بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
رییس‌جمهوری پیشین افغانستان از کمک نظامی روسیه به پاکستان حمایت و اعلام کرد، مسکو می‌تواند همانند واشنگتن به اسلام‌آباد تسلیحات بدهد.
تدبیر24»حامد کرزای، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان اعلام کرد: میزان تسلیحات ارائه شده آمریکا به پاکستان ۹۰ برابر بیشتر از میزان تسلیحات ارائه شده روسیه به این کشور است. آیا نباید قبل از هر چیز سهم آمریکا را تصحیح کنیم؟

وی ادامه داد: آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است زیرا واشنگتن بیشتر از افغانستان به پاکستان اهمیت می‌دهد.

او افزود: زمانی که این سوال را از آمریکایی‌ها پرسیدیم، جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا ناگهان از جای خود بلند شد و گفت پاکستان برای ما ۵۰ برابر مهم‌تر از افغانستان است.

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان گفت: همان‌طور که هند در حال نزدیک شدن به آمریکا است، روسیه نیز این حق را دارد که به کشورهای دیگر نزدیک شود. روسیه یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است که از افراط‌گرایی رنج می‌برد.

کرزای تصریح کرد: این کشور به دنبال همکاری علیه افراط‌گرایی است. روسیه با آمریکا تفاوت‌هایی دارد. مسکو از تلاش‌های واشنگتن در افغانستان در طول ۱۵ سال گذشته حمایت کرده است. همه ما به نوعی با چالش‌های ناشی از افراط‌گرایی روبه‌رو بوده‌ایم.

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان در ادامه اظهاراتش، واشنگتن را مقصر اصلی وضعیت کنونی در کشورش دانست و گفت: جنگ علیه تروریسم دچار ناکامی شده است. در حال حاضر ناامنی در افغانستان و کل منطقه افزایش یافته است. سیاست‌های آمریکا علت این وضعیت است.

کرزای اضافه کرد: همه ما از عمق همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی پاکستان و آمریکا مطلع هستیم. روابط آنها عامل اصلی ناامنی در پاکستان و افغانستان است. آنها افراط‌گرایی مذهبی در این دو کشور را تغذیه می‌کنند. توییت اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا همه چیز را آشکار کرد و به ما امید داد. ما اکنون منتظر عمل هستیم.

او درباره پیام توییتری اخیر ترامپ علیه پاکستان، گفت: خوب است که او دولت حامی تروریسم را شناخته است. با این حال، ارتش پاکستان هنوز شکایت خود را از شبکه‌های تروریسمی ادامه می‌دهد و آمریکا باید این مساله را بداند. مردم پاکستان صلح می‌خواهند اما نظامی‌گری‌ها اجازه وقوع آن را نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها