بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
دکتر اردوان اعتمادی تشریح می‌کند:
بازار لمینت دندان این روزها نه تنها در ایران که در جهان داغ است و افرادی که خواهان لبخندی زیبا هستند، بیشتر به سمت این روش زیباسازی دندان قدم برمی دارند.
تدبیر24»تب داغ جراحی زیبایی دندان
بازار لمینت دندان این روزها نه تنها در ایران که در جهان داغ است و افرادی که خواهان لبخندی زیبا هستند، بیشتر به سمت این روش زیباسازی دندان قدم برمی دارند.
انسان به صورت فطری زیبایی را دوست دارد و برخی از انسان ها برای زیباتر شدن دست به اقدامات عجیب و غریبی می زنند. عده ای اهل خطر کردن بوده و رنگ پوست خود را تغیر می دهند، عده ای برای درمان چاقی به دنبال عمل های زیبایی برای لاغری می روند. برخی از افراد روی اجزای صورت خود حساس هستند و بیشتر آن ها عمل بینی را بهترین گزینه برای تغییر در چهره و زیبایی صورت انتخاب می  کنند.
تب جراحی بینی سال هاست که در کشور داغ بوده و ایران را در صدر انجام این عمل در جهان قرار داده است. از جراحی بینی که بگذریم، چند سالی است که لمینت کردن دندان نیز در بین ایرانی ها شایع شده و افرادی که از نازیبایی دندان های خود رنج می بردند، دست به دامان لمینت شده اند و بیشتر دوست دارند لبخندی زیبا همچون بازیگران هالیوودی داشته باشند که البته دور از ذهن هم نیست اما به گفته دکتر اردوان اعتمادی متخصص جراحی لثه ایمپلنت فلوشیپ لیزر  اگر این اقدام توسط فردی غیر متخصص انجام شود می تواند عوارض غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.
لمینت پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکلی است که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندانها به کار می رود. درمان دندان با لمینت بین چهره هایی که برای مردم شناخته شده هستند رواج روز افزونی دارد و در کنار این افراد بسیاری از زنان و مردانی که نسبت به فرم دندان خود حساس هستند نیز به سمت لمینت دندان روی آورده اند. انجام لمینت در بین زنان نسبت به مردان شایع تر است و در نگاهی کلی بیشتر متقاضیان لمینت از عوارض آن آگاهی نداشته و برای آنکه چند صباحی دندان هایی زیبا داشته باشند، دندان های اصلی خود را به مته های دندانپزشکان سپرده و با تراش مینای دندان خود، ناآگاهانه از عمر دندان های اصلیشان می کاهند.
لمینت به دو شکل کامپوزیتی و سرامیکی در بازار وجود دارد و مشتریان با توجه به پیشنهاد پزشک و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اند، نوع آن را مشخص می کنند اما در مجموع قیمت لمینت سرامیکی از نوع کامپوزیتی بالاتر است زیرا لمینت دندانی که از جنس سرامیکی ساخته شده دارای مقاومت بالاتری بوده و همچنین دارای ثبات رنگ بیشتری نسبت به مدل کامپوزیتی است.
برای درمان دندان های کج و دندان هایی  که رشد زیبا و درستی نداشته اند، انجام ارتودنسی پیشنهاد می شود اما در چند سال گذشته لمینت تا اندازه ای جای ارتودنسی را گرفته و عده ای گمان می کنند با این روش از سختی های ارتودنسی رهایی می یابند.
همان طور که اشاره شد، زنان نسبت به مردان گرایش بیشتری به لمینت دندان دارند زیرا به راحتی می توانند دندان های خود را سفید و زیبا کنند.

لمینت مناسب دندان های پوسیده
بیشتر پزشکان بر این باورند که لمینت به دندان آسیب می رساند. یک دندانپزشک نیز معتقد است آسیب لمینت بعد از گذشت سال ها به دلیل تراش دندان پدیدار می شود.
دکتر اردوان اعتمادی در گفت و گو با میهن امروز «ضمن تاکید بر این نکته که انجام لمینت دندان میان زنان ایرانی شیوع پیدا کرده است، اظهار کرد: اگرچه لمینت بیشتر جنبه زیبایی دارد اما برخی از افراد نیز برای درمان از آن استفاده می کنند. برای مثال برخی افراد سیگاری که به مروز زمان رنگ دندانشان تیره شده، برای سفید شدن رنگ دندان، لمینت را انتخاب می کنند. از سویی دیگر افرادی هم که مینای دندانشان پوسیده می شود، با لمینت ظاهری زیبا به دندان های خود می بخشند.
اعتمادی معتقد است استفاده از لمینت درمان قطعی زیبایی و سفید شدن دندان ها نیست زیرا با گذشت زمان برخی لمینت ها نیاز به بازسازی دارند و یا رنگ آنها تغییر می کند.
وی با بیان این که در هر بازسازی لمینت، دندان آسیب بیشتری می بیند، گفت: لمینت به نوعی در ردیف عمل های زیبایی قرار می گیرد و افراد تا حدی که می توانند باید از انجام لمینت های بی مورد خودداری کنند زیرا عده ای دندان های سالم خود را می تراشند و بعد از گذشت چند سال که از قرار دادن لمینت روی دندانشان گذشت و ضررهای آن مشخص شد از کاری که کرده اند پشیمان می شوند.
به گفته اعتمادی انتخاب پزشک متخصص برای لمینت اهمیت بسیاری دارد  زیرا اگر دندانپزشک لمینت را درست نصب نکند، دندان ها خراب و لبه های لمینت لایه لایه می شود و از طرفی دیگر برداشتن سطحی از مینای دندان باعث می شود تا لمینت ضخیم و بزرگ به نظر آید.
این دندان پزشک در ادامه به یکی دیگر از عوارض لمینت  اشاره کرد و توضیح داد: با برداشته شدن بخشی از مینای دندان، دندان حساس تر شده و هنگام خوردن و  آشامیدن غذا و نوشیدنی  های سرد و گرم، امکان دارد بیمار در دندان خود درد احساس کند. در کنار  این موارد باید به این موضوع نیز اشاره کرد که همه افراد برای قرار دادن لمینت در دهان خود مناسب نیستند زیرا امکان دارد عادت هایی از جمله دندان قروچه داشته و دندان هایشان روی هم فشار دهند که این مشکل دندان را ضعیف کرده و باعث ترک خوردن لمینت می شود.
براساس آنچه در این گزارش به آن اشاره شد، زیبایی که لمینت به دندان می بخشد، هر روز مشتریان این عمل زیبایی دندان را بیشتر می کند و در این بین زنان بیشتر خواستار قرار دادن لمینت روی دندان های خود هستند و عده ای غافل از آن که این عمل زیبایی در آینده چه عوارضی روی دندان شان دارد، بر لمینت کردن دندان خود اصرار می ورزند.
اگرچه بسیاری از مشتریان لمینت از عوارض آن آگاهی ندارند اما درآمد خوبی که از این طریق به جیب برخی از جمله دندانپزشکان می رود، مانع از آن می شود تا بیماران را از مشکلات لمینت آگاه کنند و  در این شرایط تنها فردی آسیب می بیند که علاوه بر از دست دادن پول ، دندان های سالم و بدون مشکل خود را نیز از دست داده است.
دکتر اردوان اعتمادی تشریح کرد اگر لمینت درست کار نشوند باعث التهاب لثه خواهند شد و این التهاب بوی بد دهان، خونریزی لثه وحتی از دست رفتن استخوان فک را به همراه خواهند داشت . لمینت هایی که برای اصلاح ظاهر دندان بکار می روند سبب آسیب برای لثه خواهند شد ؛ اگر به درستی کار نشوند.
اگرچه چشم و هم چشمی و پیشی گرفتن افراد مشهور از یکدیگر برای انجام لمینت، مردم عادی را به سمت این عمل زیبایی بیشتر سوق می دهد اما بهتر است رسانه ها از جمله صدا و  سیما در برنامه های سلامت محور خود بیشتر به این موضوع بپردازند تا تب داغ قرار دادن لمینت های غیرضروری روی دندان های سالم رو به سردی گراید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها