بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
باتوجه به توانایی ها و اجماع نظرات بر گزینه ریاست، می توان نام سید رضا صالحی امیری را به عنوان دهمین رئیس کمیته ملی المپیک ثبت کرد. این پیش بینی از آنجا دور از ذهن نیست که وی هم از لحاظ توانمندی های مدیریتی و هم اجماع و استقبالی که از وی در بین مجمع وجود دارد، می تواند رئیس قابل و شایسته کمیته ملی المپیک باشد.
 تدبیر24»دوازدهمین انتخابات کمیته ملی المپیک، ساعت 14 فردا (دوشنبه) در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.

به گزارش تدبیر24 تاکنون یازده بار انتخابات کمیته المپیک برگزار شده و در ادوار گذشته بعد از انقلاب حسین شاه‌حسینی (1358 تا 59)، مصطفی داوودی (59 تا 63)، غفوری‌فرد (63 تا 65)، سید مصطفی هاشمی‌طبا (65 تا 67)، عیسی کلانتری (67 تا 71)، حسین محلوجی (71 تا 75)، هاشمی‌طبا (75 تا 79)، هاشمی‌طبا (79 تا 83)، رضا قراخانلو (83 تا 87)، محمد علی‌آبادی (87 تا 92) و کیومرث هاشمی (92 تا 96)  ریاست این کمیته را بر عهده  داشتند که با توجه به سه دوره ریاست هاشمی‌طبا، تاکنون 9 نفر روی مسند ریاست نشسته‌اند و فردا نفر دهم مشخص می‌شود.

کمیته ملی المپیک دومین نهاد ورزشی بزرگ کشور است و نقش تعیین‌کننده‌ای در دو رویداد بزرگ یعنی بازی‌های آسیایی و المپیک دارد.
مهمترین رخداد های پیش روی ورزش ایران، 9 ماه دیگر بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و کمتر از 3 سال دیگر بازی‌های المپیک 2020 توکیو است. با توجه به فعالیت‌های کمیته ملی المپیک در زمان اعزام به این بازی‌ها، رئیس جدید کمیته می‌تواند با هماهنگی‌‌ و تلاش‌هایی که صورت می‌دهد، کاروانی آماده را اعزام کند.

پیش از المپیک 2016 اعتراض‌هایی به عدم کمک کمیته به فدراسیون‌ها در رسانه‌ها مطرح شد و حالا جامعه ورزش امیدوار است با تعیین رئیس جدید و ورود تیم جدید به کمیته المپیک، دیگر چنین ناهماهنگی‌هایی وجود نداشته باشد.
سی نفری که برای پست‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌ و تأیید صلاحیت شده‌اند، به‌شرح زیر می باشد :
 ریاست: سیدرضا صالحی امیری، محمود خسروی‌وفا

هیئت اجرایی: علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور، محمد درخشان، مهدی تاج، فضل‌الله‌ باقرزاده، زهرا اینچه‌درگاهی، صادق فرجی، خسرو قمری، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی و علی دادگر

نایب‌رئیسی: محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، هاشم اسکندری، فضل‌الله باقرزاده، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی، مجید شایسته و هادی ساعی

خزانه‌داری: کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد، میترا نوری

دبیرکلی: علی مرادی، محمد درخشان، صادق فرجی، مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی.


در انتخابات این دوره 60 نفر حق رای خواهند داشت. وزیر ورزش و جوانان، رئیس کنونی کمیته ملی المپیک، روئسای فدراسیون های ورزشی و ... اعضای این مجمع را تشکیل می‌دهند.

باتوجه به توانایی ها و اجماع نظرات بر گزینه ریاست، می توان نام سید رضا صالحی امیری را به عنوان دهمین رئیس کمیته ملی المپیک ثبت کرد. این پیش بینی از آنجا دور از ذهن نیست که وی هم از لحاظ توانمندی های مدیریتی و هم اجماع و استقبالی که از وی در بین مجمع وجود دارد، می تواند رئیس قابل و شایسته کمیته ملی المپیک باشد.

اما برای پست‌های دیگر اوضعیت متفاوت است و  رقابت نزدیکی وجود دارد که بدون شک مهمترین آنها رقابت برای پست دبیرکلی است و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

تنظیم : م.م محمدی
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها