بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
جهانگیری:
معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از روند اجرای پژوه تکمیل آزادراه همت - کرج گفت: باید برای تامین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام دهیم و امیدوارم که بتوانیم برای طرح های بزرگراه های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح ها از برنامه زمان بندی عقب نماند.
تدبیر24»اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه همت - کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزادراه تهران - شمال یکی از مهمترین پروژه های ماست که البته آنقدر طولانی شده که به یکی از داستان های دنباله دار برای مردم ما تبدیل شده است اما در سال‌های اخیر بحمدالله کارهای خوبی انجام شده و من سه تا چهار بار از روند انجام این پروژه بازدید کرده ام که احتمالا تا پایان سال بازدید دیگری هم از آن خواهم داشت.

وی افزود: قرار بود که امسال فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد که تاخیری در انجام این فاز وجود داشته است که البته آقای آخوندی گفتند که سرعت عملیات اجرایی آن در حال حاضر بالا است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به وضعیت فعلی پروژه آزادراه همت - کرج اظهار کرد: ادامه آزادراه همت به کرج جزو پروژه های مهمی است که تعداد زیادی از کسانی که از جاده کرج استفاده می‌کنند با ترافیک های سنگینی مواجه بودند که باید این پروژه هم به سرانجام برسد.

جهانگیری با بیان اینکه مهمترین محدودیت ما در توان اجرایی کشور محدودیت بودجه ای است، گفت: باید برای تامین منابع مالی هم ابتکارات جدیدی انجام دهیم به نظر می‌رسد که با محدودیت های بودجه ای که داریم طرح های مهم کشور قدری طولانی می شود من امیدوارم که بتوانیم برای طرح های بزرگراه های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح ها از برنامه زمان بندی عقب نماند.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره میزان همکاری دولت با بخش خصوصی برای پیشبرد این پروژه‌ها گفت: در آزادراه های کشور بخش خصوصی خوب فعال است و کارها را اجرا می کند و بخشی از منابع را هم دولت تامین می‌کند که باید برای تامین بخشی از منابع طرح های مهم‌مان از قبیل طرح های ریلی و صنعتی به سمت منابع خارجی برویم و امیدوارم که هم دولت هم بخش خصوصی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و منابع خارجی یک تحول جدی در طرح های عمرانی کشور به وجود آورد.

برچسب ها: تدبیر24 ، جهانگیری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها