بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که عدم تمایل چینی‌ها در خاموش کردن آتش نفتکش ایرانی باید بر اساس قوانین بین‌المللی بررسی شود، گفت: باید بررسی شود که چرا با وجود هفت قایق نجات، کسی نتوانسته از آنها استفاده کند.

تدبیر24»حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی، اظهار کرد: کشتی ایرانی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن میعانات گازی داشته که در زمان حادثه انباری از احتراق است.

وی افزود:  البته  کشتی‌های حامل این نوع مواد، کشتی‌های ایمنی هستند و دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت می کنند. برخورد در این نقطه بین دو کشتی بزرگ با توجه به گزارش‌های واصله که هوا هم خیلی طوفانی و در حدی که دید کافی نباشد یا نقطه کور و غیر قابل رویت باشد، نبوده و از این بابت شگفت‌انگیز است که چگونه این برخورد پیش آمده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس همچنین بیان کرد: خدمه کشتی باری چینی توسط یک کشتی ماهیگیری نجات پیدا می‌کنند. این‌کشتی همچنین یک‌ساعتی هم اطراف کشتی ایرانی می‌چرخد که اگر کسی خود را داخل آب انداخت نجات دهد اما خبری نشد.

امیری خامکانی گفت: این کشتی ایرانی هفت قایق نجات داشته که هیچ کدام مورد استفاده قرار نگرفتند. ظاهراً جز یک قسمت از کشتی که برخورد داشته و آسیب دیده بقیه بدنه کشتی سالم است. با این حال کسی نتوانسته خود را بیرون بیاندازد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بنابراین باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که حتی یک نفر هم نتوانسته از قایق‌های نجات استفاده کند یا خود را داخل آب بیاندازد.

وی افزود: البته چینی‌ها با توجیه اینکه کشتی کامل بسوزد تا آلایندگی در زمان غرق شدن ایجاد نکند، تمایلی به خاموش کردن‌ کشتی نداشته‌اند و جدیت به خرج نداده‌اند که این موضوع باید بر اساس قوانین ایمنی بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از امروز ظاهرا گروه‌های دیگری مانند ژاپنی‌ها به این موضوع ورود کرده‌اند اما باید منتظر ماند تا در جلسات کارشناسی اطلاعات دقیق‌تری کسب شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها