بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
در ارتباط با سخنان اخیر مبنی بر خس و خاشاک و آشغال خواندن معترضان، همچنین در تایید سخنان ریاست جمهوری مبنی بر محکوم کردن این ادبیات، باید اذعان داشت که تمام این رفتارها، چه سهوا و چه عمدا، تنها یک مورد نبوده و فقط از جانب یک شخص نبوده و فقط از تریبون خاصی نیست که شنیده می‌شود بلکه ما در زندگی شاهد این تندگویی‌ها هستیم.
تدبیر24»رسانه‌ها، مولدین آرامش در جامعه نیستند. به راحتی بدگویی را نشر می‌دهند و خودشان هم با مخالفان به تندی برخورد می‌کنند. وقتی ما نمی‌توانیم به عنوان مسئولان یک جامعه رفتار و گفتار خودمان را کنترل کنیم، چه توقعی می‌توانیم از معترضان متولد دهه ۷۰ داشته باشیم؛ چرا که ما مربیان آن‌ها هستیم؟ پس نباید توقع داشت که در هنگام اعتراض، شعارهای محترمانه بدهند. کسانی مربی این افراد بودند که معترضان را با القاب ناپسند مورد خطاب قراردادند. این نسل را امثال صادق زیباکلام و... اخبار بیست و سی تربیت کرده است. به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی ۶۰ که به نحوه تربیت‌شان انتقاد داریم، نسلی که بار‌ها به رفتارشان معترض می‌شویم، نسلی که هیچ احترامی برای بزرگ‌تر قائل نیستند، نسلی که مشاهیر ملی و مذهبی برایشان اهمیت چندانی ندارد، نسلی که سنت و مسائل مختلف را کم‌اهمیت می‌دانند. تمام این نسل تحت تربیت همین تریبون‌ها بودند. تحت تعلیم آموزش و پرورش بودند. نباید تا این حد بدون انصاف، به دنبال مجرم در بین دیگران حتی در آن سوی مرزها بگردیم تا بلکه تقصیر از گردنمان برداشته شود. باید تغییراتی را که می‌خواهیم در نسل آینده ببینیم از خودمان آغاز کنیم. تا زمانی که رسانه‌ها ترویج دهنده روش صحیح نقد نباشند تا زمانی که در هر فرصتی در رسانه‌ها نمایندگان احزاب به جای نقد به یکدیگر اصول اندیشه یکدیگر را زیر سوال می‌برند و تا زمانی که نیاموخته‌ایم، زنده‌باد مخالف من یعنی زنده‌باد من و زنده‌باد فرزند من، همواره به همین راه خواهیم رفت. ما نیز همانند بسیاری از ملت‌های دنیا باید بیاموزیم که آموزش صحیح تنها راه تغییر در روش زندگی احترام به یکدیگر و قانون‌گرایی است. پس به یکدیگر القاب ناپسند ندهیم و حتی اگر چنین شد و با واکنش از سوی مردم به خاطر رفتار و گفتار خلاف قاعده و اخلاق روبه‌رو شدیم، معذرت خواهی کنیم و بدانیم که ذره‌ای از جایگاه و اعتبار ما کم نمی‌شود. بیایید بیاموزیم که احترام به یکدیگر و نقد عالمانه و بدون توهین تنها راه پیشرف کشور و عبور از بحران‌های چند لایه اقتصادی، سیاسی‌، فرهنگی و اجتماعی است. تا زمانی که در این مسیر حرکت نکنیم به بیراهه رفته‌ایم و نسلی خوب و اخلاقی از خود به جا نخواهیم گذاشت.


صادق زیباکلام؛استاد دانشگاه
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
آقای روحانی برخلاف نظر شما اعتراضات مردم نسبت به فقر، فساد ، بیکاری ، رانت خواری ، بانک خواری ، زمین خواری ، رشوه خواری ، حقوق های نجومی ، قاچاق و ... پایان نیافته ولی از آنجاکه دشمنان قسم خوردۀ ملت ایران بوسیلۀ مزدوران داخلی خویش سوار بر موج اعتراضات شده و به قصد براندازی نظام اعتراض را به اغتشاش تبدیل و به پرچم کشور و مقدسات مردم توهین نمودند لذا ملت هوشیار و همیشه بیدار ایران اسلامی دست از اعتراضات خیابانی برداشتند تا آسیبی به کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی نرسد لذا شایسته است جنابعالی بجای دفاع از اغتشاشگران جلوی این مفاسد را گرفته و مطالبات به حق ملت مظلوم ایران را پیگیری نمائید . رحمان محمدی اصل 24/10/96
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها