انزواي آمريكا و انسجام داخلي ايران برومندی

انزواي آمريكا و انسجام داخلي ايران

در شرايطي كه با خروج ايالات متحده از برجام، شاهد حمايت قاطع كشورهاي اروپايي در كنار چين و روسيه از توافق هسته‌اي با ايران بوديم، به نظر مي‌رسد از طرفي همگرايي جريان‌هاي سياسي داخل كشور در اين شرايط و اتحاد و انسجام داخلي بتواند در پيشبرد امور و تحقق اهداف اقتصادي و غيراقتصادي دولت ياري‌رسان باشد و از ديگرسو بايد توجه داشته باشيم كه نكاتي خط‌قرمز تمامي جريان‌هاي سياسي داخل كشور است.
توفيقات و تمهيدات حقشناس

توفيقات و تمهيدات

حزب اعتماد ملي محصول تحقق يكي از وعده‌هاي انتخاباتي آقاي كروبي در سال ١٣٨٤ است. نامزد رياست‌جمهوري در سال ٨٤ وعده داده بود كه در صورت پيروزي يا عدم پيروزي حزب، روزنامه و شبكه ماهواره‌اي راه‌اندازي مي‌كند. شبكه ماهواره‌اي به خاطر مغايرتي كه آن زمان احساس مي‌شد با سياست‌هاي كلي نظام دارد، راه‌اندازي نشد اما حزب و روزنامه اعتماد ملي براساس وعده انتخابات تشكيل شدند.
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 28
کد خبر: ۱۰۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
احساس گرسنگی یک زنگ هشدار طبیعی برای انسان است تا سوخت مورد نیاز بدن خود را تامین کند اما در اکثر افراد حتی با وجود خوردن حجم کافیِ مواد غذایی همچنان میل به خوردن وجود دارد.
تدبیر24»اشتهای زیاد و میل به پرخوری می‌تواند از نوع مواد غذایی مصرفی، نحوه خوردن، برنامه‌های غذایی و عوامل دیگر ناشی شود.

قرص‌های کاهش وزن مدعی از بین بردن اشتها هستند اما تاثیرگذاری آنها قطعی نیست و اغلب عوارض جانبی خطرناکی به همراه دارند.

سایت مدیکال نیوز تودی در این مطلب به برخی راهکارهای طبیعی و بی‌خطر برای کاهش میزان اشتها اشاره کرده است به طوری که با انجام آنها می‌توان به شیوه‌ای سالم با احساس گرسنگی مقابله کرد:

- خوردن پروتئین یا چربی بیشتر: تمامی غذاها به طور برابر احساس گرسنگی را از بین نمی‌برد. پروتئین و چربی ها نسبت به کربوهیدرات‌ها در کاهش حس گرسنگی عملکرد بهتری دارند.

- مصرف خوراکی‌هایی با فیبر بالا: فیبر همچون مواد غذایی دیگر تجزیه نمی‌شود و به همین دلیل برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌ماند. این ویژگی‌ فیبر باعث کاهش سرعت هضم آن شده و فرد را برای مدت بیشتری در طول روز سیر نگه می‌دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد فیبر می‌تواند عامل از بین برنده موثری برای اشتها باشد. همچنین دنبال کردن رژیم‌های غذایی با فیبر بالا با کاهش نرخ چاقی همراه است.

- نوشیدن مایعات بیشتر: نوشیدن یک لیوان بزرگ آب پیش از غذا خوردن باعث می‌شود فرد احساس سیری کند و پس از صرف غذا کمتر احساس گرسنگی داشته باشد.

همچنین نتایج یک بررسی روی اشتهای ۵۰ زن دچار اضافه وزن نشان داد افرادی که برای مدت هشت هفته ۱.۵ لیتر آب در روز مصرف کرده‌اند با کاهش احساس گرسنگی و وزن روبرو بوده‌اند.

- مصرف حجم بالایی از خوراکی‌های سالم و مناسب: رژیم گرفتن به معنی گرسنه ماندن نیست. برخی خوراکی‌ها سرشار از مواد مغذی و انرژی و میزان پایینی از کالری هستند. این خوراکی‌ها شامل سبزیجات، میوه‌ها و غلات می‌شوند و مصرف مقادیر بیشتری از آنها احساس سیری را افزایش داده و بنابراین میل به خوردن خوردنی‌های ناسالم کمتر می‌شود.

- ورزش کردن: ورزش یکی دیگر از عوامل موثر و مفید در کاهش اشتهاست. نتایج یک تحقیق نشان داد ترشح هورمون‌های اشتها پس از ورزش کردن کاهش پیدا می‌کند.

- کاهش استرس: نتایج بررسی‌ها حاکی از ارتباط استرس با افزایش میل به خوردن و خوراکی‌های غیرمفید و ناسالم است.

- خوردن آگاهانه: مغز عامل اصلی در انتخاب نوع خوراکی و زمان غذا خوردن است. اگر فرد هنگام صرف وعده غذایی به جای تماشای تلویزیون به خوراکی مصرفی توجه کند مقدار غذای کمتری می‌خورد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها