بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
افرادی که قصد دارند با ورزش کردن عضلات خود را پرورش دهند علاوه بر برنامه ورزشی خاص نیازمند برنامه غذایی مناسب نیز هستند. اینکه بعد یا قبل از ورزش چه مواد غذایی مصرف کنیم تا ریکاوری بهتری داشته باشیم بسیار مهم است.

تدبیر24»برخی مواد غذایی می‌توانند بر ریکاوری بعد از ورزش کمک کنند.

انتخاب درست مواد غذایی بعد از ورزش به ریکاوری سریع‌تر، کاهش سوزش عضلات، پرورش عضلات و افزایش قدرت تیم ایمنی کمک می‌کند. بهتر است در یک ساعت بعد از ورزش آب و غذایی مناسب مصرف کنید.

مواد غذایی زیر می‌توانند مناسب باشند.

۱- تخم مرغ:

بعد از انجام ورزش استقامتی مصرف تخم مرغ مناسب است. بررسی‌های اخیر نشان داده است که خوردن تخم مرغ به صورت کامل ۴۰ درصد تاثیرگذاری بیشتری از خوردن  سفیده به تنهایی دارد. تخم مرغ حاوی چربی سالم، ویتامین و مواد مغذی مانند فسفر و آهن است.

۲- آب انار:

مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن آب انار بعد از ورزش باعث کمتر شدن آسیب دیدگی عضلات می‌شود. آب انار حاوی آنتی اکسیدان است و ریکاوری را سریع‌تر می‌کند.

۳- پنیر ریکوتا:

خوردن روزانه ۹ گرم پنیر ریکوتا می‌تواند به پرورش عضلات کمک کند. مصرف پنیر ریکوتا می‌تواند به دریافت پروتئین کمک کند.

۴- ماهی سالمون دودی:

مصرف اسیدهای چرب امگا سه که در ماهی‌هایی مانند سالمون موجود است باعث کاهش سوزش عضلات می‌شود.

۵- سیب زمینی شیرین:

مصرف کربوهیدرات نیز در پروسه ریکاوری تاثیرگذار است. می‌توان با خوردن سیب زمینی شیرین کربوهیدرات لازم را تامین کرد. این مواد از کاهش قدرت سیستم ایمنی جلوگیری می‌کنند. مصرف میزان کمی از این مواد باعث چاق شدن نمی‌شود و تبدیل به انرژی می‌شود.

۶- دمنوش‌های گیاهی:

مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است که خوردن دمنوش‌های گیاهی باعث می‌شوند که تا ۹ درصد ریکاوری عضلات بهتر انجام شود. این دمنوش‌ها  آنتی اکسیدان لازم را تامین می‌کنند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها