بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در ایام برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اقدام به انجام نظرسنجی از روزنامه نگاران در مورد وضعیت مطبوعات کرد.
تدبیر24»این طرح به صورت پیمایشی از 253 نفر از فعالان حوزه مطبوعات و روزنامه‌نگاران گردآوری شده و هدف از آن، بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و بررسی محتوای آنها براساس اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری از دیدگاه روزنامه‌نگاران بوده است.

به طور خلاصه، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد گرانی کاغذ و امور چاپ، تخصیص غیرعادلانه یارانه‌های دولتی، مسائل مالی روزنامه‌نگاران، نبود نظام توزیع مناسب و نبود امنیت شغلی روزنامه‌نگاران از مهم‌ترین مسائل و مشکلات مطبوعات هستند. همچنین می‌توان مواردی مانند پایین‌بودن سرانه مطالعه در ایران، نخریدن مطبوعات توسط مردم، برخوردهای جناحی با نشریات، ضعف دانش روزنامه‌نگاری در ایران و نبود قوانین حمایتی از روزنامه‌نگاران  را بر مسائل و مشکلات مطبوعات اضافه کرد.

نظرسنجی از روزنامه‌نگاران در ارتباط با نوع روزنامه مورد مطالعه نشان می‌دهد اولویت مطالعه آنها روزنامه‌های «همشهری»، «شرق»، «ایران»، «اعتماد» و «جام‌جم» است.

همچنین ارزیابی روزنامه‌ها و مطبوعات کشور، براساس ویژگی‌های ده‌گانه صحت و دقت خبر، سرعت ارسال خبر، بی­‌طرفی در ارائه خبر، پرداختن به موضوعات مهم و روز، ویراستاری خبر، انعکاس دیدگاه­‌های مختلف، استقلال خبری، تحلیل­‌های دقیق و علمی، دسترسی به منابع دست اول و ارائه تصویری روشن و واقعی از جامعه نشان می‌دهد در ویژگی صحت و دقت خبر سه روزنامه همشهری، شرق، اطلاعات، در ویژگی سرعت ارسال خبر سه روزنامه همشهری، ایران و شرق، در ویژگی بی‌طرفی در ارائه خبر سه روزنامه همشهری، دنیای اقتصاد و شرق، در ویژگی پرداختن به موضوعات مهم و روز سه روزنامه شرق، همشهری و اطلاعات، در ویراستاری خبر سه روزنامه همشهری، شرق، ایران، در انعکاس دیدگاه­‌های مختلف سه روزنامه همشهری، شرق و جام‌جم، در استقلال خبری سه روزنامه شرق، همشهری و اطلاعات، در تحلیل‌های دقیق علمی‌ خبر سه روزنامه شرق، همشهری، دنیای اقتصاد، در ویژگی دسترسی به منابع سه روزنامه همشهری، شرق و ایران و در ویژگی ارائه تصویر روشن و واقعی از جامعه سه روزنامه همشهری، شرق و شهروند دارای بالاترین درصد مورد اشاره از نظر روزنامه‌نگاران بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها