بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
فیروز قاسمی
تدبیر24»اساسی ترین پرسشی که باید از خود بپرسیم این است که « چگونه فردی باید باشیم تا به خواسته های خود دست یابیم؟ »
با تفکر نقادی و با نقد و پرسشگری در اصلاح وتغییر در پیشبرد جامعه ای ایده ال، پویا و آگاه در مسیری قدم بگذاریم که در آینده از عملکرد خود پیشمان نشویم.  
همواره به یاد داشته باشیم چیزهایی که شرایط ما را دگرگون می کند، « اگر نگوئیم تجربه و بلکه بپذیریم علمکردمان »منطقی است،و اکنون با تفکر واندیشه با خود کنار بیائیم که راههای فراوانی وجود دارد تا با بهره گرفتن از تجربیات به دست آمده الگوهای تضعیف کننده و منفی را کنار بگذاریم.
از همین روی به شدت بر عواطف و احساسات خود غلبه  کنیم و عمیق ترین پیامهایی را که نادیده گرفتیم مورد تحلیل وبررسی قرار دهیم.

بگذارید چیزی را یاد آوری کنم، تا شاید جرقه های درونمان شعله ور شود. با هر قدمی که بر میداریم می بایست شوق وتعهد با قدرت عواطف و ایمان ما همراه باشد، در بیشتر موارد به چیزهایی معتقد می شویم به این دلیل که کس دیگری هم به آن معتقد است به این رویکرد در روانشناسی می گویند «دلیل اجتماعی» اما همواره دلیل اجتماعی صحیح نمی باشد. وقتی در امری سرگردان می شویم ونمی دانیم چه کنیم به دیگران نگاه می کنیم تا ببینیم عملکرد آنها چگونه است.
یکی از مهم ترین دلایل اجتماعی که در افراد تاثیر می گذارد نظر افراد متخصص در زمینه های متفاوت است.اما آیا متخصصان هیچ وقت اشتباه نمی کنند؟
دیروز ، امروز ، فردا :
تصمیم هایی که امروز وهر روز می گیریم، وضع سالهای آتی ما را شکل می دهد.بیاد داشته باشیم با روند اصلاحی و با تفکر اصلاح پذیری همه چیز قابل تغییر است، همانطوریکه در فرآیند رو به توسعه و دموکراسی «نقد و پرسشگری » در جامعه امروزی روی به گسترش است.
اصلاح و تغییر را با قاطعیت باور کنیم، و با قدرت جادویی کلمات مسیر را گم نکنیم.و با مطالعه ومطالعه خود را سرمنشأ اصلاح وتغییر بدانیم. بخاطر داشته باشیم چنانچه این اعتقاد «اصلاح و تغییر» در ما نباشد جنبه گذرا و موقت خواهد داشت. از همین روی با تفکر و اندیشه و با عملکرد سنجیده برای سال های آتی با برنامه ریزی طراحی کنیم نه اینکه ده سال دیگر لحظات را دریابیم.
مهمترین هدفی که در پیش داریم این است که خود را دستخوش حوادث نکنیم و با عقب نشینی مسیر را برای افرادی که بجای نوشتن کلمه" مار " شکل آن را ترسیم می کنند هموار نکنیم.
و با تفکر و اندیشه از خود بپرسیم: ده سال آینده را چگونه پشت سر بگذاریم ؟ امروز چگونه عمل نمایم که آن فردای مطلوب را به وجود آوریم؟ از امروز به بعد چه قدمهایی برداریم که تقدیر نهائی ما شکل بپذیرد؟
شما ممکن است هدف و برنامه هایی داشته باشید که در کوتا مدت مثلٱ بخواهید در همین یکماه آینده یا ظرف یکسال به آنها برسید و یا اینکه دراز مدت باشند.در اینجا لازم است برای دستبابی به جامعه ای توسعه یافته، ایده ال، پویا و آگاه به دور از تنش و هیجان دست کم پنج دقیقه راجع به هدف و برنامه هایمان فکر کنیم.
خالق شاهکارها، نیاز به زمان دارد.
از تغییر زمان و دستکاری در آن سخن به میان می آورم تا اینکه زمان بصورت یار ما در آید نه اینکه دشمن ما باشد.

ما آن چیزی هستیم که می اندیشیم.
هستی ما با افکارمان بلندی می گیرد،
و دنیامان را با اندیشه هامان می سازیم."بودا "
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها