تبعات خروج آمریکا از پیمان مودت با ایران بهشتی پور

تبعات خروج آمریکا از پیمان مودت با ایران

آقای مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا که دادگاه بین‌المللی لاهه رأی موقت تعلیق بعضی از تحریم‌ها را به نفع ایران صادر کرد، رسما اعلام کرد ایالات متحده آمریکا از پیمان مودت ایران و آمریکا که در ۲۳ مرداد ۱۳۳۴ (۱۵ آگوست ۱۹۵۵) به امضای دو طرف رسیده است، خارج خواهد شد.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۱ آرشیو
ضرورت تکرار نشست دولت و اصلاح‌طلبان کواکبیان

ضرورت تکرار نشست دولت و اصلاح‌طلبان

روز چهارشنبه حسن روحانی دیداری را با اصلاح‌طلبان داشت که در این جلسه مباحث مهمی مطرح شد. یکی از بحث‎های مهم، این بود که دفتر رئیس‎جمهور ارتباط چندانی با اصلاح‎طلبان مجلس ندارد.
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 17
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
حدود 60% بدن ما را آب تشکیل می‌دهد؛ اما بدن هر لحظه در حال از دست دادن این آب است که به‌ طور عمده از طریق عرق کردن و ادرار از بدن ما خارج می‌شود. نظرات مختلفی درباره میزان و چگونگی مصرف آب روزانه وجود دارد.
تدبیر24»حدود 60% بدن ما را آب تشکیل می‌دهد؛ اما بدن هر لحظه در حال از دست دادن این آب است که به‌ طور عمده از طریق عرق کردن و ادرار از بدن ما خارج می‌شود. نظرات مختلفی درباره میزان و چگونگی مصرف آب روزانه وجود دارد. معمولاً محققان توصیه می‌کنند که در روز بین 7 تا 8 لیوان آب برابر با 2 لیتر را مصرف کنیم و به آن قانون 8*8 گفته می‌شود.

بحر حال گروهی نیز وجود دارند که معتقدند که همانند سایر چیزهایی که به ویژگی‌های فردی بستگی دارد، میزان آب مورد نیاز بدن هرکس نیز وابسته به شرایط او است.

ما می خواهیم در ادامه نگاهی به برخی از مطالعات محققان پیرامون مصرف آب و تأثیر آن بر عملکرد بدن و مغز بی اندازیم و برسی کنیم که چطور می‌شود به‌ راحتی نیازهای فردی هر فرد به آب را تشخیص داد و آن را تأمین کرد.

آیا مصرف زیاد آب می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز شده و سطح انرژی را افزایش دهد؟

بسیاری از مردم ادعا می‌کنند در روزهای که به میزان کامل آب مصرف نمی‌کنند سطح انرژی و تمرکز آن‌ها کاهش می‌یابد.

در حقیقت مطالعات زیادی وجود دارد که از این نظریه حمایت می‌کند.

دریک تحقیق روی زنان ورزشکار نشان داده شد زمانی که آن‌ها 36% آب بدنشان را به وسیله عرق کردند از دست داده‌اند با افزایش سردردهای شدید مواجه شده‌اند.

مطالعات دیگری نیز نشان داده است که کم شدن آب بدن به دلیل گرما و یا ورزش کردن عملکرد مغز را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین استقامت بدن را نیز کاهش خواهد داد.

آیا مصرف فراوان آب باعث کم شدن وزن بدن می‌شود؟

ادعاهای فراوانی وجود دارد که آب بر وضیعت وزن افراد نیز تأثیر دارد. آن‌ها میگویند نوشیدن آب باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

بر اساس یک تحقیق ثابت شده که مصرف 500 میلی لیتر آب می‌تواند به طور موقت متابولیسم بدن را بین 24 تا 30% افزایش دهد.

خط بالا در تصویر زیر نشان می‌دهد که چطور 500 میلی لیتر آب باعث افزایش متابولیسم می‌شود. البته شما می‌توانید ببینید که چگونه این اثر قبل از گذشت 90 دقیقه پایان میابد و همین اتفاق موقتی بودن افزایش متابولیسم را تأیید می‌کند

محققان بر این باورند که مصرف 2 لیتر آب در یک روز می‌تواند مصرف انرژی را در حدود 96 کالری در روز افزایش دهد.

پس اگر شما به دنبال کم کردن وزن هستید مصرف فراوان آب روزانه می‌تواند به شما کمک کند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که نیم ساعت قبل از غذا 500 میلی لیتر آب مصرف می‌کنند در حدود 44% بیشتر از افراد عادی در طی یک دوره زمانی 12 هفته‌ای موفق به کاهش وزن می‌شود.

پس به طور کلی می‌توان تأیید کرد که نوشیدن آب می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن بدن داشته باشد.

آیا نوشیدن زیاد آب به رفع برخی از مشکلات سلامتی کمک می‌کند؟

برخی مشکلات و بیماری‌ها وجود دارد که می‌تواند با نوشیدن آب برطرف شود. برای مثال افزایش مصرف آب می‌تواند در درمان یبوست تأثیرگذار باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که آب زیادی می‌نوشند خطر ابتلا به سرطان مثانه و روده بزرگ را در خود کاهش می‌دهند.

همچنین افزایش مصرف آب ممکن است احتمال ایجاد سنگ کلیه را کاهش دهد. همچنین شایعاتی شنیده شده که مصرف آب باعث سلامتی پوست می‌شود و ایجاد آکنه را کاهش خواهد داد. هرچند که هنوز هیچ تحقیقات رسمی چنین چیزی را تأیید نکرده است.

حس تشنگی چه دلیلی دارد؟

حفظ تعادل آب بدن برای بقای انسان ضروری است به همین دلیل بدن ما مکانیسمی دارد که زمان و میزان نیاز به آب را مشخص می‌کند. به همین دلیل زمانی که میزان آب بدن ما از سطح مشخصی کاهش می‌یابد، ما احساس تشنگی می‌کنیم. این یک اتفاق غریزی مانند نفس کشیدن است که توسط مکانیسم‌های مشخص در بدن کنترل می‌شود و نیاز نیست که ما حواسمان به این موضوع باشد.

پس باید گفت که در حقیقت چیزی به عنوان قانون ثابت شده 8*8 وجود ندارد، زیرا نیاز به آب اتفاقی است که توسط بدن رهبری می‌شود و برای هرکس بر اساس نوع زندگی، ویژگی‌ها او و حتی آب و هوایی که در آن زندگی می‌کند متفاوت است. کافی است شما به حس تشنگی خود اطمینان کنید. مثلاً اگر شما اهل ورزش هستید و میزان زیادی عرق می‌کنید مطمئن شوید که آب کافی برای جایگزینی آب از دست رفته بدن مصرف می کنید.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که افراد مسن ممکن است کمی با مشکل مواجه شوند زیرا برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مکانیسم اعلام تشنگی بدن در هنگام پیری دچار مشکل می‌شود و از همین رو افراد مسن باید میزان خوردن آب خود را کنترل کنند
برچسب ها: تدبیر24 ، آب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها