بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در برنامه پیش‌ بینی شده برای بازار مسکن در بودجه سال آینده با سرمایه گذاری حدود ۷۸۳۸ میلیارد تومانی حدود ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
تدبیر24»در برنامه ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده بخشی از آن به حوزه مسکن اختصاص دارد که قرار است در کنار اشتغال زایی به سمت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز حرکت شده باشد. دولت در بودجه سال بعد حدود ۳۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته از این رقم تا بیش از ۷۸۰۰ میلیارد تومان در بخش تامین و بازسازی مسکن هزینه خواهد شد. از این مبلغ حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان  از محل تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ۴۲۳۸ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شد، یارانه سودتسهیلات و کمک های بلاعوض تامین می شود.

برنامه اشتغال بودجه ۱۳۹۷ در حوزه مسکن در دو حوزه اجرایی می‌شود. کمک به احیای بافت‌های فرسوده در ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  که به ایجاد ۲۴۰ هزار شغل منتهی می‌شود. از سوی دیگر پیش‌بینی شده تا ۶۰ هزار شغل دیگر از راه کمک به تامین مسکن روستایی و اجتماعی  ایجاد می‌شود که ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در برمی‌گیرد.

برای حمایت از مسکن در بخش روستایی قرار است که تسهیلاتی با نرخ حدود پنج درصد و با متوسط ۱۹ میلیون تومان پرداخت شود. برای مسکن در بخش اجتماعی و حمایتی نیز نرخ سود تسهیلات پنج درصدی است که در چهار بخش تسهیلات پرداخت خواهد شد. متوسط مبلغ تسهیلات برای ساخت مسکن ملکی و خرید (مسکن حمایتی) ۴۰ میلیون تومان، متوسط مبلغ وام برای ساخت مسکن اجتماعی و استیجاری ۵۰ میلیون تومان، مبلغ کمک اجاره ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در مجموع اهداف لایحه بودجه سال آینده برای احیای بافت‌های فرسوده در  پنج بخش انجام می شود؛ کمک به مردم برای بازسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، بازسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰، ایجاد ۲۴۰ هزار شغل، کمک به رونق مسکن و ارتقای سرانه فضای عمومی در مناطق هدف تا ۳۵ درصد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها