بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
فضانوردان برای تمرین و آموزش فعالیت‌هایی که باید در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند، از استخر بزرگی در شهرک ستاره‌ای (واقع در حومه مسکو) استفاده می‌کنند.
تدبیر24»این استخر به تازگی نیاز به تعمیر پیدا کرده است، اما آموزش‌ها را نمی‌توان تعطیل کرد. در برنامه پروازهای آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است "اولگ آرتیمیف"، فرمانده سایوز ام.اس-8 و "سرگئی پروکوپیف"، فرمانده سایوز ام.اس-9 با انجام یک راهپیمایی فضایی سامانه‌ای را در بدنه بیرونی واحد روسی "زوزدا" نصب کنند. این سامانه که "ایکاروس" (International Cooperation for Animal Research Using Space – ICARUS) نام دارد در چارچوب همکاری بین‌المللی روسیه و آلمان برای مطالعه زیست شناسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

"اولگ آرتمیوف"، فضانورد روسکاسموس در مورد سیر آموزش و تمرین‌ها می‌گوید: "ابتدا ما تمام مراحل کار و تمرین‌ها را برای درک بهتر تجهیزات، نحوه تعمیر، باز کردن آن و غیره در روی زمین در سالن انجام دادیم، در مرحله بعد و پس از آشنایی کامل با تجهیزات آشنا شدیم، همین مراحل را در استخر معمولی و در آب انجام می‌دهیم. این آموزش و تمرین‌ها که با نظارت کارشناسان انجام می‌شود، شرط لازم برای ورود به فضای بیرونی ایستگاه راهپیمایی فضایی است.

به عنوان بخشی از آموزش، فضانوردان باید  سامانه ایکاروس را از وضعیت بسته به حالت باز در می‌آوردند و کابل‌های ارتباط و  برق رسانی آن را به واحد آنتن می‌رساندند تا اتصال تجهیزات علمی کامل شود. آنها همچنین باید وضعیت‌های نامتعارف و پیش بینی نشده را هم در نظر می‌داشتند، مثلا امکان باز نشدن لولاهای مختلف در زمان باز شدن صفحات مربوط به واحد ایکاروس  و یا  قفل شدن لولاهای مختلف پس از باز کردن بلوک آنتن دریافتی.

تمام این مراحل تحت نظارت دقیق مربیان مرکز آموزش فضانوردان با مشارکت متخصصان VKD RSC Energia SP شرکت تولید صنایع فضایی "انرگیا" در استخر شبیه‌سازی و انجام می‌شد. الکسی آلتونین معاون مرکز می‌گوید: انجام این عملیات کاری ضروری است. از آنجا که در حال حاضر امکان تمرین در استخر آزمایشگاهی مرکز آمادگی فضانوردان وجود ندارد و استخر فعلی فاقد تجهیزات لازمه است، فضانوردان مجبورند عملیات راهپیمایی را بدون لباس مخصوص به انجام رسانند تا مهارت های لازم را بطور کلی به دست آورند. البته تا چند هفته دیگر که تعمیرات استخر آزمایشگاهی تمام شود، کیهان نوردان تمامی مراحل را در آنجا و با لباس کامل راهپیمایی فضایی یعنی اورلان تکرار خواهند کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی روسکاسموس، "اولگ آرتیموف" 15 مارس 2018 به همراه "آندرو فیوستل" و "ریچارد آرنولد" با سایوز ام.اس-8 به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد داشت. وی مهندس و طراح سامانه‌های فضایی در شرکت صنایع فضایی "انرگیای" روسیه است. "سرگئی پروکوریف" خلبان نیروی هوایی روسیه و فضانورد روسکاسموس نیز قرار است روز 6 ژوئن 2018 با ناو کیهانی سایوز ام.اس-9 به همراه "الکساندر گرست" فضانورد آلمانی و "ژانت اپس" شهروند آمریکا برای ماموریتی 6 ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند. "آرتیموف" و "پروکوریف" تقریبا سه ماه در این ایستگاه با هم همکاری خواهند داشت و از جمله کار های مشترک آنها انجام راهپیمایی و نصب سامانه ایکاروس بر روی بدنه خارجی واحد "زوزدا" خواهد بود.

برچسب ها: تدبیر24 ، ایکاروس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها