بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
روزنامه‌ AS در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در جام جام جهانی 2014 پرداخت.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، جام جهانی 2014 برزیل تابستان آینده برگزار می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی با هم رقابت خواهند کرد.

روزنامه‌ AS چاپ اسپانیا در گزارشی درباره تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014 برزیل به بررسی تیم ملی ایران پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

- تیم ملی ایران پس از ناکامی در راه صعود به جام جهانی 2010 توانست چهارمین حضور در جام جهانی 2014 برزیل را به دست بیاورد. ایرانی‌ها پیش از این در سال‌های 1978 ، 1998 و 2006 توانسته بودند حضور در جام جهانی را تجربه کنند.

هدف اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 صعود به دور دوم است، کاری که در سه دوره قبلی موفق به انجام آن نشدند.

خیلی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل اولین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهند کرد،‌ اما چند بازیکن تیم ملی ایران از جمله جواد نکونام و آندرانیک تیموریان و مسعود شجاعی سابقه حضور در جام جهانی 2006 را در کارنامه خود دارند، ایران در انتخابی جام جهانی موفق شد به عنوان سر گروه مسافر برزیل شود. شاگردان کارلوس کی‌روش در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل موفق شدند کره جنوبی را در اولسان با یک گل شکست دهند تا بالاتر از این تیم بلیت برزیل را ok کنند.

بی شک ستاره بی چون و چرای تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل رضا قوچان نژاد بود. قوچان نژادی که تنها در پنج دیدار از شانزده دیدار ایران انتخابی جام جهانی 2014 برزیل توانست تیم ملی کشورش را همراهی کند و با درخشش در همان بازی‌ها توانست عامل اصلی صعود ایران به جام جهانی لقب گیرد.

قوچان نژاد گل صعود ایران به جام جهانی را وارد دروازه‌بان کره جنوبی کرد.

* ستاره تیم: جواد نکونام

- پست: هافبک

- بازی ملی: 124 بازی

- سن : 33 سال

- قد: 186 سانتیمتر

- وزن : 78 کیلوگرم

- باشگاه : استقلال

جواد نکونام ، هافبک با تجربه تیم ملی ایران ستون کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. او نقطه تعادل تیم ملی ایران است.

جواد نکونام یکی از بازیکنانی است که از نسل طلایی فوتبال ایران باقی مانده است. بیش از 120 بازی ملی در ترکیب تیم ملی ایران از جواد نکونام یک هافبک پخته ساخته است. نکونام در جام جهانی 2006 نیز در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت. او پس از شش سال حضور در اوساسونا به استقلال برگشت تا فوتبالش را در ایران به پایان برساند.

نکونام فوتبالش را از پاس تهران شروع کرد ، سپس راهی شارجه و الوحده امارات شد. او اولین بازیکن ایرانی است که در لیگ اسپانیا بازی کرده است.

* سرمربی: کارلوس کی‌روش

- کارلوس کی‌روش نام آشنایی در بین مربیان حاضر در جام جهانی است. موفقیت با تیم جوانان پرتغال و سپس حضور در کنار سر آلکس فرگوسن در تیم منچستریونایتد از کارلوس کی‌روش مربی بزرگی ساخته است. او پس از جدایی از منچستر به رئال مادرید رفت و جانشین ویسنته دل بوسکه شد. اما او در رئال مادرید خیلی خوش شانس نبود و خیلی زود از این تیم کنار رفت.

کی‌روش در جام جهانی 2010 به همراه تیم ملی کشورش به دور دوم صعود کرد، اما در آنجا به سد اسپانیا خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اکنون هدف اصلی کی‌روش صعود با ایران به دور دوم جام جهانی است.

* تعداد بازیکنان فوتبالیست در ایران: 449 هزار و 644 نفر

* تعداد باشگاه‌های فوتبال در ایران: 120 باشگاه

* تعداد داوران فوتبال در ایران : 25 هزار و 800 نفر

* جمعیت: 78 میلیون نفر

* پایتخت: تهران

** ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی

* دانیل داوری، مهرداد بیت آشور، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها