بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
بعد از تجمع اهالی ژیمناستیک مقابل وزارت ورزش و جوانان برخی ملی‌پوشان که سابقه قهرمانی نیز در کارنامه دارند دلایل و دیدگاه‌های خود را درباره چرایی برگزاری این تجمع مطرح کردند. عمده گلایه‌های مطرح شده، رفتارهای بی‌منطق با قهرمانان، مربیان و داوران و دور کردن متخصصان این رشته از این فدراسیون پایه و پر مدال است.
تدبیر24»پس از انتخاب زهرا اینچه درگاهی به ریاست فدراسیون ژیمناستیک و در پی آن کنار گذاشتن دسته جمعی مسئولان و مربیان از این فدراسیون انتقادات زیادی به نوع سیاست رییس جدید فدراسیون مطرح شد. روز یک‌شنبه نیز چندین تن از قهرمانان اسبق، پیشکسوتان و مسئولان پیشین فدراسیون ژیمناستیک برای اعتراض به عملکرد رییس فدراسیون مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی از وزیر ورزش خواستند تا فکری اساسی برای این رشته پایه و پرمدال بکند.

در این تجمع ورزشکاران نامدار تیم ملی و همچنین مربیان و داوران و پیشکسوتان زیادی حضور داشتند. برای مشخص شدن دلیل اعتراضات و علت این تجمع به سراغ چند تن از ورزشکاران نامدار و مربیان این رشته که در این تجمع اعتراضی حضور داشتند رفتیم تا دلایل و انگیزه‌های آنان از برگزاری این تجمع را جویا شویم.

شیما یونسی، عضو تیم ملی ژیمناستیک و دارنده دو مدال طلا و یک نقره در دومین دوره مسابقات ژیمناستیک کشورهای اسلامی و همچنین قهرمان قهرمانان سومین دوره مسابقات کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد علت اعتراض خود و حضورش در تجمع مقابل وزارت ورزش، گفت: در زمان کاندیدا شدن خانم اینچه درگاهی در جلسه‌ای که به عنوان نقد و بررسی کاندیداها برگزار شده بود، مسائلی را عنوان کردیم. اتفاقاتی که در سال‌های گذشته پیش آمده بود و اصلا پسندیده نبود اما توجهی به این نظران نشد. متاسفانه در حین اعتراض در مقابل وزارت ورزش نیز شنیدیم که خانم اینچه‌درگاهی این تجمع را مختص ۵ نفر که آبدارچی و بازنشست بوده‌اند، تعریف کرده‌اند اما باید بگویم که من آبدارچی نبوده‌ام و به عنوان مدرس رسمی و داور بین‌المللی در این رشته سال‌ها فعالیت کرده‌ام، متاسفم که چنین ادبیاتی درباره معترضان مطرح شده است.

او ادامه داد: قهرمانان ملی سرمایه‌های هر فدراسیون هستند اما خانم درگاهی رفتار و برخورد درستی با پیشکسوتان و قهرمانان ندارد. هر کسی برای خود شخصیتی دارد. آبدارچی این فدراسیون نیز زمانی چای به دست قهرمانان داده و برای خودش جایگاه و شخصیتی دارد. نباید شخصیت و شغل افراد را زیر سوال برد و بی‌احترامی کرد.

وی ادامه داد: ما حتی بعد از انتخاب شدن خانم اینچه درگاهی به عنوان رییس، رسما به او تبریک گفتیم اما او پاسخی به ما نداد و اعلام کرد که باید تعدادی از افراد از این رشته دور شوند. تصور منطقی این است که پس از این حرف این است که یک نفر، دو نفر یا چند نفر حذف شوند اما در حال حاضر بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان از فدراسیون اخراج شده‌اند و افرادی در فدراسیون‌ حضور دارند که هیچ سابقه قهرمانی ندارند. اینچه درگاهی با کینه مشکلات را روز به روز بیشتر می‌کند. او روز اول ادعا برای حضور اسپانسرهای زیادی داشت اما متاسفانه هر روز ژیمناستیک عقب‌تر از روز قبل می‌رود. او در این مدت نان خیلی‌ها را بریده است.

یونسی به کلاس داوری که اخیرا برگزار شد و به گفته‌ی او با تبانی رییس و سرپرست یکی از هیات ها در این کلاس حضور نداشتند اشاره و بیان کرد: اخیرا کلاس داوری برگزار شد ولی با وجودی که همه شرایط لازم برای حضور در این کلاس را داشتم رییس فدراسیون به دلیل خصومت‌های شخصی، نام من و چند نفر نفر دیگر را خط زد. متاسفانه ایشان با سرپرست یکی از استان‌ها دست به یکی کرد تا اسم من را خط بزنند. این را می‌توانم از طریق فکس‌هایی که ارسال شده بود ثابت کنم. آنها تبانی کردند و در فکس دوم نام مرا خط زدند. قهرمانان زیادی همچون آزاده نقدی، مژگان تاجیک، سمیرا مرتضوی، بهاره نظری، مهرنوش اکبری‌مهر، شقایق پاک‌روان و فاطمه اکرمی قهرمانانی هستند که در سال‌های گذشته در این رشته فعالیت کردند ولی امروز با سیاست مدیریتی ایشان جایی در فدراسیون ندارند.

وی اظهارکرد: او از کسانی که اصلا صلاحیت نداشته، خواسته که در این کلاس شرکت کنند و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از هر نفر گرفته تا جایی برای ما وجود نداشته باشد. او با هر رایزنی که می‌توانست نام ما را خط زد. جالب اینجاست که از کلاس ۳۳ نفری تنها چهار نفر قبول شدند، آن چهار نفر هم کسانی هستند که در فدراسیون از آنها استفاده نمی‌شود. جالب‌تر اینجاست که حتی بعد از مردود شدن برخی افراد آنها را به عنوان مدرس به کلاس‌های بین‌المللی اعزام کرده‌اند. به نظرم این کارها قانونی نیست و یکی باید جوابگوی این موارد باشد. من سال‌ها قهرمان ملی بودم، مدرس رسمی و نمونه فدراسیون بودم. مرا کنار گذاشتند و بیشتر افرادی که علم ژیمناستیک ندارد را در فدراسیون به کار گرفته‌اند. این انتقام‌جویی نیست؟

قهرمان ملی ژیمناستیک ایران گفت: به نظر من اینچه‌درگاهی سمت گرفته تا دعواهای شخصی گذشته‌اش را حل کند. او نه هدفی دارد و نه کاری برای فدراسیون انجام می‌دهد. او دل برای این رشته نمی‌سوزاند. او از این رشته کینه به دل دارد، اگر غیر این بود ما مشکلی با او نداشتیم، حتی اگر نمی‌خواست با ما کار کند نظر شخصی‌اش بود و ما مشکلی نداشتیم اما او با کینه پیش می‌رود. من با هیات‌های زیادی فعالیت می‌کنم و کارهای من اصلا ارتباطی با فدراسیون ندارد اما هر جا پا گذاشتیم تماس گرفت و روسای هیات‌ها را تهدید کرد و خواست که با ما فعالیت نکنند. نمونه بارز این موضوع مسابقات استانی تبریز بود که من برگزارکننده آن بودم. بعد از مراسم اختتامیه رییس هیات تهدید شد که نباید با ما کار کند. در استان‌های دیگر و برای سایر مربیان و داوران نیز این تبانی و تهدیدها رخ داده است.

بهاره نظری دیگر قهرمان ژیمناستیک که در مسابقات کشورهای اسلامی نیز حضور داشته است و اکنون نیز به عنوان داور و مدرس مشغول به کار است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل حضورش در تجمع اعتراضی مقابل وزارت ورزش گفت: ما قهرمانان ژیمناستیک بودیم و سال‌ها عمر و وقت خود را برای این رشته صرف کرده‌ایم اما در این مدت که رییس عوض شده بود از هیچ کدام از ما استفاده نشد و حتی ما به فدراسیون نیز دعوت نشدیم. باید از سرمایه‌های هر رشته استفاده شود. هیچ‌گاه تا این دوره قهرمانان کنار گذاشته نشده بودند.

او ادامه داد: زمانی که اینکه درگاهی به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد ما فکر نمی‌کردیم شرایط اینگونه شود. خوشحال بودیم که یک خانم رییس فدراسیون شده است و می‌تواند در جهت رشد ژیمناستیک زنان کمک کند اما بعد از مدتی تمام کسانی که در این رشته علم و تخصص داشتند و جزو قهرمانان هستند کنار گذاشته شدند.

نصیری داور و مربی ژیمناستیک نیز در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از تجمع اعتراضی به رییس فعلی فدراسیون ژیمناستیک، اظهار کرد: با بودن این خانم شش ماه است که ژیمناستیک به قهقرا رفته است. هیچ برنامه مدونی در فدراسیون وجود ندارد. من گله‌مندم از افرادی که تخصصی در کمیته‌ها نداشتند و تنها با معامله به این جایگاه رسیده‌اند. درگاهی از روز اول در مورد ‌اسپانسر و شایسته سالاری صحبت می‌کرد، اما ما به جز رابطه‌های گنگ و بی محتوا، چیزی از شایسته سالاری ندیده‌ایم. کسی که در یک ارگان و یا نهاد به مراتب عالی می‌رسد، نباید از آدم‌های پیش و پا افتاده استفاده کند. باید از فرهیختگان و صاحبان اهل فن که تجربه عالی دارند، استفاده شود، اما از کسانی در کمیته‌ ها استفاده شده که اصلا یا ژیمناستیک کار نبودند و یا در آن  رشته جانبی تخصصی نداشته‌اند. من از این مدل مدیریت ناراحت هستم. از نظر علمی – فرهنگی هم از وزارت ورزش و جوانان گله مندم. اگر در این تجمع حضور داشتم، چون واقعا از وزارت ورزش و جوانان گله دارم. در حال‌ حاضر همه دنیا می‌دانند که ژیمناستیک پایه همه ورزش‌هاست و با توسعه این ورزش است که پرچم کشور در سایر رشته‌ها به اهتزاز در می‌آید، اگر قرار است با این تفکر وارد میدان شویم، راه به جایی نخواهیم برد.

او ادامه‌ داد: مگر می‌شود کسی که دوره مربیگری درجه دو و سه را نگذرانده است، کارت درجه یک مربیگری را بدهند؟ اخیرا ۳۰، ۴۰ خانم در کلاس داوری بین‌المللی شرکت کرده‌اند و فدراسیون نیز از آنها مبالغ کلانی گرفته است، اما تنها چهار نفر در این کلاس قبول شدند. مشخص است که محتوا و عملکردی نیست. خانه از پای بست ویران است. من پست و مقامی نمی‌خواهم. به نوبه خودم موقعیت‌های زیادی همچون مربیگری، حضور در تیم‌ ‌ملی، مربی و داور بین‌المللی را در کارنامه دارم. من برای ژیمناستیک تلاش می‌کنم. نمی‌توانم تحمل کنم یکی از راه برسد و ژیمناستیک را لگدمال کند. من می‌خواهم از کلمه زیبای "ژیمناستیک" دفاع کنم.

این مربی ژیمناستیک افزود: در حال‌ حاضر رشته‌های آکروژیم و ترامپولین و ایروبیک که زمانی به شکوفایی رسیده بود در حال‌ منحل شدن است. یک ژیمناست شاخص بین‌المللی و جهانی به نام کیخا داریم که خودش به تنهایی تمرین می‌کند. اینچه درگاهی ماهی ۳۰ میلیون اجاره آکادمی می‌دهد. آکادمی که  برای آن تلاش زیادی کردیم، اما در حال‌ حاضر از بودجه فدراسیون ژیمناستیک و تشکیلات مملکت ماهانه اجاره هنگفتی داده می‌شود، اما توانایی و لیاقت بازگشایی آن را ندارند. ما به عنوان هیات رییسه و کمیته‌ فنی تلاش زیادی برای به دست آوردن آن کردیم. نمی‌شود که فردی وارد یک نهادی شود و به یکباره این همه افراد را کنار بگذارد، در این موضوع نه علمی وجود دارد و نه اخلاق حرفه‌ای رعایت شده است. همه از ژیمناستیک دور شده‌اند. در جایی که باید از کودکی در آن پرورش یافت، نباید کسی رییس باشد که درِ فدراسیون را بر روی همه ببندد. یکی از نشانه‌های ورزش، داشتن اخلاق، رفتار، متانت و با طمانینه رفتار کردن با دیگران است نه این که با حب و بغض به دیگران نگاه کردن.

نصیری در پایان به این شعر اشاره کرد: در آن گلزار که گل چین باغبان است..........فغان بلبلان به آسمان است

به گزارش ایسنا، مربیان و قهرمانان ژیمناستیک که در تجمع اعتراضی روز یک‌شنبه در مقابل وزارت ورزش حضور داشته‌اند حرف‌ها و نکاتی را درباره سوابق و شرایط گذشته برخی افراد مطرح کرده‌اند که می‌تواند فصل تازه‌ای را در موضوع فدراسیون ژیمناستیک باز کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، دلسوزان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها