بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت نهادینه کردن بحث نوآوری، تحول و تولید در نظام آموزشی کشور،‌گفت:‌ نظام آموزشی کشور به تحولی بنیادی نیاز دارد.
تدبیر24»آیت‌الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به این‌که همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش باید متمرکز بر تحول بنیادی شود، اظهار کرد: نظام آموزشی باید از ابتدا دانش‌آموزان را با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش ببرد.

وی با بیان این‌که امروزه آموزش‌ها به درس‌های کلاسی منحصر شده است، افزود: متأسفانه در شرایط کنونی آموزشی دانش‌آموزان از بسیاری چیزها محروم شده و از نظر قدرت عقلی، هویت دینی و اخلاق اجتماعی رشد نمی‌کند.

امام‌جمعه یزد آموزش نحوه شناخت حق از باطل را یکی دیگر از ضرورت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دانست و گفت: زمانی که قدرت تحلیل در افراد جامعه کم شود، نوآوری در کشور افت می‌کند، مگر این‌که دانش‌آموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوبی داشته باشد .

ناصری‌یزدی در ادامه با اشاره به ضرورت هدایت سیستم آموزشی به نوآوری تصریح کرد: ما باید سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمی‌شود، تأکید کرد: ما باید در کشور سبکی را راه‌اندازی کنیم که دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند .

این مقام مسئول عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و آموزشی در کشور هنرش این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهد و باید طرحی نو ارائه دهید تا با این مشکلات عدیده امروز مواجه نشویم .

امام‌جمعه یزد با اشاره به این‌که همکاری حوزه و دانشگاه باید تحول گرایانه باشد، گفت: دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دست‌اندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم .

وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمین و اساتید، خاطرنشان‌ کرد: در آموزش‌هایی برای آن‌ها برگزار می‌شود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها