بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: حوزه اگر تمام ظرفیت‌های خود را جمع کند پاسخگوی نیاز آموزش‌ و پرورش کشور نیست چون قریب به ۱۰۶ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که این تعداد مُبلغ در سطح کشور نداریم.
تدبیر24»حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین درودی در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان با بیان این‌که یزد یکی از استان‌های پیش رو و موفق در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است،‌ اظهار کرد: دانش و بینش صحیح و تربیتی درست دو بال پرواز هستند.

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در بحث کنکور و مسائل علمی،‌ افزود: تلاش برای پیشتازی در مسائل علمی و تربیت اسلامی از جمله ویژگی های مدیریت آموزشی در استان یزد است.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش،‌ گفت:‌ تمرکز زدایی راه پسندیده برای مسئله محوری و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه پاسخگوی همه بخش‌های مختلف کشور و همه دستگاه‌ها نیست، تصریح کرد: در کشور بالغ‌بر 60 هزار مسجد،تکیه و حسینیه‌ داریم که نیاز به روحانیت و حوزه دارند.

درودی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه کشور با تمام ظرفیت خود توان پاسخگویی به نیاز آموزش‌ و پرورش کشور را ندارد، خاطرنشان کرد: قریب به 106 هزار مدرسه در کشور وجود دارد.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد عدم حضور آموزش‌ و پرورش نیستیم، افزود: در کشور بالغ‌بر 110 مدرسه یک دانش‌آموزی وجود دارد و این امر بیانگر آن است که هیچ نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که یک دانش‌آموز باشد ولی مدرسه وجود نداشته باشد .

وی با بیان این‌که فرصتی برای فعالیت‌های تربیتی در برنامه درسی ما دیده نشده، گفت: یک چاره اساسی در این رابطه این است که به سراغ منابع پایدار آموزش‌ و پرورش برویم یعنی توانمندسازی منابع پایدار و رسمی آموزش‌ و پرورش را لحاظ کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند و فرمودند«محور تحول نیروی انسانی است» اگر ما نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند و این‌ها را متناسب با اهداف تعریف‌شده انجام دهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، پاسخگو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها