بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است سال آینده مشکلی از نظر کمبود نیرو در کلاس‌های درس وجود نخواهد داشت.
تدبیر24»میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش که با موضوع تعیین‌ تکلیف معلمان حق‌التدریس پخش شد با بیان اینکه این موضوع ماه‌هاست که در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد اظهار کرد: آنچه در کمیسیون مصوب شد، در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفت و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی است.
 
وی افزود: آموزش و پرورش از یک سو با مازاد نیرو مواجه است، از سوی دیگر در برخی استان‌ها با کمبود نیرو در دوره‌ها روبروست علاوه بر آن به‌ویژه در جنس مرد نیاز به نیروی انسانی دارد.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سازمان امور استخدامی در تخصیص ردیف استخدامی و تعیین سهمیه‌ها به این موارد توجه دارد و براین اساس سازمان استخدامی حد نصاب نمره‌ای تعیین می‌کند، سازمان سنجش آزمون می‌گیرد و خروجی هر چه باشد نیازهای آموزش و پرورش را با اولویت نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی‌ها تامین می‌کند.
 
سقف جذب نیرو، عامل برگزاری آزمون است
 
میرزاده درباره اینکه چرا قرار است از حق‌التدریس‌ها که تجربه دارند و سرکلاس هستند هم کنکور گرفته شود گفت: کنکور به آن معنی نداریم، بلکه با توجه به سقفی که سازمان استخدامی برای جذب نیرو تعیین می‌کند، راهکار دیگری به جز آزمون وجود ندارد.
 
وی افزود: البته اگر نظر بنده را بخواهید از خدا می‌خواهیم همه استخدام شوند؛ اما اکثر نیروهای حق التدریس زن هستند در حالی که نیاز عمده آموزش و پرروش نیروی مرد است همچنین حق‌التدریسی‌های فعلی در رشته‌هایی درس خوانده‌اند که ممکن است نیاز به آنها کمتر باشد و مازاد شوند. در سال‌های قبل هم استخدام‌هایی صورت گرف که باعث شد عملا در برخی استان‌ها نیروی مازاد داشته باشیم زیرا بر اساس اصول جذب نشدند.
 
آزمون استخدامی با اولویت حق‌التدریسی‌ها و آموزشیاران باشد
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به این بحران و وضع مالی کشور نباید مشکلات دوچندان شود اظهار کرد: از سازمان امور استخدامی می‌خواهیم اجازه دهد در استان‌ها در رشته و جنسی که واقعا نیاز است سهمیه‌ها مشخص شود و بعد با اولویت حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها آزمون استخدامی برگزار شود.
 
میرزاده ادامه داد: هرچند متاسفانه روی هیچ آمار دقیقی توافق وجود ندارد و مسئولان آمارهای مختلفی درباره تعداد مشمولان استخدام حق التدریسی و نهضتی اعلام می‌کنند. تا کنون آمار مکتوبی هم ارائه نشده و اگر به موقع اعلام می‌شد می‌توانستیم بهتر تصمیم بگیریم. یکی 20 ساعت حق‌التدریس بوده، یکی یک ترم سابقه دارد و یک نفر 20 سال. از سوی دیگر یک آموزش‌دهنده نهضت یک نفر را تحت آموزش برده و دیگری 10 نفر را در سال آموزش داده است و اتفاق‌نظر روی آن وجود ندارد.
 
سطح علمی نیروهای حق‌التدریس بالاست
 
وی در پاسخ به اینکه کجا باید حواسمان به کیفیت استخدام در آموزش و پرورش باشد بیان کرد: قطعا سطح علمی نیروهای حق‌التدریسی بالا است و بحث اطلاعات و دانش آن‌ها نیست و برای تعیین سطح بالا یا پایین آن‌ها آزمون برگزار نمی‌شود و آن‌ها تجربه بالایی دارند. بحث این است که سازمان اداری استخدامی نمی‌تواند تعداد بالایی مجوز صادر کند، بنابراین باید از میان مشمولان گزینش انجام شود.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولیا نگران نباشند؛ فرهنگیان سال‌های آینده مدارس را به بهترین شکل اداره می‌کنند و جذب نیرو از کانال‌های دیگری چون خرید خدمات هم صورت می‌گیرد، نگرانی از بابت کمبود نیرو وجود ندارد و برای تضمین کیفیت نیز دانشگاه فرهنگیان بهترین مسیر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها