بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کارگردان بخش دوم سریال «محکومین» اظهار کرد: امیدوارم این سریال با توجه به موضوعی که دارد بتواند روی مخاطبان تأثیرگذار باشد. ما با این قصه‌ها به دل بسیاری از خانواده‌ها می‌رویم و از مشکلات و دغدغه‌های آنها سخن می‌گویم.

تدبیر24»حسین قناعت در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چقدر با قانون مجازات جایگزین پیش از تولید سریال «محکومین» آشنا بود، اظهار کرد: با این موضوع به شکلی که در سریال مطرح شده است آشنا نبودم، اما سال‌ها پیش خبری در روزنامه درباره نوجوانی زندانی خواندم که برای آزادی باید دیپلم می‌گرفت. شاید آن زمان برای بسیاری عجیب بود که برخی از قضات اینگونه حکم می‌دهند و تصمیم می‌گیرند، اما الان این موضوع حدود دو سالی است که در سیستم قضایی ما جدی شده است.

او ادامه داد: ایده اصلی سریال «محکومین»‌ توسط آقای مفید (تهیه‌کننده) به شبکه ارائه شد. به شخصه برایم این داستان‌ها جذاب بود و به نظرم طرحی که آقای مفید ارائه دادند در میان سریال‌های تلویزیونی بسیار خوب و جدید محسوب می‌شد. پیش از آغاز مرحله تولید چند جلسه‌ای به همراه آقای مفید و نویسندگان با برخی از قضات گفت‌وگو کردیم و حتی برای تحقیق درباره برخی از پرونده‌ها به شیراز و برخی از شهرهای مرزی سفر کردیم.

این کارگردان با اشاره به پرونده‌های قضایی که سرنوشت آنها با قانون مجازات جایگزین گره خورده است، بیان کرد: در طول مدت تحقیقات با پرونده‌های زیادی مواجه شدیم که حکم‌هایی بر اساس این قانون برایشان صادر شده بود. در شهر شیراز پرونده‌های این چنینی زیاد وجود داشت و قضات زیادی بر اساس قانون مجازات جایگزین حکم می‌دهند. به عنوان مثال در یکی از زندان‌های این شهر به یکی زندانی‌ گفته شد که اگر بتواند قرآن را حفظ کند در حکم او تخفیف داده خواهد شد و این موضوع باعث شد بسیاری از زندانی‌های دیگر نیز شروع به حفظ قرآن کنند. پرونده دیگری نیز در شهر شیراز وجود داشت که آقایی را به جرم شکار پرندگان دستگیر کرده بودند و طبق این قانون برای تخفیف در حکمی که داشت می‌توانست مدتی به عنوان محیط‌بان فعالیت کند.

قناعت اضافه کرد: در کل تلاش کردیم جالب‌ترین پرونده‌ها را برای قصه‌پردازی در سریال «محکومین» انتخاب و آنها را نمایشی کنیم. برخی از اپیزودها را نیز خودمان با محوریت قانون مجازات جایگزین نوشتیم. در کل در بخش دوم این سریال که کارگردانی آن بر عهده من است شش قسمت توسط خودم و پنج قسمت توسط خانم معتضدی به نگارش درآمده است.

او درباره چالش‌های که دو کارگردانی بودن سریال «محکومین» به همراه داشت، خاطرنشان کرد: بخش دو کارگردان کاملا از هم جدا بودند. آقای حاتمی که کارگردان بسیار خوبی هم هستند با یک گروه، قصه و یک بازیگر ثابت در نقش مددکار (لیلا زارع) متفاوت و بنده با گروه، قصه و یک بازیگر ثابت در نقش مددکار (سپیده خداوردی) متفاوت بصورت جداگانه کار کردیم. اما پروژه سریال «محکومین» از این نظر سخت بود که نزدیک به ۴۴۰ بازیگر در کل ۳۰ قسمت حضور داشتند و با توجه به تعدد لوکیشن‌ها می‌توان گفت که ساخت هر قسمت از این سریال به اندازه تولید یک تله‌فیلم کار داشت از طرفی هم نمی‌توانستیم در طول مجموعه از بازیگران تکراری استفاده کنیم. همه این موضوعات باعث شد که ساخت این سریال سخت شود که البته با حمایت‌های آقای مفید و یک گروه خوب توانستیم پروژه را به موقع به پخش برسانیم.

کارگردان سریال «محکومین» در پایان یادآور شد:‌خوشبختانه تاکنون بازخوردهای خوبی از سریال دریافت کرده‌ایم. همه تلاش ما این است که کار مناسب بسازیم و امیدوارم این سریال با توجه به موضوعی که دارد بتواند روی مخاطبان تأثیرگذار باشد، چراکه ما با این قصه‌ها به دل خانواده‌ها می‌رویم و از مشکلات و دغدغه‌های آنها سخن می‌گوییم. همچنین این سریال برای مخاطبانی هم که با این پرونده‌ها در ارتباط نبودند می‌تواند بسیار تاثیرگذار و بازدارنده باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها