بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
گاهی متهمان پرونده‌های جنایی و تجاوز، به خاطر ایجاد رعب و وحشتی که در جامعه به وجود می‌آورند، خارج از نوبت محاکمه و سریع مجازات می‌شوند تا مجازات این متهمان مرهمی بر زخم‌های جامعه باشد.
تدبیر24»پرونده‌ای که می‌خوانید درخصوص مجرمانی است که به خاطر جرایم خشن در فهرست رسیدگی ویژه قرار گرفته و به دار مجازات آویخته شدند.

جنایات سریالی قاتل پاکدشت

زمان وقوع: سال 1382

زمان اعدام: 26 اسفند 1383

محمد بیجه، کارگر کوره‌پزخانه پاکدشت، قاتل سریالی 17 کودک و 3 بزرگسال، ازجمله متهمانی بود که پرونده‌اش به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و حکمش در ملأعام اجرا شد.

سال 82 قتل‌های سریالی پسر بچه‌ها در پاکدشت به پلیس گزارش شد. با تحقیقات صورت گرفته نهایتا عامل این جنایت به نام محمد بیجه در 15 شهریور 83 دستگیر شد.

پسر جوان به قتل 17 کودک و 3بزرگسال بعد از تجاوز اعتراف کرد و انگیزه خود از این جنایات را حادثه تلخی عنوان کرد که برایش در کودکی رخ داده بود.

متهم جوان در دادگاه به 16 بار قصاص و یک بار اعدام، 15 سال حبس و 100 تازیانه محکوم شد و در 26 اسفند 83 در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

قتل دختر خردسال

زمان وقوع: 25 فروردین 1395

زمان اعدام: یکم مهر 1395

پرونده ستایش، دختر شش ساله نی‌ریزی، یکی دیگر از پرونده‌هایی بود که مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت و قاتل او اول مهر سال گذشته پای چوبه دار رفت. 25 فروردین 95 دختر بچه‌ای اهل روستای چاه‌سوارآغا در شهرستان نی‌ریز توسط مرد همسایه شان به قتل رسید.

وحشتناک ترین جنایت ها با مجازات های سریع+ تصاویر


عامل این جنایت زمانی که دخترک از مهدکودک به خانه برمی‌گشت او را ربود و به یکی از کوه‌های اطراف برد و بعد از قتل ستایش، جسد را همان جا دفن کرد. زمانی که خانواده ستایش ناپدید شدن او را اعلام کردند، پلیس وارد عمل شد و در بررسی‌ها پی برد که گوشواره‌های ستایش را مرد جوانی به نام سعید فروخته است.

این سرنخ، کارآگاهان پلیس را به سعید رساند و متهم جوان پس از دستگیری به جنایت اعتراف کرد. سعید در دادگاه به دلیل تجاوز به عنف به اعدام در ملأعام و برای قتل عمد به قصاص نفس محکوم شد.

قتل روی پل

زمان وقوع: 15 تیر 1390

زمان اعدام: 22 شهریور 1390

پرونده پل مدیریت نیز یکی از پرونده‌هایی بود که مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت و متهم به قتل خیلی زود پای چوبه دار رفت.

وحشتناک ترین جنایت ها با مجازات های سریع+ تصاویر

این جنایت ساعت 14 و 30 دقیقه چهارشنبه، 15 تیرماه سال 1390 روی پل عابر پیاده پل مدیریت تهران رخ داد و در آن پسر دانشجویی به نام کوشا همکلاسی خود به نام مهسا را با 26 ضربه چاقو به قتل رساند. در روز حادثه، کوشا، مهسا و دوست همکلاسی‌اش را با موتورسیکلت تعقیب می‌کند و زمانی که آنها روی پل عابر پیاده بودند، با پوشاندن صورتش به آنها حمله کرد. پس از آن قاتل با دستان خون‌آلود سعی کرد خود را به موتورسیکلتی در پایین پل برساند، اما توسط مردم دستگیر شد.

کوشا علت این جنایت را پاسخ منفی به خواستگاری اش از سوی مهسا اعلام کرد. درنهایت با تکمیل تحقیقات و صدور حکم قصاص برای پسر 22 ساله او 22 شهریور 1390 در نزدیکی محل جنایت به دار مجازات آویخته شد.

قاتل اراکی

زمان وقوع: 22 دی 1395

زمان اعدام: 24 فروردین 1396

این متهم 26 ساله و سابقه‌دار عباس نام داشت. او پس از آزادی از زندان 22 دی 95 به قصد انتقامگیری دو خانواده را در اراک به رگبار بست و شش نفر را به قتل رساند.

متهم جوان خیلی زود بازداشت شد و انگیزه‌اش از جنایات را این طور بیان کرد: سال گذشته به دلیل معاونت و شرکت در نزاع به حبس محکوم شدم و برادرزاده‌ام در این نزاع که منجر به قتل یک نفر شد به عنوان متهم ردیف اول به قصاص محکوم شد. لو دادن من به نیروی انتظامی در اتفاق سال گذشته و نیز بی‌حرمتی به مادرم توسط خانواده مقتول باعث ایجاد کینه و انگیزه قتل شد.

به این ترتیب متهم جوان در دادگاه به شش بار قصاص محکوم شد و 24 فروردین امسال به دار مجازات آویخته شد.

تجاوز دسته‌ جمعی

زمان وقوع: 2 خرداد 1390/ زمان اعدام: 20 مهر1390

رعب و وحشتی که متجاوزان خمینی‌ شهر در دل مردم به وجود آوردند، هنوز از یادها نرفته است. مردان متجاوز 2 خرداد 90 وارد باغی شدند که 13 زن و مرد جوان در آن حضور داشتند.

آنها پس از حبس هفت مرد در یک اتاق، زنان حاضر در مهمانی را با خودروی سمندی به باغ دیگری در فاصله 1500 متری منتقل کردند.

متجاوزان سپس با تهدید، چهار نفر از زنان را مورد آزار و اذیت قرار داده و قبل از رسیدن پلیس گریختند. با برملا شدن این موضوع پلیس بلافاصله وارد عمل شد و متهمان اصلی این پرونده در اصفهان، زاهدان و خوزستان دستگیر شدند.

در تحقیقات مشخص شد که چهار نفر از مردان خشن تجاوز را مرتکب شده‌اند و به همین دلیل دادگاه کیفری استان اصفهان حکم اعدام برای این چهار مرد شیطان‌ صفت را صادر کرد.

متهمان 20 مهر 90 به دار مجازات آویخته شدند و سایر متهمان این پرونده نیز محکوم به مجازات دیگر مربوط به جرایمشان شدند.

دوئل عشقی

زمان وقوع: 6 آبان 1389

زمان اعدام: 14 دی 1389

هنگامی که صحبت از جنایت سعادت‌آباد به میان می‌آید، با آن که هفت‌سالی از آن ماجرا می‌گذرد، اما خیلی‌ها آن را به خاطر می‌آورند.

وحشتناک ترین جنایت ها با مجازات های سریع+ تصاویر

جنایتی که بر سر دختری به نام کیمیا و بین دو رقیب عشقی رخ داد. 6 آبان 89 در میدان کاج سعادت‌آباد یعقوب پسری به نام محمدرضا را با ضربات چاقو به قتل رساند، اما موضوعی که این جنایت را خاص کرد این بود که قاتل جوان چاقو به دست بود و اجازه نمی‌داد مردم و تیم امداد بدن نیمه‌جان محمدرضا را به بیمارستان منتقل کنند. آن زمان تازه فیلم گرفتن از این صحنه‌ها مد شده بود و این فیلم‌ها دست به دست در فضای مجازی چرخید.

در نهایت محمدرضا پس از 45 دقیقه به بیمارستان منتقل شد، اما با این‌که فاصله بیمارستان تا محل حادثه زیاد نبود ولی پسر جوان به دلیل شدت خونریزی جان باخت. یعقوب از سوی قضات دادگاه کیفری استان به قصاص در ملأعام محکوم شد و پرونده زندگی پسر جوان سحرگاه 14 دی 1389 برای همیشه بسته شد.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها