بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
فقط دانشگاه فرهنگیان مسیر استخدام نیست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده، روش استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد.
تدبیر24»سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نحوه جذب معلم در آموزش و پرورش، گفت: از دو طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون استخدامی -طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان- می‌توان به استخدام معلمان اقدام کرد هرچند کمیسیون آموزش مجلس و وزارتخانه آموزش بر سر استخدام همراه با آزمون حق‌التدریسان نیز توافق کرده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده که حداقل ۱۳ هزار نفر خواهند بود روش استخدام از  طریق  دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد به همین دلیل آموزش و پرورشی‌ها با دنبال اجرای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هستند تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر پس از پشت سر گذاشتن آزمون و دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان استخدام شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و آموزش و پرورش برای آنکه استخدام حق‌التدریسان خلاف برنامه ششم نباشد آزمون را در نظر گرفتند و این پیشنهاد توانست دو سوم رای را در مجلس بیاورد، افزود: از حق‌التدریسان که تعدادشان حدود ۳۰هزار نفر است آزمونی مجزا با منابع مشخص گرفته می‌شود و باید همه آن‌ها را که عموما با تجربه هستند، تعیین تکلیف کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکل اساسی در آموزش و پرورش عدم ارائه آمارها و داده‌های مستند دانست و گفت: نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی درستی ندارد به همین دلیل شاهد کمبود نیرو در ابتدای، هنرستان‌ها و… هستیم چراکه از آمار ورودی و خروجی نیروهای خود خبر ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها