بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان گفت: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است و کالایی که مازاد بر سهمیه ملوانی باشد به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود.
تدبیر24»عزیزاله کناری در جلسه توجیهی و بررسی آخرین وضعیت اجرای آیین‌نامه کالاهای ملوانی شرق هرمزگان، که صبح امروز یکشنبه ۲۴ دی در سالن اجتماعات فرمانداری میناب، برگزار شد، گفت: استان هرمزگان علی‌رغم داشتن چندین گمرک و بنادر متعدد، وضعیت تجارت دریایی آن مناسب نیست.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان طول سواحل استان را ۲ هزار و ۲۴۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول سواحل هرمزگان ۳ برابر طول سواحل شمال کشور است.

وی، گمرک تیاب را جزء قدیمی‌ترین گمرکات استان دانست و گفت: باید وضعیت بنادر کوچکی مانند تیاب و کوهستک رونق پیدا کنند.

کناری به آیین‌نامه ملوانی نیز اشاره کرد و افزود: دیدگاه استانداری و دستگاه‌های مرتبط با تجارت دریا تا جایی که ممکن است نگاه پیشگیرانه است نه مقابله.

این مقام مسئول تعداد گمرکات استان را ۲۵ گمرک دانست و تصریح کرد: گمرکات شرق هرمزگان باید بتوانند اجرای این آیین‌نامه را به‌صورت پایلوت در سطح استان دنبال کنند تا شاهد اجرای این آیین‌نامه در سطح ملی باشیم.

وی تأکید کرد: ساحل‌نشینان به‌هیچ‌عنوان قاچاقچی نیستند و الان که راه صادرات و واردات باز شده باید در چهارچوب قوانین این امور صورت گیرد.

کناری با اشاره به جزئیات آیین‌نامه ملوانی، افزود: هر ملوان در طول سال می‌تواند ۶ بار به میزان هر نوبت ۱۰۰ میلیون ریال به‌عنوان ته لنجی واردات داشته باشد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است و کالایی که مازاد بر سهمیه ملوانی باشد به‌صورت تجاری محسوب می‌شود.

یکی از ملوانان در این جلسه نسبت به اعتراض میزان ته لنجی در هرمزگان، گفت: میزان ته لنجی در هرمزگان نسبت به سایر مرزهای کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: یک ملوان طبق اعلام مسئولان فقط سالی ۶ نوبت می‌تواند واردات داشته باشد و خودتان قضاوت کنید ۱۰ میلیون ته لنجی چقدر می‌تواند سود داشته باشد که هزینه دوماهه یک خانواده را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، این جلسه با حضور جمعی از ملوانان شرق هرمزگان و مدیران دولتی مربوط به تجارت دریا برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها