بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
سینمای چین در حالی درآمد سالیانه خود را از مرز سه میلیارد دلار عبور داد که امیدوار است این درآمد تا پایان سال میلادی افزایش یابد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، فیلم‌های محصول چین از ابتدای سال میلادی 1.76 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و در مجموع 55 درصد از درآمد سینمای این کشور را تشکیل دادند.

با توجه به اینکه سهم اکران فیلم‌های هالیوودی در سینماهای چین تمام شده است، محصولات داخلی امیدوارند در ادامه سال میلادی بتوانند میزان فروش و درآمد سینمای چین را ارتقاء دهند.

فیلم چینی «توفان سفید» هفته گذشته موفق شد در طول سه روز نمایش بیش از 12.6 میلیون دلار فروش داشته باشد و به صدرنشینی «جاذبه» ساخته «آلفونسو کواران» در سینماهای چین پایان دهند که در مجموع تاکنون بالغ بر 57 میلیون دلار در سینماهای چین فروخته است.

فروش فیلم‌های چینی در سال 2010 به 1.64 میلیارد دلار و در سال 2002 به 1.64 میلیون رسید که در مقایسه با آمار سال جاری حاکی از رشد خیره‌کننده ای است.

«ین هونگ»، استاد دانشگاه «سینگهوا» در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا گفت: این رشد در آمار فروش محصولات داخلی سینمای چین ناشی از تزریق سرمایه‌های قابل توجه خصوصی به صنعت سینمای چین بوده است که در نتیجه بیش از 4500 سالن سینما در سال 2013 در چین گشایش یافت تا مجموع سینماهای چین به 17600 سالن برسد.

«خیاط خصوصی» ساخته «فنگ ژیائوژنگ»، کارگردان مطرح تجاری سینمای چین از 19 دسامبر و همچنین «داستان پلیس 2013» ساخته «جکی چان» از جمله فیلم‌های پر امیدی هستند که قرار است پیش از پایان امسال در سینماهای چین اکران شود.

«سرزمین هیچکس» ساخته کارگردان فیلم «سنگ دیوانه» و قسمت دوم فیلم «چهار» به کارگردانی «گوردن چان»‌ کارگردان هنگ کنگی نیز در ادامه سال جاری میلادی در سینماهای چین به روی پرده می‌رود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها