بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
هرچند رسانه‌ها وظیفه انتقال اخبار مهم را برعهده دارند، واقعیت آن است که صدا و سیما در مورد دولت در مسیری متفاوت حرکت می‌کند.
تدبیر24» این رسانه به تقویت دولت نمی‌اندیشد و بلکه در مواردی ممکن است حاشیه‌هایی هم پدید آورد. این رسانه که باید ملی باشد از پیروزی روحانی با آرای بیشتر از دور اول خوشحال نیست. حتی گاه این شائبه ایجاد می‌شود که چندان گوش به فرمان عالی‌ترین مقامات کشور نیست و در جهت هماهنگی قوا رفتاری بهینه ندارد. از این رو رئیس‌جمهور می‌تواند به چند اقدام متوسل شود. مهم‌ترین اقدام دولت بازآرایی یک تیم رسانه‌ای قدرتمند است. با کمال تاسف از جمله اشکالاتی که به دولت اول و دولت روحانی از سوی اصحاب رسانه گرفته می‌شود، آن است که دولت فاقد تیم رسانه‌ای قوی است. محمود احمدی‌نژاد هرچند مسئولیت مهمی ندارد تیم رسانه ‌او هرگونه تحرک وی را به نمایش می‌کشد. اقدام رسانه‌ای دولت، تنها به انعکاس سخنرانی رئیس‌جمهور خلاصه شده است. در حالی که باید مردم را از طریق رسانه‌ها و به صورت مدام در جریان اقدامات دولت گذاشت. این موضوع دست نیافتنی است، مگر اینکه یک تیم رسانه‌ای حرفه‌ای دولت را همراهی کند. اقدام دیگری که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، سفر استانی است. به طوری که رئیس‌جمهور در طول چهار سال آینده به همه استان‌ها سفر کند. این سفر‌ها باید فاقد رویکردها و شیوه‌های پوپولیستی باشد. رئیس‌جمهور باید درد و دل مردم را بشنود. اینکه رئیس‌جمهور در وضعیتی قرار بگیرد که تنها برای مردم سخن بگوید و در ‌‌نهایت در اتاق‌های در بسته به تصمیم‌گیری در مورد توسعه استان‌ها بپردازد، مطلوب نیست و امتحان خود را پیش از این پس داده است. هر وزیری باید مشکلات مربط به حوزه وزارتی خود را در استان‌های مختلف با کمک استاندار مورد بررسی قرار دهد. در حال حاضر که برخی اعتراضات به وجود آمده، شرایط مطلوبی است که رئیس‌جمهور چهره به چهره با مردم سخن بگوید. البته سفر رئیس‌جمهور نباید به مراکز استان‌ها خلاصه شود و باید به شهرهای کوچک سفر کنند. مراکز استان‌ها کمتر با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند تا شهرهای کوچک. رئیس‌جمهور شخصا باید مشکلات شهرهای کوچک که البته در اعتراضات اخیر معترض بودند را مورد بررسی قرار دهد. اینکه آقای روحانی در مرکز بنشیند و معاون اول یا وزیر او به نیابت از وی پروژه‌های استانی را افتتاح کند، چندان مطلوب نیست. مردم در شهرهای کوچک باید با نوع اقدامات دولت آشنا شوند. چهار سال گذشته رئیس‌جمهور و وزرای وی به مراکز استان‌ها سفر کرده‌اند اما اکنون باید رسیدگی به وضعیت شهرهای کوچک در دستور کار قرار بگیرد. ارتباط با مردم باعث افزایش رضایت مردم به‌رغم مشکلات می‌شود.




مصطفی ایزدی، تحلیلگر مسائل سیاسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها