بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
«پل واکر»، بازیگر مجموعه فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» آخرین نمونه از بازیگرانی است که در حالیکه مشغول بازی در پروژه سینمایی بوده‌اند، جان باخته‌اند و خبر مرگ ناگهانی آنها، دنیای سینما را شوکه کرده‌ است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر به بهانه درگذشت ناگهانی «پل واکر»، بازیگر سرشناس مجموعه فیلم‌های اکشن «سریع و خشن»‌ که در یک سانحه رانندگی در 40 سالگی کشته شد، فهرستی از بازیگرانی که مشغول بازی در پروژه سینمایی بوده و مرگ ناگهانی گریبان‌گیر آنها شده است را منتشر کرد.

مرلین مونرو

«مرلین مونرو»یکی از سرشناس‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که در جریان پروژه ساخت فیلم «Something`s Got to Give» در سال 1962 به کارگردانی «جورج کوکر» ظاهرا بدلیل مصرف بیش از حد دارو درگذشت و این فیلم را برای همیشه ناتمام گذاشت. این فیلم هیچگاه کامل نشد، اما بخش‌هایی از این فیلم در مستند «مرلین: واپسین روزها» در سال 2001 گنجانده شد. دلیل رسمی مرگ وی خودکشی بر اثر "مصرف بیش از حد داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش" اعلام شد، اما ادعاهای مبنی بر وجود یک توطئه و مجموعه حوادث اسرارآمیزی که منجر به مرگ وی شد، همواره بحث‌برانگیز بوده‌ است.

«بروس لی»، چهره افسانه‌ای سینمای رزمی در سال 1973 پیش از پایان پروژه ساخت فیلم «بازی مرگ» به طرز مشکوکی درگذشت. نسخه ناقص این فیلم که بروس لی قصد داشت با آن سبک «جیت کاندو» را تثبیت کند، در همان سال اکران شد؛ اما نسخه کامل‌تر در سال 1978 و با تصویرهایی که پس از مرگ «بروس لی» گرفته شد به نمایش گذاشته شد. بروس لی که کارگردانی این فیلم را نیز برعهده داشت، به تومور مغزی دچار شده بود و پزشکان مصرف آسپرین قوی را عامل تورم مغری شدید و مرگ او می‌دانند. البته تعدادی شاهدانه در معده وی یافت شد که عده‌ای معتقدند آغشته به زهر بوده است، اما پزشک اصلی او معتقد بود که به دلیل خوردن آسپرین قوی، تومور فعال شده و مرگش فرا رسیده بود. در واقع چنین فردی با داشتن تومور مغزی نباید چنین آسپرینی مصرف می‌کرد.

بروس لی

جسد«ناتالی وود»، بازیگر معروف هالیوودی که مشغول پروژه سینمایی و علمی تخیلی «مکاشفه مغزی» بود، در نوامبر ۱۹۸۱ در چند صد متری ویلای شخصی‌اش در کنار قایق تفریحی او همراه با جسد همسرش پیدا شد. پلیس علت مرگ ناتالی را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد، اما با توجه به نزاع او با همسرش ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه زنی‌ها در این‌باره هیچگاه پایان نیافت. «داگلاس ترومبل»، کارگردان فیلم موفق شد با توجه به پایان فیلمبرداری نقش «وود» فیلم را در سال 1983 اکران کند، اما وی در سال 2009 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تجربه بد ساخت آن فیلم تا سال‌ها آو را از عرصه فیلمسازی دور نگه داشت.

«وود» برای بازی در فیلم‌های «شکوه علفزار» (۱۹۶۱) و «عشق با بیگانه کامل» (۱۹۶۳) توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد. وی در آثار تلویزیونی نیز موفق ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی «از اینجا تا آخرت» برنده جایزه گلدن گلوب شد.

«برندون لی»، فرزند «بروس لی» نیز نه تنها هنگامی که مشغول یک پروژه سینمایی بود بلکه در حین فیلمبرداری فیلم «کلاغ» بر اثر اصابت گلوله واقعی درگذشت. در یکی از صحنه‌های فیلم که باید براندون مورد اصابت گلوله قرار بگیرد، پس از شلیک گلوله توسط یکی از بازیگران و اتمام فیلمبرداری، زمانیکه «الکس پرویاس»، کارگردان فیلم دستور کات می‌دهد، براندون از جا بلند نشده و خون از اندام وی جاری شده و صحنه را فرامی‌گیرد. عوامل فیلم «برندون» را به بیمارستان مدیکال سنتر اوکلند منتقل می‌کنند، اما وی جان می‌بازد. آرامگاه او در کنار پدرش بروس لی در سیاتل است.

ریور فونیکس

«ریور فونیکس»در سال 1993 و در حالی که تنها سه هفته به پایان فیلمبرداری «خون تیره» مانده بود، بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در 23 سالگی جان باخت. مرگ این بازیگر جوان که برادر «یواخین فونیکس» - بازیگر مشهور هالیوودی - است، از پر سر و صداترین اتفاقات هالیوود بود و از آن به عنوان یکی از فجیع‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین‌ها نام برده شد. خانواده و دوستان او تا چندین سال بعد در مورد این اتفاق صحبتی نکردند و بعضی از آن‌ها هنوز هم از آن یاد نمی‌کنند. فیلم «خون تیره» به دلیل پیچیدگی‌های قانونی پس از مرگ ریور فونیکس تا سال‌ها ناتمام ماند تا این که «جورج سلویزر»، کارگردان فیلم یک کمپانی آلمانی را متقاعد به سرمایه‌گذاری کرد، اما خانواده فونیکس به مقابله با اکران فیلم پرداختند و این فیلم تنها در سال 2013 در چند جشنواره سینمایی به روی پرده رفت.

زمانی که«جورج کندی»در مارس 1994 بر اثر حمله قلبی در خواب درگذشت، تقریبا فیلمبرداری فیلم «واگن‌های شرق» تمام شده بود و تنها چند سکانس باقی مانده بود. «پیتر مارکل» کارگردان فیلم با استفاده از بدل «کندی» و استفاده از صدایی شبیه به وی برای پر کردن دیالوگ‌های خالی و همچنین انتقال دیجیتال وی از یک صحنه به صحنه دیگر فیلم را کامل کرد.

«الیور رید»، بازیگر انگلیسی در سال 1999 در حالی که در لوکیشن فیلم معروف «گلادیاتور» ساخته «ریدلی اسکات» حاضر بود، به دلیل حمله قبلی درگذشت. اما بیشتر صحنه‌های مربوط به نقش‌آفرینی او در فیلم پایان یافته بود و «اسکات» از جلوه‌های دیجیتالی در برخی صحنه‌ها برای کامل کردن فیلم استفاده کرد.

الیور رید

«آلیا دانا هاوتون»، بازیگر و مدل آمریکایی که قرار بود در دو قسمت از فیلم «ماتریکس» به نام «بارگذاری مجدد» و «انقلاب‌ها» نقش‌آفرینی کند، در روز ۲۵ اوت سال ۲۰۰۱ در بندر مارش، جزیره آباکو در کشور باهاما در اثر حادثه سقوط هواپیما در سن ۲۲ سالگی جان سپرد و پیکرش در نیویورک به خاک سپرده شد. وی بخش‌هایی از فیلم «بارگذاری مجدد» را بازی کرده بود، اما پس از مرگش «نونا گای» جایگزین وی شد.

«هیث لجر»، بازیگر سرشناس و اسکاری هالیوود است که در سال 2008 و در حالی که در میانه پروژه فیلم «تصورات دکتر پارناسوس» بود درگذشت. در ابتدا مرگ او تصادفی و بر اثر مسمومیت شدید دارویی در نتیجه مصرف هم‌زمان چندین نوع قرص ضداضطراب و مسکن و خواب‌آور اعلام شد. در نهایت و پس از مرگ «لجر»، جود لا، جانی دپ و کالین فارل هریک بخش‌های گوناگونی از شخصیت لجر را بازی کردند.

شنبه هفته جاری نیز«پل واکر»، بازیگر مجموعه فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» در یک تصادف رانندگی در کالیفرنیا در سن 40 سالگی درگذشت. واکر» نقش‌آفرینی در فیلم‌های «سریع و خشن» را از سال 2001 آغاز کرد و در تمامی شش قسمت از این فیلم پرفروش مقابل دوربین رفت. وی در حالی‌ که عازم یک مراسم خیریه با دوستش بود، دچار سانحه رانندگی شد و پلیس ماشین آنها را در حالی که در آتش می‌سوخت پیدا کرد و مرگ دو سرنشین آن تایید شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها