بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
«با توجه به این که رهبر معظم انقلاب در اقدامی رییس‌ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را تعویض کردند، انتظار می‌رود تا سیاست‌های قدیمی و ناکارآمدی که در این فضا حاکم بود، با تدابیری جدید جابه‌جا شوند که دیگر شاهد بیان این نوع اظهارات و توهین‌ها از تریبون نماز جمعه نباشیم؛ تریبونی که مبنای تشکیلش وحدت و ایستادگی مقابل دشمن بود، این روزها محفلی برای دلزده کردن برخی اقشار جامعه و حمله به سایر جریان‌های دیگر شده است.»
تدبیر24»روزنامه قانون نوشت: «حواشی اعتراضات دی ۹۶ همچنان ادامه دارد. در همین راستا کاظم‌ صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنانی با خطاب قرار دادن معترضان روزهای اخیر آنها را «آشغال» خواند. صدیقی در سخنرانی‌اش گفت: «آن چه باید بگویم این است که ما بدهکار و سپاسگزار هستیم. این ملت صبور و نجیب و متدین وقتی ببیند که باید بیرون بیایند، با وجود همه فشارها و بداخلاقی‌های مسئولان بیرون می‌آیند. یاوه‌گویی‌های رییس‌جمهوری را که دیوانگی دارد و روانشناسان‌شان می‌گویند تعادل ندارد، شنیدیم. می‌گوید حکومت از مردم می‌ترسد ولی مردم از حکومت حمایت می‌کنند و صاحبش هستند و هر کجا احساس خطر کنند، سینه سپر و انقلاب را قدم به قدم تصفیه کرده و آشغال‌ها را می‌برند.»

تضاد عمل و کردار مدعیان

بی‌شک انقلابی‌گری با فحاشی، توهین، تندخویی و هزاران منکر دیگر هیچ‌ رابطه‌ای ندارد ولی مشخص نیست چرا برخی در کشور ما برای آن که خود را انقلابی و حامی نظام جمهوری اسلامی نشان دهند، سعی می‌کنند تا لحن سخنان خود را تند کرده و راه خود را با پرخاشگری پیش ببرند! آنهایی که مدعی انقلابی‌گری هستند، بی‌شک با توهین و فحاشی بیشترین ضربه را به کشور، نظام، انقلاب و اسلام می‌زنند، زیرا نه در دین مبین و آسمانی ما چنین روحیات و اخلاقیاتی توصیه شده‌ است و نه در تمدن چندین‌ هزار ساله کشور می‌توان این نوع منش را یافت. حال چه می‌شود که برخی این‌ گونه سعی می‌کنند به نتیجه برسند، باید تاملی در رفتارشان کنند.

نکوهش یک توهین

رفتاری که حتی صدای هم‌طیفان آنها را نیز بلند می‌کند تا نسبت به این لحن نامناسب اعتراض کنند. در همین راستا عزت‌الله ضرغامی، رییس پیشین رسانه ملی به «آشغال» خواندن معترضان از سوی کاظم صدیقی در نماز جمعه واکنش نشان داد. او در کانال تلگرامی خود نوشت که تعبیر کلی «آشغال» در مورد معترضان، مشابه «خس و خاشاک» هزینه‌ساز است. ضرغامی با بیان این که «کلام غیر دقیق، زمینه‌ساز فهم نادرست و بروز فتنه است» گفت که «راه‌ حل معضلات فرهنگی - اجتماعی افزایش بودجه حوزه‌های علمیه نیست! همان‌ گونه که شاهد هستیم نوع سخن این فرد سبب اعتراض نزدیکان‌ سیاسی وی نیز شد و بی‌شک اقدامی است که غیر از همفکران او، سایر جریان‌ها و اقشار نیز این اقدام را زیر سوال خواهند برد، زیرا همه مردم میان کسانی که آسیب به امنیت ملی زدند و اماکن عمومی را تخریب کردند، با آنهایی که برای پیگیری خواسته‌های‌شان به خیابان‌ها آمدند، تفاوت قائلند و نباید همه را به یک چشم دید.

یادگاری از کلام احمدی‌نژاد

این اتفاق بیشتر از هر موضوع دیگری سبب شد تا مردم یاد خاطرات سال ۸۸ بیفتند؛ آن زمانی که یک فرد با به زبان آوردن سخنانی ناشایست و بدون تفکر، مردمی را که برای بیان خواسته‌های‌شان به خیابان‌ها آمده‌ بودند، خس و خاشاک خواند و سبب شعله‌ور شدن آتش شد. امیدواریم این فرد مانند احمدی‌نژاد و یارانش که در سال‌های پسا ۸۸ بارها سعی کردند دامان خود را از توهین به مردم پاک کنند، به اشتباه خود پی‌ ببرد و به راحتی با بازی با کلمات، مردم معترض و سایر جریان‌ها را با یک چوب نراند. از سوی دیگر با توجه به این که رهبر معظم انقلاب در اقدامی رییس‌ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را تعویض کردند، انتظار می‌رود تا سیاست‌های قدیمی و ناکارآمدی که در این فضا حاکم بود، با تدابیری جدید جابه‌جا شوند که دیگر شاهد بیان این نوع اظهارات و توهین‌ها از تریبون نماز جمعه نباشیم؛ تریبونی که مبنای تشکیلش وحدت و ایستادگی مقابل دشمن بود، این روزها محفلی برای دلزده کردن برخی اقشار جامعه و حمله به سایر جریان‌های دیگر شده است. باید منتظر ماند و دید که این تریبون شاهد تغییرات مبنایی و محتوایی خواهد بود یا همانند گذشته در جذب حداکثری ضعیف عمل می‌کند.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها