بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
بدون تردید رویکرد مناسب و اثربخش نتایج ثمربخش هم به‌دنبال خواهد داشت و این امر از سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور، تلاش او برای ترمیم اعتماد جامعه به دولت و جلب رضایتمندی آنها مستثنی نیست.
تدبیر24»رئیس‌جمهور روحانی روز گذشته به نکته‌ای اشاره کرد مبنی بر اینکه چرا برخی به جامعه به‌ویژه معترضان در اعتراضات اخیر توهین می‌کنند. در واقع این مهم پرسش همه بخش‌های جامعه است. به هر روی افراد بر اساس قانون اساسی، در چارچوب قانون حق اعتراض و انتقاد دارند. بنابراین وقتی قانون اجازه اعتراض را به معترضان می‌دهد نباید به اعتراض‌کنندگان توهین کرد. در این میان عده‌ای معترض تخریب‌گر در کنار معترضان مطالبه‌گر و آرام بودند که باید این دو را از یکدیگر تفکیک کرد و نباید معترضان مطالبه‌گر و اعتراض‌کنندگان تخریب‌گر را به یک چشم دید. از سویی باید فضایی در جامعه ایجاد شود که مردم سخنان و انتقادات خود را در چارچوب قانون به گوش مسئولان برسانند در این صورت شاهد بروز چنین مسائلی نخواهیم بود. علاوه بر این، در همه کشورهای آزاد و دموکرات اعتراضات و تظاهراتی از سوی مردم رخ می‌دهد بنابراین در ایران هم رئیس‌جمهور باید مجوزی برای تظاهرات مدنی صادر کند تا اعتراض تبدیل به تخریب و هجمه نشود. در ‌‌نهایت دولت باید با صدور مجوز به تظاهرات و راهپیمایی‌ها امنیت جامعه را تضمین کند. فارغ از هر چیز باید در نظر داشت رویکرد مناسب رئیس‌جمهور نسبت به اعتراضات اخیر منجر به جلب و ترمیم اعتماد مردم به‌ویژه معترضان می‌شود و این خود بیانگر تفاوت رویکرد روحانی نسبت به مسائلی نظیر حوادث اخیر در برابر دو دولت‌های نهم و دهم است، زیرا نباید فراموش کرد که جامعه در دولت‌های نهم و دهم به‌دلیل عدم رویکرد مناسب محمود احمدی‌نژاد نسبت به مسائل و به‌ویژه رفتار صحیح و دیپلماتیک، جامعه دچار سرخوردگی شده بود. بنابراین برخورد صحیح روحانی با مشکلات و به‌ویژه اعتراضات اخیر و حق قائل شدن برای مطالبات معترضان منجر به اعتماد مردم به او می‌شود. جامعه نیز در مقابل قطعا دولت را درک خواهند کرد. علاوه بر این در زمان احمدی‌نژاد رویکرد همه دستگاه‌ها تقریبا یکسان بود اما رئیس‌جمهور در صورت وجود مشکل حتی با دستگاهی آن را با مردم در میان می‌گذارد و این نیز منجر به جلب اعتماد مردم می‌گردد. علاوه براین، همآن‌طور رئیس‌جمهور اشاره کرد فیلترینگ تلگرام اساسا تاثیری در مسائل ندارد. اگرچه اکنون تلگرام رفع فیلتر شده اما به هیچ‌روی فیلتر کردن اقدام دقیقی نیست.



مصطفی ایزدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها