بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۰۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
بسیار افراد برای این که تن به بی حجابی دهند برای خود دلیل تراشی می کنند، دلیلهای همچون خواست درونی ما تمایل به زیبای و شادابی دارد دلی همچون شیطان اجازه حجاب نمی دهد و همچنین تبلیغات دشمنان ولی واقعاً‌هیچ یک از این دلیها نمی تواند مانع داشتن حجاب بشود
تدبیر24»بسیار افراد برای این که تن به بی حجابی دهند برای خود دلیل تراشی می کنند، دلیلهای همچون خواست درونی ما تمایل به زیبای و شادابی دارد دلی همچون شیطان اجازه حجاب نمی دهد و همچنین تبلیغات دشمنان ولی واقعاً‌هیچ یک از این دلیها نمی تواند مانع داشتن حجاب بشود

حجاب در کلام الهی

(وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ )

(و به آنان با ایمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را- جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‏کیششان، یا بردگانشان [کنیزانشان‏]، یا افراد سفیه که تمایلى به زن ندارند، یا کودکانى که از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند و هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صداى خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگى بسوى خدا بازگردید اى مؤمنان، تا رستگار شوید! )(نور:31)

تغییر رمز موفقیت

 خیلی وقتها تغییر کردن باعث کمال و رسیدن به خدا می شود ،البته این مثال تغییر کلیت وموضوعیت ندارد ، بلکه موضوع اصلی تغییر باید به سوی کمال و سعادت صورت گیرد  .سخن را در مورد تغیر ادامه می دهیم اصلاً اگر تغییر در زندگی نباشد شاید آدم دل مرده شود، به خاطر همین است که  آدم همیشه باید امروزش بهتر از دیروز او  باشد ولی بعضی وقتها این تغییر کردن جهتش را تغییر می دهد  به جای اینکه به سمت خوبی و کمال پیش رود  راه خودش رو گم می کند و راه  به سوی سقوط و انحطاط پیش می برد ، درست است  هنوز تغییر دارد صورت می گیرد ولی به چه سمتی به چه قیمتی ؟

بعد از این مقدمه طولانی بحثم را با طرح یک سوال ادامه می دهم ؟

به نظر شما وضع حجاب ما  تغییر نکرده ؟ علت این همه بی حجابی چه چیزی می تواند باشد  ؟ به چه قیمتی حاضریم بی حجاب شویم  ؟نمی دانم کسی می تواند  برای بی حجابی خودش جواب قانع کننده ای را بیان کند یا نه  ؟

ولی به نظرم جواب این قدر باید قانع کننده باشد که خدای عزیز  را قانع کند والا خدای مهربان از حق خودش نخواهد گذشت  ! از آن  طرف، جواب باید طوری باشد که آدم را به خاطرآن سرپیچی که از خدا کرده از آتشی که خدا وعده داده  محفوظ  نگهدارد .

روایات حجاب

1-  امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)

2- امام صادق علیه السلام می فرمایند: حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. ( المستدرک، ج5)

عوامل بی حجابی :

 اولین علت بی حجابی کم رنگ شدن مبانی ارزشی ، اعتقادی ومعنوی خانواده ها ست واقعاً بعضی خانواده ها  اصلاً برای برنامه اعتقادی بچه ها ی خود برنامه ای ندارد همه جور برنامه ریزی در  خانواده ها پیدا می شه از کلاسهای مختلف زبان و کامییوتر و کلاسهای ورزشی و انواع تفریحات که البته کسی مخالف این برنامه های مفید نیست فقط وقتی دیده می شه هیچ برنامه ای برای پیشرفت اخلاق و مبانی ارزشی توی خانواده وجود ندارد دل آدم  را می سوزاند .

کشش های درونی :

همیشه از درون ما آم ها یک سری تمایلات نفسانی  هم آتش بیار معرکه می شود . از یک طرف خدای متعال وعده بهشت و سعادت ابدی داده از طرف دیگر نفس سرکش به دنبال رسیدن به لذت های دنیای خودش هست  خدای مهربان می فرماید  خود آرائی نکن از طرفی نفس آدم را به تبرج و فرار از دستورات الهی تشویق می کند.خدای متعال می فرماید  چشم چرانی نکن نفس مخالفت می کند  و ظواهر نفسانی و شیطانی را درمقابل  چشم زیبا جلوه می دهد.

کشش های بیرونی :

اگه از حق نگذریم انگار زمین و زمان دست به دست هم داده اند  تا این حجاب را از من و تو بگیرند نمی دانم چه ضرری  به آنها  زده این همه برنامه های تبلیغاتی ضد  فرهنگ و مروج برهنگی که از شبکه های ماهواره ای و سایتها ی اینترنتی پخش می شود همه به دنبال همین هستند  که حجاب را از دختران و زنان ما بگیرند .

ولی خدایی اگه هزاران از این دلیل ها را کنار هم ردیف کنیم نمی شود  خدارا قانع کرد که از حق خود  بگذرد؟ بعضی افراد تا به آنها گفته می شود  خانم حجابت را رعایت کن گوش فلک را کر می کنند که ای وای حق ما را دارن ضایع می کنند، غافل از اینکه آن  حقی که دارد ضایع می شود  در مرحله اول حق خدای متعال است، خدا که بیکار نبوده که انسان را درست کند  و بدون هیچ  انتظاری یله و رها یش کند  خداوند متعال  برای خودش یک سری حقوق را وضع کرده ، یک سری قوانین و دستورات را خواسته که باید به آنها ن عمل کنیم همه این دستورات هم به خاطر کمال و رسیدن به سعادت و بهرمندی بهتر از دنیا بوده

حالا بعد این همه کلام طولانی به نظرتان دلیل این همه بی حجابی چه  می تواند باشد به نظرتان کسانی که حجاب دارند در خط مقدم جهاد فرهنگی نیستند ؟

برچسب ها: تدبیر24 ، پارکینگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها