بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
احمد احمدی استاد آوازهای ممسنی و کهگیلویه و بویر احمد روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه بر اثر کهولت سن از دنیا رفت.

تدبیر24»علی مغازه ای؛ دبیر هنری فستیوال آینه دار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احمد احمدی استاد آوازهای مردمی ممسنی و کهگیلویه و بویر احمدی که شاید تنها بازمانده از نسل موسیقیدانان قدیم ایلات و عشایر این منطقه از دامنه های زاگرس بود، برای همیشه خاموش شد.

او ادامه داد: خالق آواز«ککی جونیم» در واپسین سال عمر خود در سومین دور از فستیوال آینه‌دار، صرفا به قصد تجلیل  و نه اجرا که از توان جسمانی این استاد خارج بود، دعوت شد تا در جمع مهمانان آینه دار باشد. این هنرمند برجسته ظهر روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه دیده از دنیا بست تا یکی از واپسین نامداران موسیقی دیار کهگیلویه و بویر احمد و ممسنی در تاریخ آوازی مردمان این ایلات، مهر خاتمه بر دفتر ارزشمند آوازهای این سرزمین بزند.

مغازه ای بیان کرد: این هنرمند برجسته موسیقی اقوام با بیش از ۸۰ سال سن، آخرین خواننده نسل موسیقیدانان تاریخی اقوام دامنه های جنوب شرقی زاگرس بود که در کمال تاسف، در تنهایی و بی توجهی مسئولان موسیقی کشور از دنیا رفت و گنجینه سخن و آوازهای محلی را با خود به زیر خاک برد.

این پژوهشگر موسیقی اقوام اضافه کرد: این استاد بزرگ آواز که سال ها فراموش شده بود، توانست در سومین فستیوال آینه دار همراه با جوانان دیارش به مناسبت تجلیل از هنر و جایگاه آوازی خود در یک عرصه ملی حاضر شود و تندیس آینه دار را دریافت کند.

او گفت: جایگاه استاد احمد احمدی در موسیقی منطقه همچون برجسته ترین استادان موسیقی ایران است و فقدانش شاهدی ست بر از میان رفتن بخش دیگری از آوازهای مردمان ایلات ممسنی و بویراحمد و کهگیلویه که همچون آوازهای سایر اقوام ایران بسیار کمرنگ و کم صدا شده اند.

دبیر هنری فستیوال آینه دار با بیان اینکه استاد احمدی متولد سال ۱۳۰۸ بود، افزود: این خواننده‌ی پیشکسوت، از دوران کودکی آواز می‌خواند و این هنر را به صورت خود آموخته  یاد گرفته بود.

وی بیان کرد: آثاری با نام‌های «دل گورودار»، «چشم آشفته» و «ککی جونیم» در منطقه‌ی کهگیلویه و بویر احمد با آواز احمدی منتشر شده است. آوازهای این هنرمند  در کنار خوانندگان بزرگی همچون «خدامُراد»، کارگان آوازی ارزشمندی را شکل داده است که بسیاری از خوانندگان نسل‌های بعد کوشیدند آن را دنبال کرده و بیاموزند.

مغازه ای گفت: استاد احمدی، زیبایی‌های بسیاری از موسیقی قوم خود را در آینه وجود خود بازتابانده‌ و از پیشکسوتان بی مانند قوم و فرهنگ منطقه خودشان به شمار می‌آید.

برچسب ها: تدبیر24 ، گنجینه‌ای
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها