بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
مدیرمسوول و سردبیر نشریه دنیای ورزش بر این باور است که حضور چهره ای با تجارت فرهنگی و سیاسی در کمیته ملی المپیک می تواند به نفع ورزش کشور تمام شود.

تدبیر24»شعبانی در گفتگو با «انتخاب» و در پاسخ به سئوالی در مورد برخی اظهارات در مورد اینکه مدیر کمیته ملی المپیک نباید با دولت ارتباط داشته باشد، گفت: این تصور تصور اشتباهی است که می گویند مدیر سیاسی و فرهنگی نباید در حوزه ورزشی حضور داشته باشد. گمان می کنم یکی از دلایلی که ورزشمان رشد نداشته، این است که ورزش را فقط به مثابه ورزش دیده ایم، درحالیکه ورزش یک پدیده بسیار مهم اجتماعی است. در دانشگاه اکنون، مبانی جامعه شناسی ورزشی وجود دارد. وقتی به کرسی فلسفه اخلاق مراجعه کنید، می بینید که بحث اخلاق ورزشی در انجا مطرح می شود. بنابراین، این بحث ها که گفته می شود غیرمنطقی است.

وی تاکید کرد: کمیته ملی المپیک بودجه را از دولت می گیرد، مدیری که با دولت روابط داشته باشد، می تواند مثمر ثمر واقع شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک زیر مجموعه ioc است، باید ببینیم کمیته ملی المپیک وظیفه اش چیست. وظیفه ی آن انتقال آئین جوانمردی و سخاوت است. اینکه هدف ما فقط کسب مدال باشد، نیست. المپیک آئین است که باید به سمت ان برویم. در انتخابات کمیته ملی المپیک باید به کاندیداهایی فکر کنیم که بتوانند ارمان ها را پیاده کنند. اینکه بگوییم فلانی متخصص ورزشی هست یا نه درست و منطقی نیست. مگر الان ورزشی ها به حوزه های دیگر ورود نکرده اند، مشکلی وجود دارد؟ الان داریم ورزشکارانی که استاد دانشگاه شده اند. نمی توان به آنها گفت چرا استاد شده اید.برعکس آن هم هست. وقتی مدیرانی با تجربه خوب داریم، چرا از آنها در حوزه ورزش استفاده نکنیم؟ بهترین دوره فوتبال ما، دوره صفایی فراهانی بود. خب چرا ورزش مان را داریم از پتانسیل مدیران باتجربه محروم می کنیم؟

وی اضافه کرد: المپیک صرف یک سری بازی نیست، المپیک پیام ما به دنیاست. طلا بخشی از کار ماست. انچه مهم است، انتقال فرهنگ است. در انتصابات نیز باید این مسئله نمود داشته باشد، ما به مردی از اهالی فرهنگ نیاز داریم.

مدیرمسئول نشریه دنیای ورزش در رابطه با کاندیداتوری صالحی امیری اظهار داشت: به نظرم کاندیداتوری اقای صالحی امیری اتفاق مثبتی است. ایشان رئیس فدراسیون هندبال بودند، سه ماه هم سرپرست وزارت ورزش بودند. اما در این مدت کوتاه کاری کردند که میتوانید بپرسید. اعضای مجمع 60 نفرند و هیچی انتقادی از جانب آنها نسبت به کاندیداتوری آقای صالحی دیده نشده است. همینطور، هیچ رئیس فدراسیونی نیز زبان به انتقاد نگشوده است، و برعکس حمایت هم کرده اند.

وی افزود: وقتی دیدند اقای صالحی کاندیدا شده، باقی افراد کاندیدا نشدند و البته هیچ اجباری هم وجود نداشت. خود اعضای مجمع هم به این باور رسیده اند. صاحبان رای هیچکدام اعتراضی نداشتند ثبت نام نکردند. این دوستان، تجربه مدیریتی اقای صالحی را دیدند. این اتفاق خیلی مثبتی است. باور جامعه به ایشان مثبت است و همه معتقدند اگر اقای صالحی بیاید برای ورزش ما اتفاق خوبی می افتد. ورزشکاران ما نیز از این موضوع استقبال کرده اند، قهرمانانی مثل اقای از انتخاب اقای صالحی حمایت میکند.

برچسب ها: تدبیر24 ، صالحی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها