بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا وسیما در ارتقاء فرهنگ عمومی تاکید کرد: باید یک کمیته مشترک دائمی با حضور نمایندگان رئیس سازمان و وزیر آموزش و پرورش تشکیل شود تا با هم فکری و هم افزایی، برنامه های ویژه ای را برای تعالی فرهنگ اسلامی- ایرانی طراحی و اجرا کنیم.
تدبیر24»دکتر علی عسکری در نشست مشترک معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش افزود: قرارگاه معلم و مدرسه با حضور معاونت های صدا، سیما و فضای مجازی در رسانه ملی تشکیل شده است و در این زمینه نیز وزارت آموزش و پرورش باید نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان صداوسیما با اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی تصریح کرد: قطعاً در این زمینه همکاری مشترک سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و در این مسیر شبکه های رادیویی و تلویزیونی در همه استان های کشور بلندگوی آموزش و پرورش خواهند بود تا با همکاری یکدیگر کار درخوری انجام دهیم.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی بین رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تعالی فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: در این باره لازم است تا آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت‌های موجود وارد عمل شود چرا که توفیقات این هم‌افزایی، عاید ملت و کشور می‌شود.

دکتر علی عسکری در این دیدار به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروکار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش که مسئولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اجرای طرح تکریم علم و احترام به دانش آموزان در رسانه ملی گفت: شبکه دو سیما مسئولیت مستقیم اجرای این طرح را برعهده دارد اما در سایر شبکه‌ها نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و بر همین اساس کمیته دائمی میان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای برنامه‌سازی و ساخت سریال‌های آموزشی و متنوع می تواند بسیار راهگشا باشد.

دکتر علی عسکری با هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور تصریح کرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای انفعال رسانه ملی در برابر ماهواره‌ها و فضای مجازی، صداوسیما همچنان باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و روز به روز برتوفیقات آن افزوده می شود.

رئیس رسانه ملی، معلمان را اسوه‌ و الگوی جامعه توصیف و تاکید کرد: از شخص وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا فهرستی از معلمان نمونه و برجسته کشور در استان‌های مختلف را به ما معرفی کند تا با دعوت آن‌ها در برنامه های مختلف و تاثیر گذار، هم قدردان آن ها باشیم و هم سبک زندگی شان را به مخاطب معرفی کنیم.

اهمیت حضور معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی، بخش دیگری از سخنان دکتر علی عسکری بود که وی در این باره تأکید کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با مهیاکردن زیرساخت‌های شبکه اجتماعی مناسب، فضای امن و مطمئنی برای حضور معلمان و دانش آموزان و ارائه آموزش‌های مجازی به آن‌ها فراهم کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تشکیل هیئت های اندیشه ورز در شبکه های مختلف سیما گفت: ما از حضور نماینده ویژه آموزش و پرورش در هر یک از این هیئت های اندیشه ورز استقبال می کنیم و آن را یک فرصت برای فرهنگ کشور می‌دانیم.

نیازمند حمایت رسانه ملی هستیم

وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این دیدار با تشکر از همراهی موثر رسانه ملی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور همچنان نیازمند حمایت جدی رسانه ملی هستیم و خوشبختانه با همکاری شبکه دو سیما و فضاسازی‌های روانی و فرهنگی در کشور، فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه کمتر شده و مقبولیت آن نیز افزایش پیدا کرده است.



سید محمد بطحایی اجرای سند تحول بنیادین را یکی از وظایف اصلی و مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش، انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان کشور است و ما با توجه به شرایط سخت و پیچیده فرهنگی، کار دشواری پیش رو داریم و به شدت به کمک رسانه ملی نیازمندیم.

وی با اشاره به وجود 120 هزار مدرسه در کشور، 520 هزار کلاس درس و قریب به یک‌میلیون نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ما و همه همکارانمان در وزارت آموزش‌وپرورش در تلاش هستیم تا مشکلاتمان کمتر شود و بر همین اساس از رسانه ملی درخواست می‌کنیم تا ما را در این مسیر یاری کند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف اجرای سند 2030 اشاره و تأکید کرد: برخی عنوان کردند که بعضی از ابعاد سند 2030 در برخی از مدارس کشور در حال اجراست و بلافاصله این موضوع را با جدیت دنبال کردیم که چنین اتفاقی در سیستم آموزش‌وپرورش کشور نیفتد.

گفتنی است در این نشست تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت آموزش و پروش و سازمان صدا و سیما نظرات و دیدگاه‌های خود را برای افزایش همکاری ها و تعامل بیشتر ارائه کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها