بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، از آنجایی‌که بین افزایش میزان بتا آمیلوئید و تشدید علائم اضطراب ارتباط مستقیم وجود دارد، بنابراین اضطراب نشانه اولیه بیماری آلزایمر در میانسالان است.
تدبیر24» بر اساس یافته‌های به دست آمده از مطالعات قبلی، افسردگی و سایر علائم عصب‌شناسی ممکن است نشانه روند پیشرفت بیماری آلزایمر در طول فاز پیش بالینی باشند؛ در فاز پیش بالینی، رسوبات آمیلوئید فیبریلار و تاو پاتولوژیکی در مغز بیمار تجمع می‌یابند؛ این فاز از بیماری، بیش از یک دهه قبل از شروع اختلال شناختی خفیف در بیمار رخ می‌دهد.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «بیماری آلزایمر یک مشکل مغزی-عصبی است که موجب زوال عملکرد شناختی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود».

یافته‌های به دست آمده از یک پژوهش که توسط محققان در بیمارستان بریگهام آمریکا صورت گرفته بیانگر آن است که میزان بالاتر بتا آمیلوئید ممکن است با افزایش علائم اضطراب در این افراد مرتبط باشد.

انسی دونووان، محقق ارشد و سرپرست این تیم تحقیق می‌گوید: «همه ما می‌دانیم اضطراب یک حس شایع در بین افراد مسن است؛ افزایش علائم اضطراب می‌تواند مؤثرترین نشانه پرخطر در افراد مسن با علائم ژنتیکی، بیولوژیکی یا کلینیکی بیماری آلزایمر باشد».

دونووان یادآوری می‌کند که پیگیری‌های مداوم برای کنترل اضطراب و درمان آن در ابتدای میانسالی می‌تواند از احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر به میزان قابل توجهی پیشگیری کند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، حداقل 5 درصد از جمعیت 65 ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که 10 تا 15 درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها