بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
اخبار مربوط به نفتکش سانچی که منجر به مفقود شدن 29 خدمه آن شد همچنان در صدر است. امروز علی ربیعی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه سانچی به همراه هیات همراه در نشستی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
 تدبیر24»در این نشست تاکید شد که شایعات و ابهامات درباره غیر قانونی بودن مسیر نفتکش یا اینکه حرکت به مقصد کره شمالی داشته یا اینکه نفتکش با موشک آمریکایی هدف گرفته شده، هیچ پایه و اساسی نداشته و بیشتر شبیه داستان های ژول ورنی است.

در این نشست همچنین اعلام شد که قرار است سایت دولتی برای پاسخ به ابهامات حادثه سانچی راه اندازی شود. اکنون صفحه ویژه فعالیت‌های کمیته پیگیری حادثه سانچی در پایگاه اطلاع رسانی دولت ایجاد شده است که بر این اساس رسانه‌ها و مردم می‌توانند ضمن اطلاع از روند اجرای برنامه‌ها، سوالات خود را از این طریق مطرح کنند.

امشب یارانه ها شارژ می شود

ساعت ۲۴ امشب یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

این هشتاد و سومین یارانه‌ پرداختی طی حدود هفت سال است که به روال معمول ماه‌های قبل واریز می‌شود.

سهم موتورسیکلت‌ها در آلایندگی هوا مشخص شد

 آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها که معمولا در نیمه دوم پاییز آغاز و تا اوایل زمستان هم طول می کشد، امسال با توجه به شرایط جوی کم بارش بودن ابرها بیشتر خود را نشان داده است؛ به طوری که در روزهای زیادی با توجه به استاندارد نبودن شاخص آلایندگی، مدارس در کلانشهرها به تعطیلی کشیده شد. در رابطه با عوامل آلایندگی هوا همیشه بحث های زیادی مطرح بوده که تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است. یکی از عوامل آلاینده موتورسیکلت ها هستند که امور در همین رابطه در همایشی اعلام شد که سهم موتورسیکلت ها در آلایندگی هوا 10 درصد است که البته عدد قابل تاملی هم است. وضعیت آلایندگی موتورسیکلت ها در حالی است که با اضافه شدن هشت عنوان استاندارد از ابتدای دی‌ماه سال جاری، تعداد استانداردهای مربوط به موتورسیکلت‌ها از ١٧ به ۲۵ مورد افزایش یافت و هر موتورسیکلتی که نتواند تا ابتدای فروردین‌ماه سال 1397 این تعداد استاندارد را رعایت کند، شماره‌گذاری نخواهد شد.

تولید دو خودروی پرطرفدار متوقف می شود

امروز مدیرعامل شرکت رنوپارس اعلام کرد که تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود. این اظهارات یعنی اینکه تولید تندر90 و ساندرو از دی ماه سال 1398 متوقف خواهد شد.

از بازار طلا و ارز چه خبر؟

درحالیکه دیروز قیمت‌ها در بازار ارز، طلا و سکه کاهشی بود، امروز شرایط تا حدودی تغییر کرد؛ به طوری که قیمت دلار و سکه تمام تا حدودی بالا رفت. بر این اساس هر گرم طلا بیش از ۱۴۰ هزار تومان فروخته شد. دلار نیز به 4430 تومان رسید. این در حالی است که به گفته رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، نرخ واقعی دلار بر اساس محاسبات انجام شده در اتاق بازرگانی ۴۵۰۰ تومان است و اگر پایین‌تر از این میزان در بازار فروخته شود به ضرر تولید داخلی و صادرات و به نفع واردات است.

کارگران و کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟

یکی از دغدغه های شیرین کارگرها و کارمندان در ماه های پایانی سال اطلاع از رقم عیدی شان است. بر همین اساس رقم عیدی سال آینده کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۸۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است. عیدی کارگران نیز بین یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بسته به کرم کارفرمایانشان است!

بورس بی رمق

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته، با وجود رشد 784 واحدی شاخص کل، قیمت بیشتر سهم ها در گروه‌های اصلی نوسان چندانی نداشت.

بورس تهران امروز شاهد معامله بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. تعداد معاملات نیز در مجموع به ۷۵ هزار و ۵۸۹ مورد نوبت رسید.

هواپیماهای ایرباس می آیند؛ چه ترامپ بخواهد چه نخواهد

پس از آنکه فرانسه سه فروند ایرباس و هشت  فروند ATR را به ایران تحویل داد، برخی ابهام‌ها درباره آینده برجام باعث شد صحبت از احتمال توقف اجرای این قراردادها مطرح شود. موضوعی که به نظر می‌رسد با حضور دوباره مقامات فرانسه در ایران حداقل در کوتاه‌مدت صحت نخواهد داشت. موضوعی که به نظر می‌رسد با حضور دوباره مقامات فرانسه در ایران حداقل در کوتاه‌مدت صحت نخواهد داشت. البته مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس برآورد کرده که ممکن است تحویل هواپیماهای ایرباسی که در قراردادهای پسابرجامی با ایران منعقد شده بود، با تاخیر انجام شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، سانچی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها