بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق معلمان بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی تا پایان این هفته پرداخت می‌شود، گفت: همه مطالبات سرباز معلمان تا بهمن‌ماه تسویه خواهد شد.

تدبیر24»علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «پرداخت سنوات ارفاقی و حقوق معلمان بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی»، اظهار داشت: ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا چنین مشکلی به وجود آمد که باید گفت این موضوع به قوانین ناظر به سازمان بازنشستگی مربوط می‌شود و آموزش و پرورش با این افراد مشکلی نداشته است.

وی افزود: وقتی در سال ۱۳۸۸ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، همه امتیازاتی که قبلاً وجود داشت، لغو شد که از جمله آنها سنوات ارفاقی فرهنگیان در آموزش و پرورش استثنایی بود که این فرهنگیان در حال حاضر بازنشسته شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: این قانون تا سال ۹۱ وجود داشت، اما از این سال به بعد با پیگیری‌های صورت گرفته، مجدداً سنوات ارفاقی برقرار شد و سه سال خلأیی که در این مسیر به وجود آمد، در حال حاضر تحت قوانین سازمان امور اداری و استخدامی و تأمین اجتماعی در آمده است که یکسری مشکلات برای این افراد به وجود آورده است و آموزش و پرورش در حال پیگیری و حل این موضوع است.

الهیار ترکمن یادآور شد: هنوز خزانه کل تخصیصات لازم را کاملاً به ما نداده است و اعتباری که این افراد لازم دارند، ۱۷ میلیارد تومان است که این مبلغ مربوط به همه استان‌هاست.

وی تصریح کرد: بنده در هفته گذشته بخشنامه‌ای را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده‌ام و از مدیران خواستم با توجه به منابع و درآمدهایی که در استان خود دارند، این موضوع را حل کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در توضیح ابلاغ بخشنامه یادشده، متذکر شد: به دلیل اینکه در حال حاضر ما نقدینگی لازم را نداشتیم تا مبالغ یاد شده را به فرهنگیان بازنشسته بپردازیم و به این دلیل که نمی‌خواستیم مشکل این افراد ادامه داشته باشد، از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواستیم تا مبالغ یاد شده را در وجه سازمان‌های بازنشستگی پرداخت کنند تا حقوق این بازنشستگان پرداخت شود و پس از آن، ما با ادارات کل موضوع را حل کرده و مبالغ یاد شده را به آنها پرداخت کنیم.

الهیار ترکمن از پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی تا پایان این هفته خبر داد.

وی در خصوص «پرداخت حقوق سرباز معلمان»، گفت:‌ حقوق سرباز معلمان تا مرداد ماه سال جاری تسویه شده است و تا بهمن‌ ماه امسال نیز همه مطالبات آنها تسویه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷»، خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه هنوز وارد منابع نشده است و در حال بررسی تبصره‌هاست؛ البته منابع و درآمد آموزش و پرورش تصویب شده است؛ ضمن اینکه یک درصد بودجه شرکت‌ها تصویب شده و سهم آموزش و پرورش از محل ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها