهی هجمه علیه سپاه را انجام می‌دهند و می‌خواهند که سپاه را محدود کنند.

نقوی حسینی یادآور شد: این هجمه‌ها به بهانه حضور سپاه در اعتراضات اخیر در حالی صورت می‌گیرد که سپاه هیچ حضوری در این قضایا نداشت. نیروی انتظامی با وظیفه ذاتی تامین امنیت صبورانه و مردم‌مدارانه وارد شد و برخوردهای لازم را انجام داد و سپاه هیچ نقشی در این برخوردها نداشت.

وی تاکید کرد: جمیع این شرایط نشان می‌دهد که این نمایندگان پارلمان انگلیس به دنبال بهانه برای تحریم سپاه بودند البته به نظر می‌رسد که قطعا دولت انگلیس همچون جلسه شورای امنیت با یک درخواست مضحک روبرو شده است و قطعا باید قبل از هر کاری استنادات و مدارک لازم را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند این نوع اتهامات را به یک نیروی رسمی کشور وارد کند، اقدامی که بعید است دولت انگلیس آن را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها