بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.
تدبیر24»دکتر سید ضیاءالدین مظهری درخصوص استعداد چاقی در برخی از افراد گفت: اغلب خانم ها و آقایان درباره اضافه وزنشان می گویند: ما کلا استعداد چاقی داریم؛ آب هم می خوریم چاق می شویم. ولی این موضوع، صحت ندارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید، کیست تخمدان و بیماری هایی که منجر به چاقی می شوند در اکثریت قریب به اتفاق این افراد، بین انرژی دریافتی و مصرف آن تعادل برقرار نمی کنند یا غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل می کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: وقتی که غذاها را به علت افت قند خون و یا گرسنگی شدید تناول می کنید زمان لازم است که این غذا جویده و بلعیده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی اعلام بکند که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف را دریافت کرده اید.

وی با بیان اینکه این زمان بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد، افزود: از این رو، با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.

مظهری در پایان با بیان اینکه با ورزش می توانید وزن خود را کنترل کنید، اظهارداشت: برای جلوگیری از چاقی باید نخست، سرعت غذاخوردن را کم سپس به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها