بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
رضا صالحی امیری که با رای قاطع مجمع کمیته ملی المپیک وارد ساختمان سئول شد، انتظارها را برای حل مشکلات بالا برده است. کارها و دغدغه‌های زیادی وجود دارند که باید اولویت کاری رییس جدید باشد.
تدبیر24»انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسید و تکلیف هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای چهار سال مشخص شد. با توجه به اینکه ۳۰ دی دوره ریاست کیومرث هاشمی به پایان می‌رسد و پس از آن رضا صالحی امیری که با قیام اعضای مجمع، رییس کمیته ملی المپیک شد کار را خود آغاز می‌کند و قطعا روزهای پرکاری را پیش رو دارد.

تعیین تکلیف اساسنامه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید زودتر تکلیفش مشخص شود،‌ بحث تایید اساسنامه است. پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از تایید توسط IOC به هیات وزیران ارسال شد و این پیش‌نویس در انتظار تصویب توسط هیات وزیران است تا در ادامه کار تاییدیه مجمع و تاییدیه نهایی IOC گرفته شود. با توجه به اینکه صالحی امیری از ارتباط خوبی با دولت برخوردار است، انتظار می‌رود موضوع تایید پیش‌نویس اساسنامه را هرچه زودتر پیگیری کند تا تکلیف آن مشخص شود.

حل مشکل بودجه کمیته ملی المپیک

بودجه اصلی‌ترین دغدغه کمیته ملی المپیک در این سال‌ها به ویژه در شش ماه اول سال بوده است. از ابتدا که بحث حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک مطرح شد اهالی ورزش یکی از بزرگ‌ترین امتیازات او را گرفتن بودجه از دولت و حل مشکلات مالی کمیته ملی المپیک عنوان کردند. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، المپیک نوجوانان و سپس گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در راه است بنابراین  انتظار می‌رود صالحی امیری از ارتباط خوب خود با دولت استفاده کرده و بتواند مشکلات مالی کمیته ملی المپیک را حل کند و یا حداقل بودجه کمیته را کامل و بدون چانه زنی و به موقع از دولت بگیرد.

قرار گرفتن در روند چگونگی وضعیت رشته‌ها برای بازی‌های آسیایی

با توجه به اینکه بار اصلی اعزام به بازی‌های آسیایی بر دوش کمیته ملی المپیک است، شاید بهتر باشد صالحی امیری هرچه سریع‌تر جلساتی را با فدراسیون‌ها داشته باشد  تا در جریان چگونگی وضعیت رشته‌ها قرار گیرد. البته  خود صالحی امیری پس از انتخابات به این موضوع اشاره کرد که جلسه‌ای را برگزار و در مورد سیاست‌های کاری صحبت می‌کند اما با توجه به فرصت کمی که تا بازی‌های آسیایی باقی مانده، نیاز است این جلسه و قرار گرفتن در چگونگی روند کار زودتر برگزار شود و حتی باید تکلیف سرپرست کاروان را هم مشخص کنند. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد قرار است اصغر رحیمی دوباره سرپرست کاروان شود بنابراین رسمی شدن آن هرچه زودتر انجام شود، به نفع ورزش است تا کارهای مربوط به بازی‌ها عقب نیفتد.

تعیین تکلیف رییس آکادمی ملی المپیک

صالحی امیری یکی از موارد دیگر را هم که باید در برنامه کاری خود قرار دهد درآوردن آکادمی ملی المپیک از بلاتکلیفی است. آکادمی ملی المپیک از مهر ۹۴ با سرپرستی باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی و نایب رئیس فعلی کمیته المپیک اداره می‌شود و بهتر است تکلیف ریاست آن هم مشخص شود تا مدیریت آکادمی ملی المپیک از بلاتکلیفی درآید.

به طور حتم مسائل ریز و درشت دیگری هم وجود دارد  که انتظار می‌رود صالحی امیری به آن‌ها سروسامان دهد و تکلیف آن‌ها را مشخص کند. البته او باید وقت زیادی را برای کمیته ملی المپیک بگذارد. نکته جالب این است که با وجود اینکه از مدت‌ها پیش حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک قطعی شده بود اما نجفی شهردار تهران سعی کرده مشغله کاری صالحی امیری را بیشتر کند به طوری که حکم‌های رییس هیات مدیره سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و رییس هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران اخیرا برای  صالحی امیری صادر شده است. البته او پست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را هم بر عهده دارد که باید تکلیف آن هم مشخص شود.

با این حال کمیته ملی المپیک درگیری‌های خود را دارد و انتظار جامعه ورزش قطعا این است امورات کمیته ملی المپیک در اولویت کاری صالحی امیری باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، کمیته ملی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها