بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران فعالیت می کنند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

تدبیر24»عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه پرسشگر با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش به رشد نیروی انسانی باکیفیت در کشور منجر می‌شود، اظهار داشت: در 35 سال گذشته همواره حق‌التدریس‌ها در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند و آموزش و پرورش همواره به خدمات آنها احتیاج داشته است.

وی افزود: در دهه 60 و با افزایش جمعیت دانش‌آموزی، مدارس 2 و سه شیفته داشتیم و نیروی حق‌التدریس بسیاری جذب شدند که کم‌کم استخدام آموزش و پرورش شدند و اکنون این معلمان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و تا سال 1400، 320 هزار معلم بازنشسته خواهند شد.

باقری اضافه کرد:‌ شهر تهران هم اکنون یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز دارد که پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 این میزان به یک میلیون و 350 هزار نفر برسد که نشان‌دهنده رشد جمعیت دانش‌آموزی در چند سال آینده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: با توجه به این روند رو به رشد تعداد دانش‌آموزان،‌ آمار بازنشستگی بالای فرهنگیان و سه ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش به جذب 50 هزار معلم در سال آینده نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اضافه شدن یکباره پایه ششم به مقطع ابتدایی، گفت: در آن سال یک شبه 50 هزار معلم ابتدایی کم آوردیم و ناچار شدیم افرادی با رشته‌های غیرمرتبط به پایه ششم ابتدایی بیاوریم.

باقری در خصوص تأمین کمبود 50 هزار نیروی انسانی برای سال آینده بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 10 هزار نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش سالانه تأمین می‌کند، 8 هزار نفر در آزمون استخدامی گذشته آموزش و پرورش استخدام شدند و انتظار داریم 15 هزار نفر در آزمون بهمن ماه ردیف استخدامی بگیرند و برای مابهالتفاوت نیرویی که نیاز داریم مخصوصاً در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای، ناچار هستیم از طریق خرید خدمات و حق‌التدریس نیروهای شاغل، کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران امسال 4 هزار نفر بازنشسته دارد، گفت: امسال 700 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 600 نفر از طریق استخدام ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش تهران اضافه خواهند شد و ما باید از روش‌های دیگری برای جبران کمبود معلم در تهران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران سر کار هستند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

باقری با بیان اینکه 70 درصد نیروهای شهر تهران در متوسطه حق‌التدریس هستند، ادامه داد: برخی از معلمان متناسب با رشته خود تدریس نمی‌کنند و برخی دیگر در سن 50 سالگی به عنوان حق‌التدریس پذیرفته شدند که باید برای این موارد خاص شرایط را احراز کرده و تصمیم درستی بگیریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها